Massey ferguson 1200 aftekas blijft draaien

Mijn aftekas van mij massey ferguson 1200 blijft draaien. De bedieningshendel op en af gezet maar hij blijft draaien. Wie kan mij helpen?
Wim mf 1200

Reacties

Arie_MF
Is de bedieningskabel niet gebroken? Of misschien zit het platenpakket in de achterbrug aan elkaar gekleefd. Blijft hij ook draaien met een aangedreven werktuig erachter?
Wim mf 1200
@Arie_MF nog niet getest maar ik denk van wel. Bedieningskabel is losgemaakt van bedieningshendel. Maar als ik aan de achterbrug aan het hendeltje beweeg gebeurd er niks. Blijft draaien. Liftdeksel is eraf voor de moment
Wim mf 1200
@Arie_MF de vorige eigennaar had de achtereinde eraf gepakt voor de knikbus (die koperen bus te vervangen) en terug in elkaar gestoken maar wist niet of dat het daardoor gekomen was
FolkertMF
Platen misschien krom
FolkertMF
Dat had ik ook met mijn multi power en bleef in de hoog
Fendt926Driver
Misschien alleen meedraaiend. Zet de hendel op uit(af) en neem een panlat die je onder de trekhaak geleiding zet met het uiteinde en over de aftakas en steeds harder duwen en kijken of die stil gaat staan. Pas wel op voor de veiligheid....
Wim mf 1200
@Fendt926Driver ok dat ga ik eens proberen als het deksel trug erop staat
David Bakker
Dat komt waarschijnlijk door de dikke olie , als de olie op temperatuur is zal hij waarschijnlijk wel stil staan .
Pauls
Kan ook zijn dat de remschoen op de klok te ver versleten is, en dan blijft ie meedraaien als de olie koud (en dik) is. Maar als je er iets aanhangt dat een beetje kracht vraagt blijft ie wel stil staan. Dit probleempje heb ik ook gehad bij mijn 185.
Wim mf 1200
@Pauls en anders heel veel werk om te vervangen?
Pauls
@Wim mf 1200 Als het lift deksel eraf is niet meer he, dan kan je er makkelijker aan dan alleen via het zijdekseltje. Het is voor mij zo'n 25 jaar geleden dat ik het remmetje vervangen heb dus zit niet zo fris in het geheugen. Zeker voldoende olie aflaten, dan kan je alles beter zien. Heb je een onderdeelschema ? Ik zal eens kijken of ik nog iets heb (van mijn 185). Net gezocht, blad 75-76 ontbreken, net waar de hydraulic PTO opstaat. Maar geen nood, ik heb op het schema van mijn 390 wel de onderdelen gevonden, het enige spijtige is dat de PTO aandrijving op zich als exploded view staat en niet zozeer de locatie in de achterbrug en wat je er allemaal voor moet losmaken. Ik zal je de tekening van de 390 in PM sturen. Heb je toch al iets om te vergelijken.
mdoornekamp
Wij hebben een 595 gehad. Ik dacht dat die geen actieve rem had op de aftakas
Pauls
@mdoornekamp Het is ook maar een zeer kleine remschoen dat erop staat, ik dacht met een veertje bekrachtigd, als je de PTO hendel verplaatst werd er ook olie gebruikt om het remmetje van de klok te halen. Deze werden volgens mij al toegepast in de eerste generatie 100 serie met hydraulic PTO rond 1970.
SjoerdHylke
@Pauls Klopt, De mf's hebben hydraulisch in en uit schakelbare aftakas
mauser
@mdoornekamp onze 590 draaid koud ook iets door. Als hij warm is staat hij wel stil, maar je krijgt hem dan met de hand niet verdraaid. Dus voor 't gemak moet je de trekker uitzetten om een aftakas aan te koppelen.
Pauls
@mauser dat je de trekker moet stil leggen om de PTO aan te koppelen staat/stond zowat in elke handleiding die iedereen zo vaak leest ...
mauser
@Pauls haha jaa heb ik ook wel gelezen natuurlijk 😇. Ik heb er ook geen moeite mee. Maar het zou makkelijker zijn als 't niet hoefde
SjoerdHylke
Ik zal kijken of het in mijn werkplaatsboek staat voor 1080.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden aftekas en steekas geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!