Ford 2000 - Aansluiten dynamo en spanningsregelaar
Hallo, wij zijn onze Ford 2000 bj 1973 aan het restaureren. Alle kabels etc zijn er helaas af. Nu willen wij de dynamo en de spanningsregelaar aansluiten, alleen ik kan nergens een goed schema vinden dat ook voor een "leek" duidelijk is. Kan iemand mij vertellen hoe de kabels aangesloten moeten worden vanaf het contactslot , de dynamo, het laadkastje/spanningsregelaar en de accu? Alvast bedanktBijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ford , contactslot , dynamo , schema , kabels , aansluiten en 2000 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
stephane.freulon.free.fr/ford_2000/pdf/…
Indien niet de juiste, dan GOOGLE-zoeken op [FORD 2000 wiring diagram].
Een wisselstroomdynamo heeft namelijk (meestal) een ingebouwde spanningsregelaar (dat zou een onaangesloten spanningsregelaar onder de motorkap kunnen verklaren).
Gelijkstroomdynamo:
Wisselstroomdynamo:
Er zit een gelijkstroom dynamo op. Alle kabels zijn eraf. De trekker is gesrript, grotendeels gestraald en opnieuw in de lak gezet.
Er is ook een kant en klare kabelboom te koop, heb jij daar ervaring mee? Of kunnen we beter gewoon zelf kavels trekken?
Groetjes Rachel
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)