Atlas 1304 - Wat betekenen de rode en gele lampjes op de printplaat ?enwaar zit het startrelais
BesteMijn 1304 atlas kraan start niet meer en ik verdenk het startrelais maar kan zo niet zien welke dat het is .
En er branden op de printplaat rode en gele lampjes .
Wie heeft er een goed idee .
Er zitten ook een aantal lege plaatsen op de printplaat waar relais inzaten ,maar dat was al zo voor ik de kraan gekocht heb.
Alvast bedankt voor je tijd
Bijlages
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Start hem met de schroevendraaier op de startmotor.
Loopt die dan wel?
Hoor je niets als je de sleutel om draaid?
Slechte contacten van dit relais veroorzaken ook problemen.
Meestal is het de dynamo die het heeft opgegeven. Als deze kapot is wordt het starttelais niet meer bekrachtigd. Te testen door het starten met schroevendraaier zoals Fendt926Driver al zei, dan zou ie gewoon moeten willen lopen.
Bedankt voor de hulp ,ik heb de dynamo laten reviseren die was defect en vervuild met olie .
Zit er nu weer op.
Maar starten doet de kraan nog niet.en met de schroevedraaier heb ik nog niet kunnen doen omdat hij nogal weggebouwd zit .
Ik wil nu het startrelais nog vervangen maar hoe vind ik dat ?
In de printplaat achter de stoel zitten er twee van 50 amp.
De andere zijn allemaal 10 amp.kan iemand mij uitduiden waar dat ding zit ?
Alvast bedankt
Ik zie twee zware van 50 amp rest is 10 amp ,welke zou het kunnenzijn
Ik hoor morgen of er gerepareerd kan worden of er een nieuwe opmoet ivm prijsverschil repvers nieuw
Van de oude zijn de wikkelingen verbrand
zit er nu het juiste type op ,en de Deutz doet het weer .
Was dus een combinatie van het vooruit/achteruit relais wat gaar was .
En dat relais is een voorwaarde om te kunnen starten en een verbrand veld in de startmotor .