Heeft iemand bij aanvragen kenteken ook daarna foto's van chassisnr. en hele trekker moeten opsturen?

Lijkt wel alsof ze je niet vertrouwen.
6206

Reacties

+4
Kramer U800
Ja word bij ik gok 70% van de mensen gedaan als ik dat zo hoor om mij heen, ik moest dat ook.
+2
draaipiet
Kijk de foto's op tractorfan, vooral de oudere types en minder bekende merken, je leest het regelmatig in de omschrijving
+3
bas101
@draaipiet ja idd bekende van.mij heeft ook oude onbekende tractor waar ze naar foto chassis en type plaatje vroegen staat.mij nog wat te wachten met 40 oude onbekende tractoren de tool die in april vrij kwam om van plus 25 tractoren in 1 x te registreren gaat ook voor mij ook niet op , kan alleen voor bedrijven en overheden.
+1
Towaberg
Veel succes gewenst!@bas101
+1
hookwood
@draaipiet Hier kreeg ik van mijn Renault 551 en mijn Caterpillar shovel zo het kenteken maar van mijn nieuwe Claas mesten ze meer informatie hebben. Ik had het nummer doorgegeven wat ik destijds bij aanschaf van mijn dealer had gekregen maar dat was niet voldoende.
+4
1046
Had nergens last van . Was ook 1 v d eersten met aanvraag
draaipiet
@1046 is ook deels willekeur, ik heb ook al eens gelezen dat de een het zo had, en de ander moest foto's opsturen. Dit ging om twee exact de zelfde trekkers (merk type bouwjaar)
+2
1046
Heeft er misschien ook mee te maken dat er nu veel bekend is en vergelijkbaar materiaal is kwa serienummers, zodat er maar 1 letter of cijfer niet klopt dat je met bewijs moet aantonen
+1
draaipiet
@1046 Ik denk ook dat ze hebben onderschat hoeveel aanvragen dat ze binnen krijgen, en het ook niet aan kunnen. Er is veel meer materiaal dan ze ooit bedacht hebben 🤣
+1
1046
@draaipiet ook dat ja🤣
+1
bas101
@draaipiet men heeft rekening gehouden met 250.000 te registreren voertuigen.
+3
AG35
Heb het, ook een paar keer gehad dat ze om foto's vroegen.
De standaard mail die je dan krijgt, komt inderdaad over alsof ze je niet vertrouwen....
Als je dan de foto's mailt, en er op een aardige toon wat bij vermeld, komt er ook een veel aardiger antwoord terug.....
bas101
@AG35 kennelijk wordt er dan een bepaalde manier misbruik of verkeerd gebruik gemaakt van t registreren door malafide bedrijven of personen
walker1
@bas101 Je zou trekkers kunnen laten registreren die helemaal niet meer bestaan. Neem bijvoorbeeld een merk als Schlüter, de trekkers die er nog zijn, zijn goud geld waard. Als je een nummer weet te achterhalen (of nummer gokken) van een Schlüter die al lang gesloopt is. Vervolgens vraag je kenteken aan en meld je de trekker ook bij de verzekering en over tijdje doe je aangifte van diefstal en probeer je verzekeringsgeld op te strijken.
Hannesman
Yes, van de 2 Massey Ferguson moest ik alles aandragen kwa foto's. Onze andere trekkers kwamen zonder vragen erdoorheen
+1
mfrijder
@Hannesman Probleem bij MF is dat de serienummer door de jaren heen meerdere keren herbruikt zijn.
Als je dus een trekker opgeeft met een ander type nummer maar met het zelfde serienummer als die al eerder geregistreerd is dan willen ze controleren of het allemaal wel klopt.
Ik weet zelfs dat er van serienummers beginnend met de letter B vanaf 1971 4X gebruikt is.
Of dit bij andere merken ook zo is weet ik niet.
Hannesman
@mfrijder de samenstelling van het nummer is soms wel anders. MF gebruikte letters voor het aangeven van de uitvoering. Als je geluk hebt zijn de letters anders. (Ik heb gewoon zsm de rommel aangevraagd) 😂
mfrijder
@Hannesman De letter vooraan in het serienummer staat voor het modeljaar of bouwjaar.
Bij serienummer vanaf 1970 t/m 1982 is het modeljaar vanaf september tot volgende jaar augustus, daarna is er een kort serienummer van september 1982 t/m januari 1983 en daarna zijn het jaren vanaf februari 1983 t/m 31 december 1986.
Daarna staan de letters voor het complete jaar beginnend met "V' in 1987.

