Wat is beter New Holland of Case

Ik ga een tabel maken over wat mensen beter vinden New Holland of Case
ford/newholland

Reacties

+14
walker1
Dat zal een spannende tabel worden, aangezien het grootste verschil de kleur is. 😂
@walker1
Ik heb ergens gelezen dat Case gebruikt maakt van ZF bakken, dat New Holland eigen bakken heeft.
+1
SJB533
@Ford revisiemotor
Bepaalde types heeft Case IH, of Steyr, wel, maar NH niet. Daar zit dan een door ZF gebouwde transmissie in. De CS/9000MT heeft zo lang doorgelopen, die is opgevolgd door de Farmall U Pro/Multi, en nu heet die Luxxum/eveneens Multi(?), dacht ik. Steyr levert niet alles wat Case IH en NH leveren, en ik denk zelfs, dat NH ook types heeft, die niet in het rood verkocht worden.
fan van trekkers
@SJB533 vgm heeft de farmall de transmissie uit de fiats, 4 versnellingen en een hi-low net als new holland t5 t4. Luxxum heeft idd een zf bak met 16 trappen en 4 tussengroepen
+1
SJB533
@fan van trekkers
Farmall U wel, maar de U Pro heeft volgens mij geen blauwe equivalent, omdat er een door ZF (en CaseSteyr) ontwikkelde transmissie in zit. Viertraps powershift op vier versnellingen en twee groepen.
+31
Fendt926Driver
Een grote case dealer zei mij eens.
Ze komen uit dezelfde fabriek.
En vlak voor het eind proberen ze de trekker te starten.
Als die doet wordt die rood en anders spuiten ze hem blauw
+3
Mdbm
@Fendt926Driver 🀣 🀣 @ford/newholland Ik denk dat het vooral nostalgisch is. Iemand die altijd Ford of fiat heeft gereden kiest New Holland. De International-liefhebbers kiezen Case. Het doorslaggevende argument zal de dealer zijn. Een goede dealer in de regio is belangrijker dan de kleur van de trekker.
+5
Alex Schanssema
@Fendt926Driver Ben paar keer in Basildon geweest en dat is dus de ford fabriek van vroeger, en dus echte mensen met blauw bloed. Dus kan je wel raden wat die zeiden. Zij gebruiken daar case uitvoeringen om de karretjes door de fabriek te trekken. Dat was het enigste wat ze konden zei die man die onze rondleiding deed, met een big smile natuurlijk.
+3
rommert14
@Fendt926Driver laatst ergens een artikel gelezen over een 200 pk case, had 14500 uur op dezelfde vario en nog nooit een sleutel aan geweest volgens die man, tel uit je winst.....
jmos
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Ze komen uit dezelfde fabriek

Is dat zo? Meende altijd dat case in Oostenrijk en nh in Engeland gebouwd werd.
+4
wim-same
@Fendt926Driver Ha ha. Een FENDT dealer zij eens, Als hij start word hij groen, Als hij na enige tijd gaat lopen word hij rood, en als hij helemaal niet wil starten kunnen het diverse kleuren zijn.
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver opmerking van de maand πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ€ͺπŸ€ͺπŸ€ͺ
+1
jehan
@Fendt926Driver hahah hier de monteur van new holland zei me als er na de test olie onderligt wordt ie rood ..ligt er niets onder gaat ie blaauw worden ..je bedoeld net anders om zeker vroeg ik hem..eh ik weet het niet meer want ben kleuren blind
+9
radium45
Lijkt mij verstandig dat alleen Case IH/ NH gebruikers op dit topic mogen reageren. Dit om het een beetje zuiver te houden. Wat Fendt of JD gebruikers denken en of gehoord hebben doet niet zo ter zake 😂
@radium45
Goed idee, ik zal me niet meer meien.
Fendt926Driver
@Ford revisiemotor als er al ford in je tf naam voorkomt mag je gerust reageren.
Het gaat ook om de gebruikers..
En wij hebben vroeger toen we nog niet beter wisten ook 2 ford majors gehad.
Dus mijn mening zou ook nog mogen tellen
+1
rommert14
@Fendt926Driver dan wij ook nog, drie newhollands gehad 😜
+2
radium45
@Fendt926Driver Ik vind dat vooral jij van dit topic geblokt moet worden... 😬
+1
Fendt926Driver
@radium45 oeps...
En ik nam het nog wel voor case op...
Maar je hebt gelijk
Op deze ene zal ik niet meer inhoudelijk reageren.πŸ€—πŸ€¦πŸΌβ€β™‚οΈπŸ€—
+2
Piet1960
@Fendt926Driver Ik heb een Ford escort gehad, telt dat ook?
+9
walker1
@Piet1960 Ik had afgelopen weekend een escort service, telt dat ook?
Piet1960
@walker1 Daar zijn andere sites voor om die te beoordelen. Hoorde ik van een vriend.
+1
jehan
@Piet1960 hahah en die vriend heet zeker ook piet
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Dan ben ik wel benieuwd wat daar zo erg aan is, om 2 majors gehad te hebbenπŸ™ˆ
+1
Nickvg
@new holland koen miss waren het 2 major problems 😄
+1
Fendt926Driver
@new holland koen ha ha. Viel allemaal wel mee.
Was wel iets met de aftakas. Als die aan stond had je geen hydrauliek of zoiets.
Weet het niet meer precies.
De fordson trekkers kwamen achter elkaar. De eerste met frontlader.
De 2e is de lader later opgebouwd
+1
roscho
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Was wel iets met de aftakas. Als die aan stond had je geen hydrauliek of zoiets.

