Renault 651-4 - Brandstofproblemen , niet meer aan de praat te krijgen

Renault Mwm motor met cav pomp ;tractor stilgevallen met nog 10 cm brandstof in tank , alles gecontroleerd , filter is proper en word vlot gevuld uit de tank , mazout komt direct uit boutje aan zijkant van de pomp , maar brandstof is er niet te krijgen tot aan de injektoren oorzaak ? stillegger die binnenin de pomp veranderd is ? dichting in de pomp ? let wel was nooit de beste starter ! na iets langer stilstaan liep mazout gelijk af , maar startte wel steeds na lang demareren ( dat was in momenten ) graag antwoord .beste dank
fiat_666

Reacties

Ranko-R651
Ik heb een keer de tank leeg gereden en toen wilde hij ook niet meer lopen. Het hele branstofsysteem los gemaakt en doorgeblazen / gespoeld. Er zat ergens wat vuil uit de tank in het systeem denk ik. Heb je het handpompje op de brandstofpomp geprobeerd?

Het zeer lang starten vanaf koud is iets dat mijn 651 ook heeft. Hij wil bij de eerste slagen amper rondkomen. Na een halve minuut starten gaat hij pas lopen. Ik wil graag weten of hier wat aan te doen is. De accu is een nieuwe van 106 Ah.
fiat_666
Ja hoor het handpompje werkt goed
wotan2
Moer bij verstuiver lossen en dan even door starten, als hij lijkt aan te springen moer weer vastdraaien.
boegie
@wotan2 Precies, komt er brandstof uit de verstuiverleiding? Trekker kun je overigens ook gewoon aan laten staan, en terwijl hij loopt de moer weer aandraaien, loopt ie ff op 3 cilinders
fiat_666
Er komt wel geen brandstof uit verstuiversleidingen he
boegie
@fiat_666 Dan zou ik inderdaad eerst kijken of het stop-heveltje wel terug staat. Zou aan de binnenzijde losgeraakt kunnen zijn.
davyke
Heb dit ooit ook met mijn Renault 86 gehad. Uiteindelijk de verstuiver pomp van boven open gedaan en zag dat het stop heveltje was blijven hangen. Ik weet niet of jij hetzelfde type pomp hebt.
Favorit614
Quote Reactie van @davyke:
dat het stop heveltje was blijven hangen

Hier eens aan het klooien geweest, dat de eigenaar de motor had stil gezet door aan de stopzetkabel te trekken , en deze was verbogen waardoor de motor niks meer kreeg
fiat_666
Er was niks met het stop heveltje .blijkbaar mag je de tank niet tot op laatste 10cm uitrijden .reden ? Geen voedingspomp en filter zit hoger dan onderkant tank
wotan2
@fiat_666 misschien is het dan tijd dat je de tank een keer zuiver maakt? En de leidingen niet vergeet.
spotmelker
@fiat_666 ik heb jarenlang met een 651 gereden, destijds ingeruild en vorig jaar weer een terug gekocht. Starten is/was altijd een probleem maar kon/kan tank altijd leegrijden. Punt is dat ze geen opvoerpomp hebben tussen tank en filter. Wel zit er een schoepenpompje achter op de brandstofpomp. Misschien moet je die vervangen. Verder moet de doorstroming van uit de tank perfect zijn.
Laszlow
@spotmelker Yep dat is bij mijn 65.12ls vorig jaar gedaan.....wereld van verschil. Het is nu starten en lopen en de motor is echt fel geworden. Jaren mee aangeklooid.
atlaspower
651 moet je als het koud is 30 sec voorgloeien, aan de inlaat zit een warmte spiraal waar ook diesel toegevoegt word, als dit systeem goed werkt starten ze zo
Tank helemaal vullen en 1 brandstof leiding een beetje los draaien bij een verstuiver.
Handtas op half of Volgas en aanslepen en zorgen dat de motor een hoge snelheid heeft.
Dan moet hij altijd aanslaan als er geen mechanische problemen zijn.
Proberen te starten met een beetje startpilote moet ook lukken.
Gaat dit niet , raadpleeg dan een expert in want dan heb je waarschijnlijk toch een brandstofpomp probleem.
Normaal gaan deze pompen zonder problemen erg lang mee.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden startproblemen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!