Deutz Fahr 5207c koppeling afstellen
Wil graag de koppeling afstellen van de 5207c. Deze komt nu heel erg vroeg, is meteen weg. Weet iemand wat de vrije slag moet zijn van het koppelingspedaal? Heb helaas geen instructieboek..De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
De vrije slag is nodig om te zorgen dat de koppeling echt helemaal aangrijpt en niet gaat slippen. Maar als het pedaal te diep "ligt", dan kun je de koppeling niet ver genoeg intrappen en komt de plaat niet vrij. Hierdoor kun je slechter schakelen en veroorzaak je slijtage aan de versnellingsbak.
Een en ander heeft niets te maken met het schoksgewijs aangrijpen van de koppeling, dit kan worden veroorzaakt door vuil of olie op de koppelingsplaat.
Overigens hebben bijna alle recente trekkers 2 koppelingsplaten, een rijkoppeling en een aftakaskoppeling. Voor die laatste geldt hetzelfde verhaal, maar in een aantal gevallen kun je er zelf niets aan bijstellen omdat de aftakas hydraulisch wordt bediend.