Ford 4000 - Probleem met achteras keerring.
Dag tractorliefhebbers, ik heb pas een Ford 4000 van 1968 gekocht (met rechte neus zonder koelvinnen). De tractor had bij aankoop al een lekkende achteras waardoor er altijd olie in de velg drupte. Ik heb alles open gedaan en de keerring + lager vervangen maar de as lekt nu nog meer. De olie drupt er echt uit. Wie kan mij helpen? Er is geen oneffenheid in de as zelf maar ik merkte wel dat de keerring soms meedraaide met het wiel dus niet super vast zat.De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als de as ingelopen is, mag de meeting alsnog niet mee draaien. Eventueel vastzetten met bussen locatite (mits keerring buiten van staal is).
duursma.nl/blog/…
Andere oplossing voor je as is laser cladden. Dit kost waarschijnlijk meer.
Heb je wel de goede maat keerring? Is het voor een Ford niet een inch-maat?
Mijn vraag is;
Moet eerst de hele trompet eraf waarna je de as uit de trompet trekt?
Of kun je de trompet laten zitten en de as er op de één of andere manier zo uit trekken?
Ik hoor het graag.
Dan zeker ook gelijk de grote pakking van de trompet vervangen?
Ik las dat die van histoparts niet goed zouden zijn?
Waar kan ik dan wel goede bestellen?
Bvd
Er zijn neem ik aan webshops met de juiste keerringen?
81875227
Voorheen waarschijnlijk: F2NN4969AA
mycnhistore.com/eu/nl/…