Fendt 306 LS - Kosten motor reviseren fendt 306ls

Hallo,
Ik weet een 306ls te koop staan, maar er is een probleem met de motor. Wat er aan mankeert is niet precies duidelijk. Grote kans dat de motor gereviseerd moet worden. Weet iemand ongeveer wat zoiets gaat kosten?
-Kop vlakken
-pakkingen
(krukas)
Het totale kostenplaatje ongeveer. Ik wil alles zelf doen, met uitzondering van het vlakken.
Dit ivm afdingen van de prijs.

Een schatting vind ik ook al goed.

Mvg
Sjoerd
SjoerdHylke

Reacties

+1
Fendt926Driver
Waarom zou je de kop vlakken? Een 306 heeft 4 losse koppen per zuiger. Die kunnen (bijna) niet krom trekken
cylinders vlakken??? Nooit van gehoord. Maar nieuwe zuigers en bussen en misschien verstuivers zal rond de 2500 euro kosten.
SjoerdHylke
@Fendt926Driver sorry was ff in de war. Heeft zoals het lijkt een tik in de motor namelijk.
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver
How How How, kosten voor revisie aan onderdelen alleen kom je wel met 1000€ toe hoor
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ok. Had de prijs van revisie van mijn 305 nog in het hoofd van 10 jaar terug. Maar ik geloof je op je woord
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver
Dat was dan de prijs met werkuren erbij mss 10 jaar geleden
Favorit614
@Fendttrisixfan Heb je het dan over de originele bussen en zuigers?
Of imitatie .
MWM monteerd namelijk deze af fabriek .
granit-parts.nl/productlist/Motordelen/…
+2
Fendttrisixfan
@Favorit614
Bij mij komt er geen namaakrommel in, allemaal origineel KS
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ks staat toch voor kolben schmidt?
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver
Yep maar die zitten er origineel ook in, beste die er bestaan
+1
Fendt926Driver
Het is altijd moeilijk om een tik in de motor precies te lokaliseren. Meest voor de hand liggend is de krukas of de zuigerpin. Dat zal per cylinder bekeken moeten worden. Maar het beste is alle 4 vervangen als je hem toch open hebt. En met een beetje geluk zit de tik in de waterpomp.
SjoerdHylke
@Fendt926Driver Aha, zal eens gaan kijken wat voor prijs ze er voor willen hebben, en misschien een poging doen om het probleem te lokaliseren.
+1
lukasbelarus
Als je het zelf doet ligt het er een beetje aan welke zuigers en bussen je gebruikt, wil je origineel of voldoet een setje van bv histoparts ook.. denk als je alles zelf doet je 2000 verder bent met kop vlakken erbij..
+1
lukasbelarus
Maar ik zou hem alleen kopen als je hem een heel stuk goedkoper kan krijgen dan een goede..
SjoerdHylke
@lukasbelarus Dat had ik zelf ook in de gaten 😉 Anders doe ik het ook niet.
+1
Fendt926Driver
Een 306 ls is dus bouwjaar 84 gok ik en zonder 4wd en tik in de motor zou je hem toch zonder uren bekend of uiterlijk rond de 4000-4500 euro mogen kosten
SjoerdHylke
@Fendt926Driver Dit zijn reacties waar ik wat aan heb. Een uitdaging ga ik niet uit de weg, maar kosten zijn wel een puntje.
+1
Fendt926Driver
@SjoerdHylke het blijft altijd moeilijk. Mijn 305 had laatst de kop van cylinder 1 en 2 lek. Alles los gemaakt dus een dag gesleuteld voor 2 nieuwe kop pakkingen. En nu kop van cylinder 4 lek. Had ik ze nu alle 4 maar vervangen toen alles los was. Dit kost me weer een dag sleutelen......
soms iets meer investeren om het niet weer te hoeven
SjoerdHylke
@Fendt926Driver Ja klopt. Maar als het goed lijkt doe je er niks aan, lijkt mij. Het hoeft vaak pas vervangen te worden wanneer het kapot is, zolang gaat men vaak door.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden fendt , motor , reviseren en fendt 306ls geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!