Valmet 2105 - Aankoop valmet 2105 waar op letten
Beste leden,Ik wil volgende week naar denenmarken om een valmet 2105 gaan te bekijken.
Nou vraag ik mij af waar moet ik specifiek opletten bij deze trekker.
Tractrol probleem is mij bekend, ik vraag mij alleen af waar kan ik het peil van de bak controleren?
De trekker heeft 5300 uur.
Ik hoor graag van jullie.
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden slijtage en aankoop geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dit is de link van de betreffende trekker
Tractol inderdaad goed controleren op de werking ervan. De trekker mag gerust wat βbokkenβ tijdens het schakelen, maar moet wel gewoon netjes op en af schakelen. Verder is het schakelen van de versnellingsbak sowieso even wennen, aangezien deze niet gesynchroniseerd is. Oliepijl van de tractrol bak kun je controleren rechts onder de cabine (waar aan de linkse kant de trap zit).
Verder alles goed nalopen, 4WD, hydraulische functies, aftakas, airco etc.
Lijkt nog een mooie/nette tractor te zijn! Succes met de koop!
Het lijkt mij idd een nette tractor, het schakelen vond ik idd wennen, heb gister namelijk jou oude 2005 gereden
Banden 20/30%
Banden achter 40%
Verder ziet hij er netjes uit, maar de urenstand vertrouw ik niet. in 33 jaar maar 5337 uren komt op 162 uur per jaar. Wie koopt er nou zo'n beer van een trekker om hem maar 162 uur per jaar van stal te halen? Aan de andere kant: gezien de staat van de trekker zullen het er geen 15000 zijn.
Ik heb ergens in Friesland ooit zo'n ding bekeken, maar die liep op 5 poten. Om dat te horen moet je toch wel goed luisteren, zeker in de cabine hoor je weinig van de motor.
Schakelpatroon is lastig. "Onbeleerden" kunnen ermee hebben zitten breken. Maar als hij goed schakelt zal er niks aan de hand zijn.
Als ik zoiets zocht, zou ik toch eerst kijken naar de Nederlandse exemplaren die je worden aangeboden.
Helaas bleek na een grondige inspectie door mij de 4wd niet te werken, tractrol pijlstok zat achterbrug olie aan en stond ver boven peil ook de airco werkte niet en er zat in mijn ogen toch wel een flinke lekkage aan het huis van de 2 aftakas stompen.
Kortom ik heb de tractor laten staan, wel erg jammer had er hoge verwachtingen van.
Hartelijk dank voor al jullie hulp
(klik om te vergroten)
Destijds was hij oranje.
Later geel bij Boekema Workum.
Bij ons zijn die rare kleurtjes er weer af gewassen.
Veel plezier van de 2005