Case International 845 XL - Tikker bij hoge toeren voorzijde motorblok D268
Heren,Case International 845XL klappert vanaf de 2000 tpm < aan de voorzijde van het motorblok.
Olie enz. is uiteraard allemaal op peil en recent vervangen. Oliedruk is 4,5/5 bar. Draaiuren 4000.
Kleppen zijn gesteld op volgens specificaties.
Waterpomp/dynamo onlangs vervangen. Inschakelen van hydraulische functie geeft geen verschil.
Eigenschap van deze motoren dat deze klapperen bij hoge toeren?
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Gooi alle v snaren er voor eens af en probeer het weer dan zijn externe gebruikers eraf en hoor je kaal de motor.
En even 3 minuten zonder dynamo waterpomp en of compressor komt hem niets van aan
Heb ik weleens mee gemaakt met het monteren van een nieuwe
Bij mijn 856 was het tussentandwiel van de oliepomp losgelopen die vervolgens tegen het carter aan liep en dat gaf ook een raar geluid
Van onze 1056 een keer de stoterstangen en nokvolgers vervangen omdat die waren versleten maar hierdoor begon de motor ook te tikke
En is de tik zomaar ontstaan of na een reperatie?
Succes met zoeken