Valtra T174 - Onderdelen en onderhoud, Trimble of Novatel RTK?

Wij hebben een nieuwe Valtra T174 Direct serie 5 gekocht, deze komt in februari aan, ben benieuwd!
Voor ons is dit een vreemde eend in de bijt ... hiermee de volgende vragen.
Heeft Valtra een soort van online platform waar je alle onderdelen van de trekker kan zien?
(zoals bij John Deere als: partscatalog.deere.com/)
Wij hebben gekozen voor het GPS RTK signaal.
Wat is jullie gedacht van de Trimble RTK of de Novatel RTK? Is er een verschil tussen? Pro en contra argumenten?
Zelf hebben we voor de Novatel gekozen.
Zijn er nog zaken waarop we zeker moeten op letten?
StijnTheDeereDriver

Reacties

Agri Service
Weet niet of je er ook de eco modus op hebt zitten. Mocht het wel het geval zijn kun je deze aanzetten en is het maximale koppel eerder beschikbaar. Verschil is duidelijk merkbaar in ieder geval wel bij de N 154E.
mdoornekamp
@Agri Service 174 heeft ook eco modus. omdat het de kleinste is met de grote 7.4 liter motor
deutz dx 470
@mdoornekamp eco modus is niet mee te rijde, kun je enkel gebruiken met lege trekker of iets in de hef op straat omdat het mooi rustig rijd op 1500 rpm
Agri Service
@deutz dx 470 Bij aftakaswerk ideaal. Trekker blijft op de eco modus vasthouden zonder geeft ie het op. Weinig werkzaamheden waarbij het uit staat.
deutz dx 470
@Agri Service denk dag we beide iets anders voorhebben, wat jij bedoeld is dat de E bij de typeaanduiding staat, dat is bij deze niet maar wordt gewoon aangezet in de terminal
JordyW
@mdoornekamp
N174 en N154E hebben dezelfde 4.9L motor. Bij de 154 is de motor wat geknepen in pk's, waardoor die 'eco' en dus zuiniger is. Bij de 174 geeft dat blok wel zijn vol vermogen en met Sigma Power op de aftakas dus 201pk
mdoornekamp
@JordyW volgens mij heeft Stijn een T174. 6 cil
@mdoornekamp Klopt wij hebben de 6cil 7.4l met de E stand. Als ik het zo lees, zal het dus een kwestie zijn van uittesten bij welke werkzaamheden het moet/mag aanstaan en of er niet mee valt te rijden.
lucas712
@StijnTheDeereDriver wij hebben de voorganger een t163 eco. eco staat altijd aan denk dat er weinig merken zijn met zulke fijne motoren
NewHollandErik
@StijnTheDeereDriver heb je het over de ontvanger (Trimble of Novatel) of over het hele GPS-systeem?
@NewHollandErik Het GPS gebeuren zal op de terminal weer gegeven worden, het gaat puur over de controller en GPS ontvanger, maar ik weet niet of er veel verschil inzit.
Snel naar RTK gaan, ontvangst onder bomen, ...
+1
mdoornekamp
Jdparts onderdelen blad is volgens mij alleen bij John Deere. Andere merken zijn nog niet zo ver.
+1
TerraJohnDeerefan
@mdoornekamp

Cnh heeft het ook
+3
JordyW
@TerraJohnDeerefan
Via agco partsbooks kun je online ook van alle Agco merken alle onderdelenboeken inkijken, wel van tevoren even via de dealer een inlogcode aanvragen.
Bakker S
Zo vaak wat stuk bij John h.? We komen heel weinig bij de Valtra dealer. Weinig stuk. En anders ff een telefoontje naar de dealer. Zat bij ons wel een parts catalogus boek in de trekker.
mdoornekamp
@Bakker S
Quote:
parts catalogus boek

