Ford 4000 - Start slecht en rookt blauw/wit
Onze Ford 4000 rookt blauw bij Volgas en lijkt ook iets te ploffen. Ook start hij met koude motor vrij slecht en blaast tijdens starten veel witte rook.Wat heb ik al gedaan:
Compressie getest, alle 3 rond de 24 bar.
Verstuivers getest en vernevelen goed. Eerst op 180 bar gezet, nog steeds roken. Nu op 200 bar gezet, roken lijkt iets minder.
Pomp iets vervroegd, maar het lijkt erop dat ze er al mee bezig zijn geweest. Hij staat nu namelijk behoorlijk vroeg. Staat op streepje “6”. Hoort na mijn weten op “0” te staan.
De 2 bladen, schoepenwiel vervangen voorzijde pomp. Weet niet precies hoe het heet.
Iemand een idee? Pomp te weinig druk? Pomp totaal van tijd af?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden roken , start slecht en witte rook geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Heb je de oude brandplaatjes onder de verstuiver wel vervangen? (Lekkage hierlangs geeft plofgeluid).
Verstuiverdruk van 180 BAR is "fabrieksvoorschrift" bij de FORD 4000.
Constateer je de rookvormen alleen bij de (koude) start, of ook als de motor op bedrijfstemperatuur is?
dieseldokter.nl/techniek-hoek/rookvormen/
N.B.:
Met de 'normen en waarden' waarmee pakweg 40 `a 50 jaar geleden (FORD 4000) motoren werden gemaakt is altijd rook te verwachten.