International 724 - Geen stroom op dashboard, contactslot stuk?

Zie mijn vorige post: ik ben momenteel gestart met de restauratie van International 724. Deze heeft een 10-tal jaar stil gestaan bij de vorige eigenaar. Ik heb reeds een groot onderhoud gedaan vooraleer te proberen starten, alsook nieuwe batterij.

Wanneer ik de contactsleutel in stand 1 of 2 zet krijg ik geen enkele stroomindicatie (lampje) op de dashboardmeters. Na wat zoeken en meten heb ik uiteindelijk het contactslot er even uitgehaald en ik meet in stand "0" 13V op de grote rode draad onderaan in het midden op de foto. Maar zowel in stand "1" of "2" blijf ik enkel op die rode draad stroom meten en niets op de andere contacten wat ik logischerwijze wel zou moeten? Contactsleutel stuk of is er meer aan de hand? Ik vraag dit liever hier eerst dan allerijl snel een nieuw contact te bestellen. Of iemand een idee om dit eventjes te overbruggen dat ik de trekker eens kan proberen starten (en voorverwarmen) Bedankt voor de hulp!

PS: de sleutel van het contact is spoorloos geraakt en ik behelp mij met een schroevendraaier. Ik denk niet dat dit iets uitmaakt maar ik het vermeld het toch 😄
davy-polspoel

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Klein Rot
@davy-polspoel
Je kan de beide rode draden ook gewoon doorverbinden en dan een start poging wagen. Een 724 hoef je niet voor te gloeien in der normale omstandigheden, wat wel helpt bij het starten is de stopknop uittrekken tot de eerste aanslag en dan starten.
stephan-inter
9 van de 10 x is dan het contact inwendig versleten. Je zou het kunnen proberen door in te spuiten met contact spray en veel heen en weer draaien. Nieuw contact slot kost de kop ook niet trouwens. Je zou ook even de draden door kunnen verbinden om andere functies te testen
+1
oldtimerfan
Volgens mij moet je om te starten de sleutel gewoon indrukken en starten met een knop uittrekken stand1is voor de standlichten en stand 2 zal dan voor de kruislichten moeten zijn .
stephan-inter
@oldtimerfan sleutel draaien naar stand 1. Als je dan al geen lampje hebt van oliedruk enzo doet contact niks en gebeurd er ook niks als je aan de knop trekt.
oldtimerfan
@stephan-inter dan zal het contact wel inwendig stuk zijn ja
oldtimerfan
@stephan-inter maar voor de standlichten te laten branden moet het contact niet opstaan
@oldtimerfan Om te parkeren in het donker oid, bedoel je zeker? Weet niet of dat op de 24 serie zo is, maar bij andere typen is het vaak zo: 1 tikje linksom dan gaan de stadslichten branden. Dan kun je de sleutel er als het goed is ook uittrekken.
oldtimerfan
@case956powerrzzzzz Je hebt het juist ,ik heb hier een 946 staan en daar gaat het ook niet maar bij een D 436 lukt het wel.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden startproblemen en contactslot geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!