Dit betreft echter wel de Franse trekker, bij de Engelse ligt het weer net iets anders...
NH-Ford
Vaak genoeg ook moeten doen. Ligt er maar net aan wie de aanvraag daadwerkelijk beoordeelt.
Rdw heeft nu ook aantal uitzendkrachten, bij minst of geringste sturen die mail eruit met verzoek om foto's.
+1
walker1
Ik heb 2 weken geleden voor mijn ouders voor 3 trekkers kentekens aangevraagd. Van de nieuwste de John Deere uit 2008, had ik paar dagen later al het kentekenbewijs binnen, van de 2 andere trekkers, uit '82 en '65 nog niks terug ontvangen.
B. Stevelink
@walker1 Voor 2 trekkers aangevraagd. Voor de John Deere uit 2010 kenteken al binnen. Voor de Landini uit 1977 nog niets gehoord.
walker1
@walker1 Even een update nu dit topic weer actief is, Van 1 trekker dus binnen paar dagen al pasje binnen. Van de 2 anderen heb ik dus ook foto's moeten opsturen, heb inmiddels van die 2 trekkers ook het kenteken pasje binnen.
Hilko O.
Vorige week aangevraagd en zonder problemen kenteken pasje gekregen voor trekker van 1968
spotmelker
Hier ook voor 2 Renaults. Die hadden een relatief kort nummer. 3 maand geduurd. Van JD en Deutz had ik ze binnen een week.
Daantjes123
Hier ook bij 7 machines
Schluterfan
Ik had foto's gemaakt voor het zekers, omdat ik de 2 Schlüters die ik wou inschrijven momenteel beide in restauratie zijn. Ik heb ze vorige zondag geregistreert, vrijdag de paspoortjes in de bus en zaterdag de codes... Ging dus enorm snel. In Belgie was ik in der tijd met 1 Schlüter 3jaar bezig om hem de baan op te krijgen.
Bert353
@Schluterfan da's nog niks, in Frankrijk met een Ford 10 jaar bezig geweest!
+1
Ik heb het idee dat ze een database aan het maken zijn
Ik heb meerdere trekkers aangevraagd en van de “zeldzame” moest ik ook foto’s maken en opsturen
+4
Sjon
@Ferdinanddijkstra
Het lijkt er wel op, hier staan de tot nu toe aangemelde trekkers op type.
voertuig-zoeker.nl/land-of-bosbouwtrekker/
Dick van Driel
Ik heb op 3 januari de aanvraag gedaan en op 13 januari zat de plaat erop.

(klik om te vergroten)

Yanmarthomas
Heb bij mijn 533 smalspoor ook foto’s van het chassisnummer en de zijkant moeten sturen. Bij de shovel is nergens om gevraagd
bas101
T laatste nieuws is dat de RDW t opsturen van typeplaatje en vin nummer nu standaard /verplicht heeft gesteld , soms erg vermoeiend wat die ambtenaren bedenken, heb jier een HSCS staan die gern typeplaatje herft .
+1
mf 6150
@bas101
Ik heb de 20e alle 14 aanvragen verstuurd. Van 2 kreeg ik een bericht dat er een foto van de zijkant en van het typeplaatje+ vin nummer bij moet. Terwijl de ene een zelfbouw wagen is en de ander een emergo haspel waar niks op staat.... Van de deutz heb ik helemaal niks gehoord
Pieter Buren
@mf 6150 maar dat is ook gewoon niet handig. Want je hebt wel een nummer ingevuld bij de registratie (zelfbedacht) en vervolgens kun je geen foto er van maken omdat het nummer niet op de machine staat.

@bas101 ik heb gisteren voor de hark alleen een foto van het typeplaatje met VIN toegevoegd en toen kon ik ook naar de volgende pagina (hoewel er bij de andere foto ook 'verplicht' stond). Er is namelijk geen ingeslagen VIN. Maar ik wacht nog op reactie.
+1
mf 6150
@Pieter Buren
Je denkt toch zeker niet dat er een typeplaatje op een zelfbouw zit he
+1
Pieter Buren
@mf 6150 nee, maar er moet wel een nummer ergens staan (desnoods zelf ingeslagen). Anders keuren ze hem nooit goed.
+2
Kosk123
@bas101 Toevallig heb ik deze week iemand van de RDW over de fotoplicht gesproken. Omdat er zoveel aanvragen binnen kwamen met foute nummers (onderdeelnummers ed) hebben ze besloten om juist vooraf al om een foto te vragen.
Zo gaat het registreren juist sneller.
Je hoeft trouwens niet beide nummers op de foto te zetten.
Of de typeplaat of het ingeslagen nummer.

