Massey Ferguson 6260 - Olie lekkage vooras keerring

Wij hadden lekkage bij de steekas van de mf 6260. Keerring vervangen van de steekas maar nu nog steeds lekkage. Weet iemand waar verder te kijken?
Jeroen-ford

Reacties

Jan mf6465
Waarschijnlijk is de as een beetje ingelopen waar die de keerring raakt. Ik laat een nieuwe keerring nooit in de ingesleten groef lopen. Iets minder diep of iets dieper dan de oude heeft gezeten en dan is het altijd dicht.
hooidonk
@Jan mf6465
Bijna niks meer aan toe te voegen.
Alleen dat je soms een plattere keerring kunt bestellen met dezelfde diameters, om hem op een ander stukje as te laten afdichten.
En anders kun je er misschien een speedi sleeve in zetten?
+1
Jan mf6465
@hooidonk
Een speedi sleeve heb ik dit jaar ook voor de eerste keer gebruikt. Dat werkt ook zeer goed. Dat er keerringen waren waar de lip op een andere plaats zit wist ik niet. Dat ga ik zeker onthouden. Bedankt voor de tip!
+1
Fordje4600
@Jan mf6465 speedi sleeve kan niet in elke as gebruikt worden, hier bij een liebherr 900 gehad. De steekas gaat dan onder spanning staan en drukt hem iets naar buiten tegen de glijplaat, glijplaat is aan stukjes gelopen en hebben de wiellagers kapot laten lopen. Ook is er een remplaat van de as afgegleden door de extra ruimte waardoor er meer slijpsel ontstond en waren bijna alle remplaten kapot
+1
mfrijder
De keerring loopt op een uitwisselbare bus die ook weer met een O-ring wordt afgedicht, vervang deze ook gewoon mee dan is het dicht.
Jeroen-ford
@mfrijder die zit dus in de vooras met een oring? Ik heb het niet gezien tijdens het vervangen van de keerring. Ook heb ik geen slijt spoor op de vooras gezien.
mfrijder
Ja klopt, de borgmoer drukt meteen tegen die slijtbus aan die dan weer de lagers op spanning zet.
die bus moet bijna wel een slijtspoor hebben of wel 2 ook bij de stofring, ik heb ze nog nooit zonder gezien in ieder geval.

ik praat echter wel bij een ongeveerde DANA as en niet de geveerde carraro...
mfrijder
Ik denk dat ik een fout maar met ingaande as van het pignon ipv de steekas naar de fusee...
henk-bouwman
Welke keerring gaat het om? Binnenste of buitenste?
Jeroen-ford
@henk-bouwman de keerring aan de kant van de fusee.
henk-bouwman
@Jeroen-ford De fusee is het draaipunt precies tussen de beide keerringen in. De kleine in het differentieelhuis, en de kleine in de eindvertraging. Er is dus een buitenste en binnenste.. Maar ik neem aan dat het de buitenste is; gebruik je 80w90?
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden lekkage en vooras geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!