Ik denk dat het net zoiets was als met die Ebro 6125 van mij. Als je de aftakas wilde gebruiken, moest je die aanzetten vΓ³Γ³r het starten van de motor. Daarna kon je hem hydraulisch inschakelen. Probleempje voor de hydrauliek, als je vergat in te schakelen, werkte de hydrauliek ook niet omdat dan een hele aandrijflijn naar achteren stil stond. Waarschijnlijke reden: beperking van slijtage als je de trekker alleen voor transport gebruikte.
+2
wim-same
@radium45 Ha ha, Wat is beter, Een Fendt, een MF, of een Valtra ? nieuwe discussie.
+1
MF 2725
@wim-same MF natuurlijk! 😂
+2
mike_v
Ik vind New Holland het beste want ik heb nul ervaring met Case IH dus dat is slecht! 🤓
+5
1046
Tijd voor 🍿en🍻
roscho
Ik denk dat je meer kunt vertellen over de overeenkomsten. De verschillen tussen moderne trekkers zitten vooral in soort/maat banden en de accessoires die de koper wil. En verder zal er een verschil zitten in de dealers en prijzen (alhoewel: duur zijn ze allemaal).
Hoe gaat trouwens straks je tabel eruit zien? Of wordt het gewoon een enquΓͺte waar uitkomt dat zoveel % Ford en zoveel % Case heeft? Dat is al voor je uitgezocht op mechaman.nl/trekkerverkoopcijfers/.
ford/newholland
@roscho het word een enquete
roscho
@ford/newholland "Enquete"
En wat denk je daarmee te bereiken, wat is je doel? Als je een vergelijkend onderzoek zou doen, heeft nog iemand er iets aan, eventuele kopers kunnen dan zien waarop de trekker die ze willen aanschaffen goed/slecht scoort. Nu krijg je alleen maar gejuich over het eigen merk.
Je zou ook aan moeten geven of het gaat over trekkers van vroeger of juist de moderne. Geef bijvoorbeeld een "vanaf-jaartal" aan, of neem als uitgangspunt dat de trekker die beoordeeld wordt NU nog te koop moet zijn.
verwijderd
+1
roscho
@new holland koen "New Holland domineert"

