Fiat 415 - Startmotor word erg warm wat te doen?
Ik probeer een fiat415 aan het lopen te krijgen die an enkele jaren stilstaat.motor draait wel rond, maar slaat niet aan, verstuivers gereviseerd, nu start de motor wel en valt vlug weer uit. al met al heeft de startmotor (24V) veel moeite moeten doen en is dus warm aan het worden. toen ik aan de achterkant rook vanaf zag komen ben ik gestopt.
Ik wil nog niet direct een nieuwe startmotor kopen, omdat ik nog niet helemaal zeker weet of ik doorga met deze fiat (dat hangt af van of ie wil lopen.) en daarom nog niet meteen te veel onkosten aan maken.
zijn er simpele dingen die ik aan de startmotor kan doen om hem makkelijker te laten draaien?
(Omdat de motor al even op zichzelf gelopen heeft denk ik dat het zwaarste werk voor de startmoter al gedaan is.)
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Een startmotor is er niet voor gemaakt om langere tijd een slecht startende motor rond te draaien. Hij heeft absoluut mogelijkheid om de warmte af te voeren. In dit geval is wat MFPOWER06 zegt de beste oplossing.
Deze vervangen , en je anker loopt niet meer aan.
Mocht het geval zijn met slecht of langzaam draaiende starmotor
en echt langzaam draaien valt wel mee. totdat de batterijen wat slechter worden. maar dan stop ik ook. ik denk dat het een goed idee is dat ik eens naar die bussen kijk. bedankt voor de tips.
deze trekker heeft minstens 4 of 5 jaar stilgestaan, en bij eerder pogingen deed ie helemaal niets, met twee natte verstuivers (pissers) zodoende heb ik eerst de verstuivers laten reviseren. dan kwam in het begin overal dieselolie uit, en nu heeft ie al 10 seconde gelopen en viel ie weer uit. toen wilde ik het opnieuw proberen, maar vond dat de startmotor wel erg warm was , en ben gestopt. (hij draait nog wel, geen probleem) dus ben nu de batterijen weer aan het opladen,dan binnenkort nog even de startmotor open halen, kijken naar de bronzen bussen, beetje smeren en nog eens proberen te starten, ik denk dat dat nu dan wel gaat lukken.
Kun je wel uren starten zonder dat er wat warm wordt
toen de motor zo twee minuten gelopen had,heb ik hem uitgezet met het idee de luchtfilter weer aan te sluiten, en opnieuw te starten, maar nadat ik het luchtfilter er weer aangesloten had wilde de startmotor niet meer draaien????
nu nog maar eens uit elkaar halen en kijken waarom?
het enige waar ik nu nog aan kan denken is een nieuwe massakabel vanaf de batterij naar een bout onder de starter aan het vliegwielhuis te maken, (optimale massa) kijken of het dan wel wil, anders weet ik het ook niet meer?
Motor heeft eerder al wel 5 minuten gelopen. (drrie weken terug)
hoe kan dat?
Meet ook eens of de dikke plusdraad op de startmotor wel stroom krijgt. Zo ja, maak dan eens met een tang of schroevendraaier contact tussen die dikke pool en de dunne die van de startknop komt. En laat iemand, terwijl jij dit laatste doet, eens meten hoeveel spanning er over blijft op die dikke pluspool op het moment van verbinden. Let op: bij de verbindingsactie kunnen flinke vonken rondvliegen, schrik niet zodat je de tang loslaat en kortsluiting veroorzaakt!
Klik klik duidt toch echt op een slechte verbinding van de accu naar de startmotor. Het relais op de startmotor geeft de spanning wel goed door? ?. Zijn de koperen contaten niet te ver weggebrandt waardoor deze soms niet goed door verbinden en daardoor nog erger verbranden.
Verrassing, d'r hing nog een trekker aan!
Voorlopig doet de hef het, alles zit erop en aan, pto doet het, alle versnellingen grote en kleine groep, remt en koppelt. onderuitlaat. banden zijn naatje, wxel goede velgen.
het enige wat me zo opviel, is dat ie stationair en tijdens het rijden het toerental hoger en lager gaat, en dat vij een vaste stand van het handgas. waar zou ik dat probleem moeten zoeken?
Zijn er onder jullie mensen die veel ervaring met de 415 hebben? we hebben m op de sleepstang opgehaald, en die stoel, dat is niet helemaal wat, iedere keer kwam ik met een klap op het onderliggende metaal terecht, toch voelt dat niet lekker als dat je rug intrekt. is dat op de een of andere manier te verhelpen?
Ook omdat ik, in tegenstelling tot MF m,n andere trekker niet weet waar ik onderdelen kan kopen?
Ik hoop dat dat niet te veel gevraagt is?
Foto van een Someca 415
Foto van een Someca 415
Foto van een Someca 415
Foto van een Someca 415
(tja, het is koud hier, en ook deze heeft ong 10 jaar niet gelopen) maar roken zeg, het leek wel of de schuur afbrandde! tjee, lopen ze allebei!?
Ik denk dat ik de wielen van de ene eens op de andere zet om eens te kijken hoe die rijd? geluiden in de bak? remmen? hef? pto?
Wat is trouwens de vervangende banden maat voor 13.6x28?
is dat wat?
Foto van een Fiat Someca Meerdere
Vestiging en magazijn in Shanghai
Direct contact met fabrikanten
Dus waarschijnlijk Chinees spul.
Ik vermoed hoe zwaarder de startmotor des te duurder. Prijs vragen bij een revisiebedrijf.