Case International 1056 XL - Loopt warm, koeling verbeteren
De 1056 loopt warm tijdens zwaar werken.Bijvoorbeeld tijdens het maaien, ploegen en frezen.
Als ik dan ver in het rode zit en stop en 1 minuut wacht ( na buiten om gras van de grill aftehalen) en weer in de cabine zit is de trekker als weer op bedrijfstemperatuur.
Ik heb het idee dus dat hij het maar net niet aan kan met koelen.
Iemand tips om de koeling te verbeteren of monteurs met ervaring betreft het koelen.
Zit een frontaftakas op deze zit een klein beetje voor de radiateur en er zit een turbo op.
Ook zit er een motor oliekoeler gemonteerd door de vorige eigenaar, zou deze de luchtstroom te veel blokeren dat hij eigenlijk alleen maar nadelig is ?
mvg Hans
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ploegen , trekker , gras , turbo , grill , case , cabine , motor , Frezen , maaien , warm , ervaring , koelen , Case international en radiateur geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als er in het verleden water en antivries gebruikt is kun je best ketelsteen in de koelkanalen in het blok hebben zitten.
Citroenzuur of soda kan dan letterlijk en figuurlijk de oplossing zijn.
Je zou het kunnen controleren door het koelsysteem af te tappen en te meten hoeveel vloeistof je hebt, en hoeveel vloeistof er origineel in moet.
Gewoon slangen los maken en van beide kanten volop erdoor spuiten, en kijken of er drab mee komt.
Succes!
Kijk ook effe naar het waterfilter of dat ie schoon is
Heb me ooit eens laten vertellen dat door de aftakas er een kleinere radiator op diverse types case zit waardoor ze sneller warm kunnen lopen.
Oorzaak kan ook een dichtgeslibte thermostaat zijn.