dat is ook wel makkelijk. Als je trekker wat ouder wordt, gaat er vanzelf wat stuk. En omdat ik wel veel zelf sleutel, is een onderdelen lijst wel makkelijk.
Bakker S
@mdoornekamp Ik sleutel zelf ook wel veel. Maar beide zijn ze over de 12000 heen. En nog niet veel mankementen. Mocht ik een onderdeel nodig hebben, bel ik naar de dealer. En als het op voorraad is krijg ik het rond 17.30uur in de meeste gevallen thuis bezorgt..
+1
CaseCS130
@Bakker S gaat er niet om hoe vaak er iets stuk is. Zo'n digitale onderdelen catalogus is heel handig om alleen al te kijken hoe iets in elkaar zit. En daarnaast is het zoeken van onderdeel nummers een peulenschil wat weer handig is met bestellen bij je dealer of via andere kanalen. Echt een fijn hulpmiddel als je zelf onderhoud en reparaties doet.
Bakker S
@CaseCS130 Ik weet wat je bedoeld. Doe dat zelfde bij de Fiat/NH. Bij Valtra nog niet nodig geweest...
+1
CaseCS130
@Bakker S dat is wel bijzonder 👍
Had vorige week nog de opvoerpomp van de valtra motor kapot bij 4200 uur. Catalogus toen nog gebruikt van cnh.
+3
JJ
Ben ik de enige die zich erover verbaasd dat mister JD een valtra heeft gekocht? Wij hebben ook novatel op de 516 ipv trimble signaal. Werkt prima maar weten het verschil niet.
CaseCS130
@JJ Nee ik snap er ook niks van en de vraag over trimble of novatel is ook wat vreemd omdat de keuze al gemaakt is.
+2
Fendt926Driver
@JJ snap het ook niet.
80% van zijn fotos is john deere.
Uit alle hoeken van de wereld en dan kopen ze een valtra.
Terwijl jd (misschien) wel de pionier op gps systemen is geintegreerd in al zijn machines
Bakker S
@Fendt926Driver I saw the light....😂
+1
Fendt926Driver
@Bakker S haha.
Voor jou een zeer logische keus natuurlijk.

En inderdaad beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald....
De rest van die groen gele gebruikers zal ook ooit het licht wel eens zien....
mdoornekamp
@Fendt926Driver Huub, ga je mond spoelen.

Vooral de lichtere modellen van Valtra zijn bijna net zo duur als John Deere. Als je naar de T234 gaat heb je wat meer voordeel. Rest waarde is afwachten. En John Deere heeft een bredere kabine.
Fendt926Driver
@mdoornekamp oeps sorrie...
Jou gevoelige kant komt boven....
mdoornekamp
@Fendt926Driver haha. Ja. Maar ik blijf erbij dat mijn jd 6155R een financieel zeer verantwoorde keus is. En het rijdt gewoon super.
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp overal is wat voor te zeggen.
En we leven in een vrij land.
Dus waar maken we ons druk om..

