New Idea in de snijmais

Rond het begin van de jaren zeventig kwam de New Idea op Nederlandse bodem. Dit omdat er vraag kwam naar meer capaciteit, want het aandeel snijmaïs in Nederland nam steeds meer toe. De new Idea werd voorzover bekend in Nederland alleen geleverd met haksel-unit. De motor is een V6 van GMC. Opmerkelijk is de afvoer van het gewas na de messenkooi. Dit wordt namelijk met een vijzelbak afgevoerd naar achteren naar de blazer. Hierdoor kon AVCO de pijp achter op de hakselaar plaatsen waardoor het volmaken van een wagen die achter de hakselaar zat gemakkelijker werd. (Bron 
 New Idea in de snijmais (trekkerweb.nl)

Rond het begin van de jaren zeventig kwam de New Idea op Nederlandse bodem. Dit omdat er vraag kwam naar meer capaciteit, want het aandeel snijmaïs in Nederland nam steeds meer toe. De new Idea werd voorzover bekend in Nederland alleen geleverd met haksel-unit. De motor is een V6 van GMC. Opmerkelijk is de afvoer van het gewas na de messenkooi. Dit wordt namelijk met een vijzelbak afgevoerd naar achteren naar de blazer. Hierdoor kon AVCO de pijp achter op de hakselaar plaatsen waardoor het volmaken van een wagen die achter de hakselaar zat gemakkelijker werd. (Bron 

Nieuwsgrazer

Reacties

flip1150
Zo opmerkelijk is dit niet.
John deere had dit ook en bij de grotere getrokken machines zie je het nog steeds.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hakselaar , motor , bodem , snijmais , gewas en Gmc geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!