Ford 2000 - Oplopende temperatuur, Thermostaat, Waterpomp.
Hallo,Eergisteren was ik aan het rijden. Ik was een kwartiertje op het land en keek op het dashboard en tot mijn schrik zag ik dat de meter van de warmte van de trekker in het rood stond. Meteen stil gezet en gekeken in de radiateur, zat niet heel veel meer in. Eerst maar even terug naar huis gegaan wat nieuwe koelvloeistof halen. Bijgeschonken en weer gestart koelde nog steeds niet langzaam maar naar huis gereden en in de werkplaats gezet. Volgende dag gestart en voor de mixer gezet en werd weer warm. Wij denken de thermostaat maar waar zit die op een Ford 2000? of weet iemand met wat meer ervaring of het wat anders kan zijn. toen we hem voor de mixer hadden werd het water in de radiateur niet warm alleen een beetje lauw hoort dat? De slangen werden wel warmer. kan het ook iets anders zijn?
Met Vriendelijke Groet,
Teun van Beek.
Wellicht gerelateerd
Ford 2000 - Wat mag de klepgeleidingspeling zijn
2jr geleden - Hallo Wij hebben de cilinder kop los en daarvan de kleppen gedemonteerd. De uitlaatkleppen hebben een kleine speling in de klepgeleiders . Ik kan mij voorstellen dat het zo hoort omdat de uitlaat kl… |
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Dit kun je proberen door met koude motor (op contact) het stekkertje van de sensor af te halen (zit achter de accu bij de waterpomp) en dan een spijker/kabel in het stekkertje en dan tegen een goed massapunt aan leggen. Als de meter dan voluit slaat is je kabel heel en werkt je dashboard goed. Is dit niet het geval dan moet je de temperatuur van het koelwater meten, die mag bij een ford 2000 zeker niet meer als 95 graden worden. Doet hij dat wel heb je een probleem in je koelsysteem. Blijft de koelvloeistof temperatuur onder 95 graden is je sensor stuk
Thermostaat zit net boven de waterpomp achter de accu, als die het niet doet dan worden de slangen niet heel warm. Ook kan er lucht in zitten waardoor hij niet goed rond pompt. Ontluchten kan je proberen door de dop van de radiator eraf te doen en de trekker te laten lopen, dan in beide koelslangen vrij hard knijpen en snel achter elkaar zodat je zelf het water (verpompt)
De waterpompen willen ook nog wel eens kapot gaan, dan lekt er water uit een gaatje onderuit de waterpomp of het pomp wiel is van de as afgeknapt.
Ook kan de radiator dicht zitten met troep. Vervangen is dan de beste optie, schoonmaken kun je proberen maar mijn ervaring is dat de radiatoren dan gaan lekken.