Oliedruk mercedes om636 na revisie

Goedendag , ik heb onlangs een onderblok van een mercedes om636 gereviseerd vanwege een uitgelopen drijfstanglager, dus krukas geslepen geheel voorzien van nieuwe lagers en overmaat zuigers , na alles weer gemonteerd te hebben kreeg ik bij t starten geen oliedruk, 5 x over 1 minuut laten lopen en nog steeds geen oliedruk , hierop olie via de lamellenfilter in t hoofdkanaal laten lopen en daar kreeg ik eindelijk oliedruk , toch ben ik niet tevreden over de oliedruk , deze haalt stationair maar 1 bar en volgas maar 4 bar en dat bij koude motor ( gevuld is 15w40) , mijn andere om636 motoren halen bij de start direkt 7 bar ( gaan al door t overdrukventiel heen) en blijven mooi op druk bij warme motor , wat is jullie ervaring met de oliedruk van deze motoren ? ze zitten bijv. in de Fahr d177 , Unimog , Bührer unm4/10 , Mercedes 180d en in bootjes en heftrucks.
bas101

Reacties

Hkramer
Heb je de oliepomp los gehad?, deze motor moet warm stationair wel 1.5 halen en minimaal 3/4 bij volgas. koud zit ie daar altijd overheen.
bas101
@Hkramer motor is geheel uit elkaar geweesr inkl oliepomp , oliekanalen gereinigd etc
basia
Heb al eens gehoord dat oliedrukproblemen bij deze motortjes vaak liggen aan de nokkenas lagers ; als die te ruim zijn heb je daar veel drukverlies .
Zelf heb ik een Unimog gehad met warm de meter zo goed als op nul stationair ; nooit kapotgelopen .
bas101
@basia ok , ben ook niet bang dát ie binnenkort kapot zal lopen met die lage druk maar toch stoort t mij .
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden oliedruk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!