tractorbumpers of veilige frontgewichten

TFers...Na een lange periode van stilte van mijn kant en de veelvuldige ongezoute reacties op mijn foto's welke ik met veel plezier lees, een kort bericht over trekkerbumpers of te wel veilige frontgewichten. Het volgende:

Jullie roep om een bewijs van effectieve werking van een bumper op een trekker begrijp ik wel. Maar dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Stel ik zou een blauw gekleurde trekker kopen/huren. Er een bumper op zetten, parkeerplaats afzetten, 10 camera's aan, "ACTION" en dan vol over een Twingo rijden.

Dat de bumper het doorstaat, dat kunnen we berekenen.Bij de foto's van Deutz Fahr ttv7250 kunnen jullie zien hoe onze nieuwe bumper als veilig frontgewicht gemaakt is. Het lijkt me overbodig om hier aan te twijfelen.

Maar we weten niet welke gevolgen dit heeft voor de constructie van de fronthef of trekker zelf. Stel er breekt wat af (vooras, fronthef, frame of versnellingsbak) en dat staat op (YouTube)film. Die krijgen we niet meer weg en het trekkermerk komt hiermee in diskrediet. Welke bijkomende imago gevolgen heeft dit dan voor dat blauwe trekkermerk, de rode en de witte variant. Want dan roepen jullie allemaal in koor dat dat dan niet deugt. Het zelfde geldt voor alle groene en rode trekkermerken. Denk daar eens over na ipv schuttingtaal te roepen over een serieus initiatief van mijn kant voor een veiligere landbouw verkeer. Belangstelling is er uit de hele wereld, dealer netwerken worden opgebouwd.

Er zijn inmiddels 7 trekkermerken serieus bezig met het idee om trekkers veiliger te maken. We doen dit samen over het concept van een veilig frontgewicht omdat de overheden en organisaties er nog lang niet aan toe zijn om het te verplichten en iedereen ziet dat het aantal ongevallen met tractoren stijgt en de gevolgen steeds groter worden.

Gek genoeg is het idee van een trekkerbumper in Nederland ontstaan. Maar daar lopen ze nu achterop bij de toepassing omdat dit dan WEER geld kost. Ook daarom hebben we er een veilig frontgewicht van gemaakt want zo is de investering terug te verdienen.

Samen met de andere fabrikanten van trekkerbumpers ( Peecon, Tractorbumper, Alasco ect)en met medewerking van Cumala zijn we hard op weg om de ultieme bumper te ontwerpen en dat gaat lukken. Het is aan de sector om te bepalen voor welk systeem men kiest. Moet het louter praktisch zijn of speelt design ook een rol. De klant bepaald.

case: Of je nu 16 of 56 bent, bekijk het eens met andere ogen en stel je zelf de vraag als je met een +300pk trekker, 34"voorbanden en 50 ton op een B-landweggetje rijdt en je zonder eigen schuld een meisje van net 18 met de Twingo van moeders onder je linker voorwiel krijgt. De twingo heeft NCAP 5sterren kreukelzone,3 airbags Het meisje, vriendin van je beste maat, heeft de gordel om maar schat de situatie verkeerd in......

vraag 1 Zou de voorruit van die Twingo wel dik genoeg zijn om over heen te rijden?

vraag 2 Denk je dat je dat als mede betrokkenen koud laat voor de rest van je leven?

In gedachte zie ik jullie reacties al weer tegemoet...

is dit nu reclame? bumper stumper?

Er zijn altijd mogelijkheden om met eigen ogen een systeem te komen bekijken, maar oordeel pas dan als je er daadwerkelijk over kunt oordelen. En een veilig frontgewicht is er al vanaf € 2.150,-

Regelgeving zal er heus komen, wanneer weten we niet maar rokende trekkers zijn helaas niet heilig.

met vriendelijke groet Martin

bedenker van de AGRIbumper

91 reacties


wat vinden jullie van een bumper op de trekker?

Af en toe lees je dat iemand met zn auto onder een trekker is terecht gekomen. Vooral op het midden van de weg, bij het linker voorwiel is de kans groot dat de trekker op de auto schiet en de auto compleet in elkaar drukt en de inzittenden letterlijk verpletterd. Geen prettig idee als je dit als chauffeur meemaakt, ongeacht de schuldvraag. De gevolgen laten zich raden..een trauma voor het leven. Toch zijn dit soort gevolgen te voorkomen met een bumper aan de trekker. Niet echt fraai, maar tis niet anders. AGRIbumper.com biedt wel een mooie oplossing, zonder dat dit de tractor beperkt in zijn mogelijkheden. Discuseer eens mee....

204 reacties

Agribumper Nederland

Rijssen

Foto's
379
Video's
49
Topics
2

Over Agribumper Nederland

Moderne tractoren worden steeds efficiënter en complexer. Maar ze worden ook groter, zwaarder en sneller, waarbij de kans op een calamiteit mogelijk a.g.v. werkdruk toeneemt.

Met een AGRIbumper frontgewicht & licht neemt u veiliger aan het verkeer deel en doordat de trekker beter en eerder opvalt in het drukke verkeer is er meer gelegenheid om elkaar de ruimte te geven om te passeren, ongeacht de weersomstandigheden, jaargetijden, overdag, in schemer of 's nachts. U en uw chauffeurs rijden een stuk rustiger en de kans op "dat ging nog maar net goed" neemt drastisch af.....

AGRIbumper wordt éénmalig aangebouwd. eventuele af- en opnieuw aanbouwen is met slechts 2 zware m30 boutverbindingen gemakkelijk en snel te doen. Eén AGRIbumper frontgewicht kost niet meer dan 3 of 4 verschillende beton- of stalen, standaard gewichten.

Wilt u één totaal oplossing waarbij u in veel gevallen de fronthef kunt blijven gebruiken? Investeer dan nu in AGRIbumper veiligere & variabele frontgewichten met LED-dagrijverlichting, knipperlicht, breedte markering en onder-rij-beveiliging.

Dit bedrijf is 379x gespot door de leden van Boeren.online. Ze zijn ook gespot in 49 video's.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering
« Alle bedrijven