In ieder geval wel in ItaliΓ« qua aantallen. Maar wat betekent "domineert"? Zijn er de meeste van verkocht of is de kwaliteit het hoogst of is de prijs/kwaliteitsverhouding het best?
Vwb. die aantallen: NH en JD staan gelijk in de tabel voor 2014 en 2017. Van dominantie van enig merk is volgens mij dus geen sprake.
new holland koen
@roscho Niet al te serieus nemenπŸ™ˆ
Maar de lijn van New holland staat best hoog vond ik zelf. Dat verbaasde me toch wel...
roscho
@new holland koen Sorry, ik hapte wel wat. Het kwam omdat ik wat geΓ―rriteerd raakte over de startvraag. Daar kun je toch niks mee? Net zo'n vraag als "wat is beter, Grolsch of Heineken".
new holland koen
@roscho Ik snap je volledig hoor. Dit soort dingen gebeurt op de basisschool maar op een site zoals deze mag het direct verwijderd worden.
Ik ben zelf op mijn 11e op deze site gekomen geloof ik, maar hoeveel reacties ik al heb verwijderd die ik terug zie uit die tijdπŸ˜…
gudo
@roscho Grolsch of Heineken is het zelfde als een New Holland met een Fendt vergelijken......😬
+1
radium45
@gudo Wij hebben sinds kort ook Brand bier in de tanks zitten en dat drinkt ook goed weg ten opzichte van Grolsch.
+2
T60401
Ze worden allemaal blauw gemaakt. de afkeur wordt rood overgespoten. 😁
walker1
@T60401 Maar die hebben dan wel een dubbele verflaag 😄
+2
T60401
@walker1 Ha ha dat is het enigste plus puntje.
new holland koen
@walker1 Verflaag? Volgens mij wordt tupperware niet gespoten maar is uit zichzelf al in kleur of niet?😜
+4
walker1
@new holland koen Kunststof delen tupperware noemen is onderhand wel een flauwe en achterhaalde grap geworden. Ze kunnen tegenwoordig kunststoffen/plastics maken die degelijker zijn als metaal. Ik zie ook totaal niet in waarom een trekker met bv kunststof achterspatborden, motorkap slechter zou zijn als eentje waar alles nog van metaal is.
new holland koen
@walker1 Dat geloof ik best maar daar heb ik ook niks over gezegd toch? En ja ik had misschien beter kunststof kunnen zeggen maar daar lig ik zelf niet wakker van hoor.
+1
walker1
@new holland koen Ik reageerde vooral omdat jij het woord "tupperware" gebruikte.
+1
fan van trekkers
@T60401 rood overgepoten, en met 10 jaar zijn ze naar roze/wit verkleurdπŸ˜‚
mdoornekamp
@T60401 net andersom.
+1
T60401
@mdoornekamp weleens iets roods naar een lichtere kleur moeten verven?
+1
mdoornekamp
@T60401
Quote:
rood naar een lichtere kleur

Nee ik verf niet graag. Maar Case komt uit Oostenrijk en New Holland uit Engeland. Dan vind ik die Oostenrijkers wel wat betrouwbaarder. Engelse auto's zijn ook vaak van matige kwaliteit.
+3
T60401
@mdoornekamp Haha zat ook maar wat te stoken. Had verwacht dat een hoop case rijders over me heen zouden vallen. Maar dat uitgerekend jij dat zou doen had ik niet verwacht.
+1
jeet
@mdoornekamp nou die pumas van case worden ook gewoon in basildon gemaakt pas zelf gezien
Puma165
@jeet mijn Puma 165 is 'made in austria'
jeet
@Puma165 fijn
radium45
@Puma165 Is maar betrekkelijk, er zit nog teveel NH spul aan. Weet het uit ervaring.
mdoornekamp
@jeet ok. Maar goed dat ik geen Case gekocht heb dan
SJB533
Quote Reactie van @jeet:
nou die pumas van case worden ook gewoon in basildon gemaakt

