Zetor 4511 - Eigenaardig probleem met verstuiver
Ik heb een eigenaardig probleem voor. Na de revisatie rookte mijn motor heel fel wit. Het bleek uit de derde cilinder te komen. Verstuiver op de testbank, niet ideaal om te starten maar moet erop kunnen lopen.Uit de uitlaat van de derde komt witte koude rook en diesel. Verbrand dus niet dus dan maarklepzittingen gefreesd en kleppen gerodeerd. Sluiten heel mooi af nu. Maar het probleem blijft. Als je de hogedrukleiding bij de verstuiver losdraait komt er schuim uit (lucht dus) maar blijft komen. Bij de andere spuit er gewoon diesel uit. Dan de verstuiver maar eens van plaats gewisseld. Nu werkt de derde wel mee, maar de vierde niet.
Heb vandaag de verstuiver eens helemaal uiteen gehaald en uitgekuisd, maar zonder succes. Heb nu het inwendige besteld, hopelijk is het hiermee opgelost. Heeft er soms iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden witte rook en verstuivers geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Wat, dat kan ik zo in mijn glazen bol niet zien uiteraard.
Ik zou zeggen, verwissel hem nog eens met een andere cilinder, dan ben je zeker.
Logisch dat je geen succes hebt. Een verstuiver is onderhoudsvrij. Dat wil zeggen, een verstuiver werkt, of, de verstuiver (binnenwerk) moet vernieuwd worden.
Heb je informatie over de compressiedruk en zijn de verstuivers getest/afgesteld?