Meer liters olie case 844xl

Hallo

Ik heb een case 844xl uit 1990 met voorlader. Hiervoor zou ik graag meer liters olie per minuut willen hebben. Is dat mogelijk met een andere pomp of zoiets.
joopy

Reacties

SJB533
Heb je een HydroPlus, of niet?
joopy
@SJB533 Hoe kan ik zien of het een Hydro plus is?
SJB533
@joopy
Staat op de ruiten in de hoek achter volgens mij. Zit een 11+8cc pomp op, waar 8+8 standaard is
+1
Wimsumar
Beste Joopy: Houd er rekening mee dat op zowel trekker als voorlader leidingen en ventielen zitten waar je niet 'zo maar' veel meer liters olie door kan pompen. Oververhitting is dan niet uit te sluiten.
stephan-inter
Waarvoor wil je meer liters?
hobbyboer
@stephan-inter Dan gaat de voorlader sneller en/of met minder motortoeren omhoog.
joopy
@stephan-inter inderdaad de voorlader is behoorlijk traag in verijking met de case 5130 waar weer ook een voorlader bij hebben.
flip1150
Er bestaat altijd de mogelijkheid om een zwaardere pomp op te bouwen (rechtsreeks op de krukas). Maar moet je dan het hele leidingwerk en ventielen van de voorlader vervangen. Als je alleen de pomp verzwaart ga je olie koken en is binnen de kortste keren je pomp na de knoppen als er al niet meer geleden heeft. Het is niet zo simpel als het lijkt.
+1
redeagle14
@joopy als er een 8 + 8 cc op zit kan er soms een 11 + 8 cc gemonteerd worden. Of je moet de stuurpomp splitsen en de rest olie bij hoofdpomp koppelen.
+1
SJB533
@redeagle14
Daarom ook de vraag of het een HydroPlus is
jo845xl
Je zit nu met een pomp van 33 l/m , je zou eens kunnen kijken voor een pomp van een 9 of 1056 deze geven 47 l/m .
Ze hebben het hier dan wel oververhitting maar als ik kijk op de site van caseih dan zie ik dat veel onderdelen van een 4 cyl ook gebruikt worden op de 6 cyl zoals het filterhuis en de ventielen achteraan , dus vlgs mij is het systeem wel wat overbemeten .

Wat ook een oplossing is , is een 3/2 ventiel monteren op de hefcylinders ( hoe ik een tekening moet maken en hier plaatsen weet ik niet . )
Maar het komt erop neer dat als je de voorlader omhoog doet dat je de olie van de daalleiding omleid naar de hefleiding i.p.v. via de retour terug naar de trekker .
Let wel , ga je ook minder hefkracht hebben .
Wil je snel omhoog dan bedien je het ventiel en heb je kracht nodig bedien je het ventiel niet .

Op de hefleiding monteer je een T en die sluit je aan op B , daalleiding op P en A sluit je aan op het bedieningsventiel voorlader waar normaal de daalleiding zit .

kramp.com/shop-be/nl/…
redeagle14
@joopy kijk even welk nummer er op de pomp staat. Als het een Bosch is begint het nummer met 0510??????. En zit er een apart ventiel op voor de voorlader?
joopy
@redeagle14 ik zal morgen kijken naar het nummer
joopy
@joopy de voorlader heeft een eigen vertielenblok de 3 slangen zitten aangesloten aan het laatste ventiel van de trekker waar normaal de eind deksel zit.
redeagle14
@joopy dat is een vreemde manier van aansluiten. Dan stroomt de olie naar achter en dan weer naar voren waar de voorlader zit. Normaal gaat het na het filter eerst naar de voorlader en dan naar de rest van de trekkerhydrauliek.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden oliepomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!