Even voorstellen: Patrickdv0

Ik ben Patrick en ben 27 jaar oud ik heb de Massey Ferguson 35x overgenomen van mijn opa.
Patrickdv0

Reacties

+3
Hannesman
Welkom op tractorfan! We zien graag de plaatjes van de mf langskomen 👍
cyrus-van-gelder
Welkom bij TF
schluterman
Welkom hier op tractorfan en we hopen op mooie foto's van je trekker
+1
dexy
Gefeliciteerd! Weet je ook of het een Engelse of Franse 35X is? Staat als het goed is op het identificatieplaatje. Bij mij staat Massey Ferguson S.A. Paris. Het grootste verschil tussen de Engelse en Franse versie is de motor (uitgaande van de 3 cylinder diesel). In de Engelse versies werd de Perkins A3.152 37pk gebruikt terwijl in de Franse de Perkins AD3.152 45.5pk met directe inspuiting werd gebruikt. Dat is nogal een verschil. Zie ook: annatefka.nl/per_type/zz_mf_35.html/
cyrus-van-gelder
@dexy jij hebt er nogal verstand van merk ik.
  • 👍👍👍👍👍
dexy
@cyrus-van-gelder Nee hoor, ik ben sinds kort bezig om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen van de 35 X.
cyrus-van-gelder
@dexy oké nou dat kan ook dus. Niks mis mee om wat dingetjes uit te pluizen.
  • 👍👍👍😉😉
Hannesman
@dexy niet helemaal waar, de A3.152 motor zit in de 3 cil MF35. De AD3.152 zit in de MF35x. De motor voor de Franse markt die je bedoelt is een A3.144
dexy
@Hannesman OK, dus dan heb ik waarschijnlijk een A3.144, tenzij de motor ooit is vervangen.
dexy
@Hannesman Ik heb overigens begrepen dat er verschil is tussen de MF 35(X) voor de Franse markt en voor de export.
Hannesman
@dexy kan, niet altijd zo, je ziet alle types door elkaar.
dexy
@Hannesman Gezien het inlaatspruitstuk heeft mijn Franse MF35X dus een 3.152 motor. Er zijn daarnaast kleine verschillen tussen de A3.152 en de AD3.152. Zo wordt gezegd dat de dynamo-ophanging bij een A3.152 anders is dan bij een AD3.152. Maar ik weet het fijne hier niet van.
kramer
@dexy Die gegevens kloppen niet altijd helemaal, hier heb een Engelse een AD3.152 motor, staat het ook op jouw blok?

(klik om te vergroten)

dexy
@kramer Waar staat dat precies op het blok aangegeven? Op het identificatieplaatje staat bij motor code 19D9776 maar die code kan ik op internet nergens terugvinden.
kramer
Aan de rechterkant zou het moeten staan, op een alu. plaatje onder Perkins.

(klik om te vergroten)

dexy
@kramer Daar loopt bij mij een dikke koelslang. Er zit geen alu-plaatje naast of achter. Verder ook geen plaatje op de motor kunnen vinden.

(klik om te vergroten)

Bert353
@kramer nee, die werden in Frankrijk niet altijd gemonteerd.
Hannesman
@dexy de A3.144 is kwa uiterlijk heel anders. Je kan het zien aan het inlaat spruitstuk

(klik om te vergroten)

dexy
@Hannesman Inderdaad. Dan heeft mijn 35X i.i.g. geen A3.144.
dexy
@Hannesman Het inlaat-spruitstuk is bij mijn 35X identiek aan deze op YT:
Hannesman
@dexy dan heb jij een MF 35 3 Cilinder. Met A3.152 motor. Aangezien een A3.152 geen directe inspuiting heeft. Je kan de wervelkamers zien op die foto. (De 3 hoekige deksels)
dexy
@Hannesman Klopt, maar er zit wel een differentieel-vergrendeling op dus is het een 35X (of Franse MF37).
Hannesman
@dexy Daar heb je gelijk in inderdaad, die types zijn altijd leuk. Tis net een puzzel
dexy
Feiten omtrent een Franse 35X zijn wat gecompliceerder dan ik dacht. Er werd namelijk ook de MF 37 geproduceerd maar die werd als 35X ge-exporteerd. Mogelijk had de eerdere Franse MF35X een A3.144 motor en de MF37 een A3.152 motor.

Volgens deze PDF zou het verschil tussen een A3.152 en een AD3.152 duidelijk te zien zijn aan de code op het motorblok. Een A3 begint met 'CD' en een AD3 met 'CE'. Zie: maritimepropulsion.com/files/pdf/…
Hannesman
@dexy jup, je kan het verschil ook zien aan de kop. Er zitten 3 driehoekige deksels in de kop . (Wervelkamers, en niet direct ingespoten)
dexy
@Hannesman Klopt. Alleen zie ik op mijn blok geen CD of CE staan maar alleen C. Ik zal nog verder kijken. Gezien het inlaatspruitstuk is het wel een 3.152.
dexy
@Hannesman Volgens deze website met Perkins codes is 'C' een 3.152. Codes voor de 3.144 staan er ook: anglo-agriparts.com/perkins-engine-identification/
+1
Bert353
@Hannesman bij een AD (directe inspuiting) staan de injectors ook schuin op de kop, bij de A (indirecte inspuiting) recht.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!