Iseki TU 1700 - Extra ventiel plaatsen op mijn Iseki

Graag wil ik een extra hydrauliek aansluiting op mijn Iseki TU1700 maken. Ik wil graag met mijn grondbak kunnen “schrapen” hierdoor wil ik graag een hydraulische topstang willen plaatsen. Wellicht later ook een hef voorop plaatsen. Iemand een idee waar ik de olieleiding moet aftakken en de retour moet aansluiten etc?
Een foto hoe het gedaan is zou helemaal top zijn! Evt waar je het beste deze zaken kunt kopen wordt dan vers twee 😉
frans-van-d

Reacties

frans-van-d
Deze is het👍

(klik om te vergroten)

MulderDeutz1
hydrauliek24.nl/2p40-2-sectie-stuurventiel-40-l-mi…

Dit is de beste optie, paar slangen en koppelingen en je bent klaar.
frans-van-d
Dank!

Maar weet je ook waar ik hem aan de tractor moet koppelen?
Zitten ergens “doppen”?
MulderDeutz1
@frans-van-d Ja, je hebt nu waarschijnlijk een heen en een terugleiding op de trekker. Deze doe je op de in en uitgang van het blok. De bovenste uitgangen zijn dan 2 maal heen en terugleiding. Gaat hierbij dus van 1 ventiel op de trekker baar 2 op het ventielenblok. Het ventiel van de trekker zorgt voor olie in het blok en kun je dus anders niet meer gebruiken. Elk mechanisatiebedrijf kan dit voor je klaarmaken. Ga uit van 100 euro voor het blok, 100 euro slangen en een uurtje arbeid.
+1
RobVolvo
@MulderDeutz1 Uurtje arbeid? 😅 Even een steuntje voor het blokje bouwen, even de leidingen aftakken, even slangen persen, even een steuntje voor de snelsluiters maken... Het is altijd maar even... Met zo'n minitrekker is de ruimte vaak niet overbemeten, dus wordt het al gauw prutsen. Zou het heel netjes vinden als je zo'n blokje met een uurtje netjes erop hebt en aangesloten, slangen netjes weggewerkt, gespoten enwel, enz. Mij lukt het in ieder geval niet...
MulderDeutz1
@RobVolvo Prima, maar zou niet best zijn als het binnen 2 uren niet lukt.
stephan-inter
@MulderDeutz1 daar redt je het nog niet mee.
Of kan ik voortaan alle trekkers naar jou brengen zodat jij het doet?
MulderDeutz1
@stephan-inter Dan is het werktempo de afgelopen 2 jaar flink achteruit gegaan. En nee, ik heb geen slangenpers.
NH-Ford
@MulderDeutz1 Heb afgelopen jaar bij drie Iseki's extra ventielen opgebouwd, dat redt je echt niet in 2 uur.
Als je alles meerekend neem maar een halve dag wanneer er geen bijzonderheden zijn.
frans-van-d
Dank!
Ik ga eens informeren 👍
MulderDeutz1
@frans-van-d Mooi, laat maar weten hoe het geworden is!
paulusmahandel
Denk je erom dat zo'n iseki niet een oneindige hoeveelheid olie heeft.
En dat bij veel gebruik de olie verschrikkelijk heet word.
Hierdoor kan er wel schade ontstaan.
Misschien een extra reservoir opbouwen
inspecteurfendt
@paulusmahandel idd, het hydrauliekreservoir=versnellingsbak waarschijnlijk dus met een grote uitgeschoven cilinder rijden is niet zo gezond voor de bak.
PedroPeijs
Heb een extra ventiel bijgebouwd.
De P is aangesloten rechtstreeks op de persleiding.
Echter op de persleiding staat helemaal geen druk!, pas als de hefinrichting bediend wordt komt daar druk op te staan.
Waarschijnlijk wordt de pers door de hefinrichting bij geen gebruik drukloos rond gepompt.
Wie heeft hier een oplossing voor .

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

iantx1500f
Mag dit ventiel druk op de retour hebben?.

Dan kan je het ventiel tussen de pers leiding zetten
persleiding aan P, en T weer aan persleiding door naar orgineel hefventiel
+1
contitour
Ik heb het een paar jaar geleden op mijn Yanmar YM1500 gedaan en er een kort filmpje over gemaakt. Misschien heb je er wat aan.


mvg.
+1
De MF man
Wij hebben er al verschillende op de gebouwd, je moet de persleiding door snijden de pers aan het ventielblokje maken en de retour van het ventielblok aan het andere eind van de pers waar je hem door gesneden had. Als je de retour van het ventielblok in je bak laat uitkomen werkt je hef niet meer
+1
PedroPeijs
Dank je voor de info,

Heb het nu aangepast, het ventiel had voor deze oplossing een speciale N poort i.pl.v. de T poort.
Heb nu een slang van de pomp naar de P van het ventiel, en een slang van de N van het ventiel naar de hef.
werkt nu perfect.
Ter info voor anderen wat foto's van de oplossing.

(klik om te vergroten)

Slag van pomp naar P poort.

(klik om te vergroten)

Slang van N poort naar hef.

(klik om te vergroten)

Ventiel aansluitingen.
Kubota
@PedroPeijs De T-poort moet nog wel drukloos aangesloten worden aan de tank.
hydrauliek24.nl/drukdoorvoer-voor-p40-stuurventiel…#
Citaat:
De drukdoorvoer wordt in de N-poort van een P40 (of Z50) stuurventiel geschroefd. Deze blokkeert de interne verbinding met T, waardoor hierop de P-ingang van een volgend stuurventiel aangesloten kan worden. De T-poorten van beide stuurventielen dienen altijd drukloos verbonden met de tank te zijn.
De MF man
@Kubota als je die drukloos aan sluit werkt de hef niet meer, dus het zit zo goed aangesloten
BuvaM
Hier staat volledig omschreven tractorfan.nl/topic/262788/
hoe een extra ventiel helemaal goed gemonteerd kan worden.
Te vaak worden er fouten gemaakt.
Als je dit vergelijkt met je eigen uitvoering kom je op de juiste montage.
Als je de aanwijzing van @Ford-NH_fan volgt gaat het helemaal goed
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hydrauliek en topstang geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!