FDF wil weer acties organiseren
Farmers Defence Force pakt haar taken als actieorganisatie weer op.Dat laat voorzitter Mark van den Oever weten via de reguliere communicatiekanalen. FDF ziet dat actievoeren mogelijk is, zonder het risico te lopen op dwangsommen, als de boeren wegblijven van distributiecentra en supermarkten.
FDF wil weer acties organiseren (boerderij.nl)
Farmers Defence Force pakt haar taken als actieorganisatie weer op. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden boerderij , acties en farmers defence force geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Jitty van der Werf stopt per direct bij Farmers Defence
LEEUWARDEN -
Vanwege een meningsverschil met de rest van het bestuur van Stichting Farmers Defence Force legt Jitty van der Werf per direct haar functie als bestuurslid neer. Ze is van plan de nieuwe ‘Stichting Belangen Agrarysk Fryslân’ op te richten.
Het besluit zich terug te trekken als bestuurslid is volgens Van der Werf „in onderling overleg” genomen. Ze zegt zich meer te willen richten op de Friese zaak en daarvoor te blijven vechten. Samen met melkveehouders Sjoerd Mensonides en Hyke Anemaricht wil Van der Werf de Stichting Belangen Agrarysk Fryslân oprichten. Van der Werf: „Wij blijven in gesprek met provincie en wetterskip en organiseren acties indien nodig. Ook zullen wij ons aansluiten bij landelijk georganiseerde acties als wij het doel en de werkwijze daarvan kunnen ondersteunen.” Van der Werf zegt aangesloten te blijven bij het landelijke Landbouw Collectief via één van de deelnemende partijen.
De Stichting Belangen Agrarysk Fryslân moet een onafhankelijke groep worden die „opkomt voor de belangen van de Friese boer”.
Toegegeven, ik weet niet precies hoe het zit, maar als er met twee maten gerekend wordt dan is dat simpelweg niet eerlijk. En wat betekent het voor de rekenmethode van de RIVM als ze geen emissiegegevens hebben van (een deel van) die bedrijven. Schatten ze dat dan, of nemen ze het gewoon niet mee?
En we hebben het over Schiphol, maar hoe zit het met kleine broer Lelystad Airport? Ik las laatst een interessant stuk over het milieurapport dat ze hebben laten opstellen voor het verkrijgen van vergunningen. In dat rapport staan bepaalde fouten waardoor ze op papier 35x minder NOx de lucht in gaan jagen dan dat ze in werkelijkheid gaan doen. Dat is ook een vreemde zaak toch?
Door op dit soort zaken de aandacht te vestigen zal de sector waarschijnlijk ook veel meer punten scoren bij de gewone burger dan dat ze hebben gedaan met het laatste protest op de snelweg.
.