Als je beide niet hebt is registratie sowieso lastig
+3
gerben
Dit is dus precies waarom ik er 2 januari direct werk van gemaakt heb. kon je op wachten dat ze het moeilijker zouden gaan maken en dat is dus ook gebeurt. overheid grijpt elke kans om de agrarische sector te 'bashen' met twee handen aan.
NH-Ford
@gerben ook toen vroegen ze foto's ook hoor, wellicht iets minder, maar duurde langer.
Nu zal de doorlooptijd hopelijk stuk korter worden.
jim power
Hier bij 7 aanvragen 2 x gevraagd na foto's
cyrus-van-gelder
Ze hebben er bij mij niet om gevraagd. Ik heb een international 644 uit 1975. Gewoon het chassis nr opgestuurd. De hele mikmak ingevuld. En toen kreeg ik de hele zaak thuis gestuurd. Het werd dus 30 -6 1975. Aan de hand daarvan kun je dus een nummerplaat kopen. 30 -6 en dan bouwjaar doen ze bij alle trekkers heb ik van Marco 1046 begrepen
+1
Fritske1978
3 aanvragen (in april) en kenteken gekregen, geen foto's gevraagd. Ik had van de Torpedo TX65 zeker wel verwacht dat er foto's nodig waren, is niet bepaald een bekende tractor (er zijn nu er 18 torpedo's geregistreerd in het kentekenregister, waarvan 2 van dit type)
mfboer
Hier 8 platen aangevraagd en van geen enkele een foto hoeven te sturen. Binnen een week had ik alles klaar, zondags de platen aangevraagd en vrijdags de platen gemonteerd op de trekkers en machines
+3
bas101
Krijg zojuist bericht van t RDW dat 1 van mn tractoren met GV kenteken 07-72-GV geweigert is door t RDW omdat deze int verleden 2 x afgegeven is . krijg nu een modern kenteken en kan vergoeding indienen van €35 voor nieuwe kentekenplaten........
RolandK
@bas101 vindt ik nog vrij netjes opgelost !
bas101
@RolandK ja is t ook . had echter liever mn gv kenteken op mn oldtimer gehouden , is niet anders ga er verder niet over zeuren er zijn ergere dingen , wel vreemd dat er ooit 2 dezelfde kentekens zijn afgeven m meende dat dit onmogelijk was m mss iemand hier uit de groep met dit kenteken ?
Dennis_dB
@bas101 komt meer voor.
+1
RooieRood
@bas101 De GV kentekens stonden volgens mij op naam en niet op voertuig, dat wil zeggen dat er soms de GV platen van een voertuig werden afgehaald als die verkocht werd en op een andere trekker weer opgezet. Dat kan nu niet meer, Gv kentekens horen nu ook, net als bij auto vrachtwagens etc gewoon bij het voertuig en verhuizen mee naar de nieuwe eigenaar. De registratie en het overzicht bij de RDW was dus ook aardig anders dan bij normale kentekens. Want wanneer was er bijvoorbeeld een GV kenteken niet meer in gebruik? Als en GV kenteken gekoppeld was aan een persoon die overleed, verdween dan het kenteken en gaf de RDW die opnieuw uit? of bleef de plaat binnen het bedrijf en werd nog gewoon gebruikt.
wotan2
@RooieRood volgens mij verviel het GV kenteken bij overdracht van het betreffende voertuig, en moest er nieuwe aangevraagd worden indien nodig. Ze zijn in verleden met de gv nummers met Gv-xx-xx begonnen, in toen deze serie op was zijn ze gewoon opnieuw vooraan begonnen.
bas101
@RooieRood klopt idd dat de GV kentekens destijds persoonsgebonden waren en niet voertuiggebonden zoals nu t geval is . bij verkoop voertuig verviel dan t kenteken m en zoals t nu is gaat t kenteken bij verkoop met t voertuig mee
+1
JD3010
Quote Reactie van @bas101:
kenteken 07-72-GV

Dit kenteken staat als Ford 4610 geregistreerd.
+3
GerbertXL
@bas101 ik heb het gehad met het serienummer bij een giertank, die was er al. Rdw is langs geweest om een nieuw nummer in te slaan, hoefde ik niet te betalen.
cyrus-van-gelder
@GerbertXL Bij mijn trekker was het geen enkel probleem. De hele zooi werd vrijwel direct opgestuurd.
Bij de schammel kar was het even wat anders. Toen vroegen ze wel om foto's.
Maar toen ik die eenmaal geleverd had, was het ook binnen 14 dagen voor elkaar.
Heb nu dus kenteken op de inter 644. En oo de schammel kar ook eigen kenteken
  • 😉😉😉😉😉😉
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!