Vervaet Hydro Trike - Olie komt uit eindvertraging planetaire assen

Hallo,
Vandaag hele dag met de vervaet op pad geweest. Bij thuiskomst viel mijn oog op een vreemde lekkage, de olie komt uit de eind vertraging bij de 3 asjes die de planetaire tandwielen vast houden.
Is dit te verhelpen door een afdichting of is de eindvertraging oud ijzer geworden?

Ik heb een foto bijgevoegd.
Mvg
Fordje4600
Fordje4600

Reacties

Fordje4600
.

(klik om te vergroten)

Zie de olie na 1 dag gebruik
+1
B - W
Dat kunnen ze je in biervliet haarfijn uitleggen 1 telefoontje en je weet het
Fordje4600
@B - W die mensen wilden ons de vorige keer ook niet verder helpen met een nieuwe computer, en ze wilden onze vorige vervaet niet rebuilden. Daarom vraag ik het niet voor niks op een andere manier aan andere mensen
+1
@Fordje4600 zal vast een reden hebben. Pas maar op wat je zegt want ik vermoed dat je zo’n machine niet kan onderhouden zonder hulp uit biervliet.
+1
Fordje4600
@ronald-deutz-fahr dan gaat de machine gewoon in de bingo en komt er een ploeger of getrokken tank weer, dit was wel de laatste vervaet.
@Fordje4600 haha, bevalt slecht? Getrokken tank is in capaciteid en wendbaarheid wel een stap terug. Mits niet te groot wel een stap vooruit in bodemdruk...
nieuwe ploeger moet je wel kuubs Voor maken, anders kun je beter weer een oude verveat kopen denk..
@Fordje4600

Ploeger👌👌
B - W
@Fordje4600 heel bijzonder, wij hebben wel een andere ervaring
+1
Jan mf6465
Ik vermoed dat de aandrijving hydraulisch is. Zou het kunnen dat de hydrauliekmotor in de eindvertraging lekt? Ik zou het oliepeil eens controleren van de eindvertraging.
Fordje4600
@Jan mf6465 het is 1 as met een diffrentieel, hier zit nog een aandrijfas aan waar de hydromotor aan zit. Dat kan het dus niet zijn. Oliepeil gaan we ff controleren
casejxu115
Bij een tractor bijvoorbeeld zitten die asjes er ook gewoon ingeperst met wat pakking eraan. Je zou op een tekening kunnen kijken of hier iets tussen zit bijvoorbeeld een 0-ring ? anders eruit persen en terug weer erin persen met pakking eraan. Peil controleren inderdaad. Peil nog goed ? zo door rijden en dit in de winter doen. Van die 5 druppels olie die die nu mist loopt er niks kapot.
Fordje4600
@casejxu115 we houden het wel op peil, kunnen de machine niet missen tot aankomend winter, als iemand dit probleem herkende kunnen we alvast een plan maken voor aankomend winter.
Zal het eruit persen en weer terug met pakking in gedachten houden. Denk dat een nieuwe eindvertaging wel 💶 💶 💶 💶 kost
assink
Misschien de asjes uit de eindvertraging en terug monteren met loctite? Groeven in steken voor o-ringen zal wel niet gaan. Waarschijnlijk gehard?
Wel de goede olie? Of word de eindvertraging veel te heet en ontstaat er druk in de naaf waardoor de olie zich naar buiten drukt?
Fordje4600
@assink we gaan ook ff temperaturen meten van verschillende delen met het rijden, hebben al eens een lekkage gehad omdat de vooras te warm werd bij een trekker.
josje
Zit er ook niet teveel olie in toevallig
+1
josje
Wij hebben bij vervaet ook niet zo goeie ervaring met telefonische hulp. Ik doe het meeste op eigen kracht.
josje
Maar als de as te vol zit komt dat van de remcilinders die lekken hydrauliek olie in de achterbrug. Dan heb je altijd nog een ontluchting maar die zit vrij hoog, bij die van ons wel achter aan de binnenkant spatbord.
Fordje4600
@josje op deze vervaet zitten trommelremmen, remmen hebben het sinds nieuw aankoop machine niet gedaan. We gaan binnenkort de boel los halen en loctite aan de asjes doen, ik laat nog weten of het gaat werken
+4
armpie
@Fordje4600 De afgelopen 5 jaar al heel wat vervaets langs zien komen, maar dat ze bij die asjes lekken heb ik nog nooit gezien. Je zou bijna zeggen dat er iets loos moet zijn in de naaf. Remmen doen deze modellen vervaet bijna niet, je kunt beter een anker meenemen. De vervaet van @josje is waarschijnlijk nieuwer en heeft een ander type omsi as met daarin natte meerplaats frictie remmen. Die remmen normaal gesproken stukken beter.

Let er wel op dat je bij het demonteren van de remtrommel wel de remschoenen terug stelt, anders is de kans groot dat de trommel blijft hangen aan de remschoenen met het gevolg dat er een gietijzeren steuntje afbreekt waar de remschoenen op de plek worden gehouden. Terugstellen kan aan de binnen zijde van de machine bij de remcilinders achter het vierkante blokje, daar zit een metalen schijfje die kun je met een schroevendraaier oid verdraaien zodat de schoenen verder vrijkomen van de trommel. Dat kun je weer zien achter de vierkante dopjes onder en boven. Remtrommel kun je er afpersen met een lange bout ik dacht m12. Succes.

Wat betreft het de sevice van de firma vervaet zoals jij het omschrijft herken ik niet, behalve in sommige gevallen, dat zijn meestal de slecht betalende klanten.
+2
tone29
@armpie man met ervaring hier. Dat is zo af te lezen👌👍
Knikkert
@tone29 Denk dat Andre de Waard hier even langs moet gaan om wat te verkopen ...
tone29
@Knikkert haha dat is sws verstandig😅😅
Fordje4600
@Knikkert vredo komt er ook niet
tone29
@Fordje4600 wil je niet zn machine? Of wil je niet dat ze je helpen?😅
Fordje4600
@tone29 willen niet zoon machine
+1
radium45
@armpie Die laatste paar zinnen zijn doorslaggevend vermoed ik..
+1
MaxxuM4ever
Die hele eindvertagingen zijn inkoop delen voor vervaet lijkt me net als bij een zelfrijdende spuit, bietenrooier enz. Dan hoef je toch niet naar vervaet maar kun je toch naar de fabrikant of revisiebedrijf van zulke eind vertragingen?
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hydro en vervaet geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!