Topic maker heeft zijn keuze ook nog niet verdedigd.
Kan wel een hele logische verklaring achter zitten
+1
hoest
@Fendt926Driver
john deere is wel een goed merk maar voor een valtra hoef je je ook niet te schamen.
het naderl van john deere vind ik dat ze te groot worden. hier in het noorden heb je alleen nog maar groenoord als officiele dealer dus als je daarmee niet door 1 deur kint heb je wel een probleem met een hertje.
en dat verhaal laatst dat de software op de trekker eigendom bleef van jd dat zijn ook grappen waar ik niet van houd
mdoornekamp
@hoest john deere houdt zelf graag de touwtjes in handen. Niet ideaal inderdaad. Werkplaats tarieven schieten ook omhoog met alle overnames. Voor de simpele dingen heb ik vaak een free lance monteur met ervaring. Gewoon onderhoud doe ik zelf.
hoest
@mdoornekamp
ik vond vooral de manier waarop ze met hun kleinere dealers omgingen lomp.
joozt
@hoest Dat verhaal ken ik niet. Weet wel dat John Deere graag wil meekijken met de gebruikers (o.a. het JD Link verhaal.) Zo hebben ze in theorie duizenden testrijders over de hele wereld. Of je hier aan mee wilt werken wordt je keurig gevraagd bij de aankoop van een nieuwe trekker die hiermee uitgerust is. Als je toestemming verleent moet je er voor tekenen en dit kun je op elk moment weer intrekken. Dat ze als fabrikant misschien meer kunnen zien dan wij weten verbaast me niets maar ik verwacht ook zeker niet dat JD hier de enige in is. Wat denk je van alle personenauto's en je mobieltje in je broekzak... Denk dat die fabrikanten ook heel wat meer van ons weten dan wij zelf in de gaten hebben...
hoest
@joozt dat boeit mij niet zoveel ze mogen gerust kijken waar ik rijd. maar dit had te maken dat alleen officiele dealers er nog aan sleutelen mochten. het fijne weet ik er ook niet meer van. rijd geen johny dus niet echt in verdiept.
joozt
@hoest ah op die manier! Dat hoor ik inderdaad vaker! Is natuurlijk vanuit een merk ook de manier om haar dealers te kunnen beschermen.
hoest
@joozt
ook de manier om klanten verder te laten kijken
joozt
@hoest Sommige klanten inderdaad wel, die keuze heb je!
mdoornekamp
@hoest ik doe de normale beurten van mijn 6155R allemaal zelf. Mag gewoon. Zelfs 1e jaar
hoest
@mdoornekamp
dit verhaal speelde ook inusa en ik geloof dat het ook niet door gegaan is. maar je weet hoe dergelijke dingen werken ze komen vanzelf weer uit de la
joozt
@mdoornekamp Klopt, daar doen ze hier ook niet moeilijk over.
+2
@JJ Haha knap gezien Jasper, ik wou het al wat verdoken posten, maar helaas mislukt dus...
Het is niet 'mijn' trekker, het is die voor mijn schoonfamilie/schoonbroer die er eigenlijk 90% van de tijd mee gaat werken, ik val voor de resterende 10% in. (natuurlijk met de nodige vermomming aan 😉 haha)

We hebben nu gekozen voor Novatel omdat dit systeem beter zou werken in onze regio volgens de dealer, we mochten het GPS systeem in het voorjaar testen (grens gebied Nederland/België), zou het tegen vallen kunnen we nog om naar Trimble is ons beloofd OF naar JD via een extra kastje. We shall see ..

Waarom geen JD, de dealer is niet .... You know, de prijs was hoger dan een Valtra, als je een pak koop ben je verplicht van sommige opties te nemen, ...
Bij Valtra meerdere opties los te kiezen, werkte niet met pakken, hangt puur van de transmissie keuze af, geen steile ingangstrap, grote motor, vario bak, goede dealer, ...
Maar wie weet, misschien ooit ... een JD, hoop doet leven toch?? 😉

Bedankt alvast voor alle reacties!
+3
Fendt926Driver
@StijnTheDeereDriver super volledige uitleg

misschien dat je over een maand of drie wel en nieuw account aanmaakt met als naam

stijnThe valtra liefhebber of zoiets
+2
valmet6400power
@Fendt926Driver
Wij van het Valtra kamp staan klaar hem te verwelkomen 👍🏻
Een laatste vraagje: de dealer vertelde mij dat in de T5 174 een echte Fendt vario bak ligt, klopt dit effectief, sommige mensen beweren van niet ...
En zo ja, welk type is dit dan, MLxxx? En in welk type Fendt/MF ligt deze ook?
JJ
@StijnTheDeereDriver Valtra dealer was hier gisteren ook op bezoek. Beweerde ook dat hun andere bakken gebruiken met voelbare groepen deze gingen nooit kapot.
jasper-santing0
Quote Reactie van @JJ:
gingen nooit kapot.

Als ze dat beweren weet ik al genoeg🤔🤦🏿‍♂️Laat ze dan ook maar levenslange garantie geven.
mdoornekamp
@StijnTheDeereDriver fendt bak is heel anders omdat je daar maar 2 groepen hebt. Jij moet met de valtra 4 groepen handmatig schakelen
lucas712
@mdoornekamp en in elke groep schakelt hij ook nog een keer zonder dat je het merkt. en het is zeker geen fendt vario de s serie heeft die wel.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vario , trimble , transmissie , onderdelen en novatel geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!