Die gaan westwaarts, volgens mij...
+1
Gerron
mdoornekamp
@Gerron ja dat bedoel ik.
+1
CaseCS130
Vroeger hadden we daar zo'n emoticon voor toch @SJB533 Iets met x is het beste want mijn papa zegt dat.
SJB533
@CaseCS130
Lang geleden wel, maar die is verloren gegaan, toen het nieuwe tf in de lucht kwam, met de nieuwe, smartphone compatible emoji's. Was trouwens een afbeelding. Wellicht kan @Tinus die afbeeldingen nog eens terughalen?
CaseCS130
@SJB533 Ja het was een afbeelding idd. Is al weer lang geleden
SJB533
@CaseCS130
Helaas
+2
fan van trekkers
Ben zelf dik tevreden over de service van new holland, qua garantie en dealers. Daarom mijn voorkeur New hollandπŸ‘ vind ze er persoonlijk ook beter uit zien😜
+1
Puma165
@fan van trekkers daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, maar dat verbaasd je wrs niet πŸ˜‹
+1
fan van trekkers
@Puma165 die case trekkers gaan ook nooit stuk toch? Dus service is het punt ook nietπŸ˜œπŸ˜…πŸ‘Œ
mdoornekamp
Ford?? Daar bestaat alleen de blauwe kleur nog van. Het transmissie huis van de TM's was van de Fiat winner. Omdat de Ford achterbrug niet geschikt was om verder mee te ontwikkelen. Motor is FPT. Ook Fiat dus.
SJB533
@mdoornekamp
Transmissie uit de T6 is van Ford toch?
+1
mdoornekamp
@SJB533 Ja die wel. Maar dat is de boeren versie. Wordt trouwens nog steeds gemaakt.
+2
@SJB533 Met de achterbrug van de winner
SJB533
@MaartenMandemaker
Huis en hef?
@SJB533 ja, en volgens mij heeft de t5 nog de achterbrug van de 94 serie
mdoornekamp
@MaartenMandemaker Case 1594? Die waren pas slecht.
@mdoornekamp Haha nee de Fiat 94 serie. De Case 94 serie was nog een echte David toch
SJB533
@mdoornekamp
Fiat, zoals die van @DANOONTJE POWERR
SJB533
@MaartenMandemaker
90-serie idd
@SJB533 zelfde achterbrug, 90 en 94
SJB533
+5
jammermaarhelaas
Wat een beetje verf en andere kleuren in de cabine toch een hoop emotie los kunnen maken.
+2
rubenv
Geef mij maar een echte rood witte variant die tot 2012 nog werden gebouwt
of die dan wit rood of blauw is maak me dan weinig meer uit...
Jonasversch
Doe mij maar case.
+2
Clayson M80
De eerste New Holland vario was toch een blauwe Steyr
Alex Schanssema
@Clayson M80 de TVT modellen. Het is allemaal van de fiatgroup. Fiat Powertrain Technologies
+1
SJB533
@Alex Schanssema
Trekkers zijn nog door Steyr ontwikkeld, in het eindstadium onder de vlag van CaseCorp. FIAT heeft er niks mee te maken gehad. FPT nog minder trouwens
Alex Schanssema
@SJB533 Toen nog niet, nu wel. dat bedoel ik
+1
walker1
@Alex Schanssema Steyr hoort al vanaf 1996 bij Case IH en Case IH is op zijn beurt in 1999 bij New Holland en dus de industrie tak van Fiat terecht gekomen. NH TVT is vanaf 2004. Volgens werktuigen.nl is de transmissie wel door/bij Steyr ontwikkeld. kan zijn dat Steyr daar al voor 1999 mee bezig was, als pas na de overname met die transmissie begonnen zijn, vind ik het gewoon een CNH product en geen Steyr product. In de TVT lagen verder Sisu motoren, nog geen FPT.
jammermaarhelaas
@walker1

Heb ruim 10 jaar geleden eens een TVT in newholland blauw zien staan bij een voormalig Fiat dealer, daar kon je onder de cabine in het gietwerk van de versnellingsbak het Steyr teken zien staan.
+1
@walker1 die cvt transmissie is ontwikkeld door Steyr Antriebtecnik, dit stond los van de trekkerbouwer en is overgenomen door ZF.
walker1
@MaartenMandemaker Is er nog iets over van Steyr? trekkers is naar CNH, vraachtwagens naar MAN, Antriebtecnik dus naar ZF. Maar Steyr bouwd of bouwde toch ook auto's, 4x4's voor derden? Mercedes G klasse werd daar bv gebouwd, maar ook VW syncro modellen. Doen ze nog dat nog wel of is dat ook verleden tijd?
SJB533
@walker1
Magna Steyr bedoel je
Het logo van Steyr is iets, waar ze zich nog steeds mee bezig houden: wapenfabrikant Steyr-Mannlicher
SJB533
@MaartenMandemaker
Stond Steyr Antriebstechnik vanaf het begin van de S-Matic al volledig los?
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!