Ford 2000 - Laadspanning veel te hoog
Hallo,Ik heb een probleem met een ford 2000. De dynamo laadspanning is te hoog. Bij iets verhoogt toerental gaat deze naar de 17 volt en hoger. Daardoor gaat de accu kapot.
Er zit al een nieuwe spanningsregelaar op maar dit maakt geen verschil.
Ik heb al wat controles gedaan met behulp van het schema, maar niets afwijkends ontdekt.
Heeft iemand nog tips of advies wat ik nog kan controleren?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden dynamo geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Vanavond ga ik weer kijken/meten
Hoe kan ik zien of het een gelijk of wisselstroomdynamo is? Het ziet er uit als een orginele dynamo.
En waar kan ik het amperage vinden op de dynamo?
Stel dat de regelaar van het verkeerde amperage is , krijg ik dan dezelfde symptomen?
Spanningsregelaar was vorige week vernieuwd en maakte geen verschil.
Nu ook dynamo vernieuwd en laadspanning bij maximum toerental is nu 16,3 volt.
Met de oude dynamo was dit 18 volt en hoger. Maar 16.3 lijkt me nog steeds ruim hoog.
Is de spanningsregelaar ook afstelbaar? Op de oude had ik gezien dat er ook stelschroeven in zitten en je leest er wel wat van op internet maar je zou zeggen dat dit bij een nieuwe niet nodig zou moeten zijn...
@RPCounty De regelaar komt van histoparts.com heb je daar toevallig ervaring mee of deze goed of slecht zijn?