Greenpeace klaagt charcuterie met kinderidolen aan

Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren met onder meer Samson en De Smurfen testen in een onafhankelijk labo en analyseren door twee kinderdiëtisten. "Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt", luidt het. Greenpeace roept de bedrijven achter de merknamen op om gezonde alternatieven in de verf te zetten. "Er is geen sprake van foute etikettering", aldus Fenavian-directeur Anneleen Vandewynckel. 
 Greenpeace klaagt charcuterie met kinderidolen aan (vilt.be)

Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren met onder meer Samson en De Smurfen testen in een onafhankelijk labo en analyseren door twee kinderdiëtisten. "Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt", luidt het. Greenpeace roept de bedrijven achter de merknamen op om gezonde alternatieven in de verf te zetten. "Er is geen sprake van foute etikettering", aldus Fenavian-directeur Anneleen Vandewynckel. 

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden samson , verf en testen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!