John Deere gaat de strijd met Fendt aan in VS
In de Corn Belt van de Verenigde Staten, het gebied in het Midwesten van het land, is trekkerbouwer Fendt bezig aan een opmars. Door die opmars lijkt John Deere terrein te verliezen, en dus geeft John Deere volgens Farm-Equipment.com zijn dealers subsidies om gebruikte Fendt trekkers op te kopen.De berichtgeving van Farm-Equipment is deels gebaseerd op de uitlatingen van een anonieme branche-expert. Het verhaal borduurt voort op een rapport van Ag Equipment Intelligence waarin de strategie van John Deere uit de doeken wordt gedaan. Door de investeringen die Fendt de afgelopen jaren heeft gedaan โ bijna 1 miljard dollar โ is het nu meer dan ooit aanwezig op de Amerikaanse markt. Fendt opende in 2012 een nieuwe fabriek in Duitsland waardoor de jaarlijkse capaciteit op 30.000 trekkers kan liggen. Daarbij komt dat Fendt het aantal dealers in Noord-Amerika verdubbelde tussen 2018 en 2019.
John Deere gaat de strijd met Fendt aan in VS (mechaman.nl) |
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nรฉt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Daarnaast moet die john deere dealer de fendt tractoren toch ook ergens weer kwijt waardoor ze toch weer op de markt komen.
Kortom vreemde strategie in mijn ogen
Trekkers maken hier naar verhouding minder uren veel en worden sneller ingeruild boven 10000 zie je veel minder hier
Toen wij van JCB terug naar JD gingen werd er een paar % op dealer niveau en een paar % op corporate niveau van de prijs af gedaan omdat we van een andere kleur kwamen. Anders om gaat het net zo. Wij kregen bij agco ook een aantal % korting op dealer & corporate niveau als we de fendt trekkers kochten. Bij CNH gaat het net zo. Dit is bekende & standaard handel voor dealers in Noord Amerika.
Alle merken hebben ook loyalty programs, een percentage korting x aantal van dat merk machines & waarde in dat merk machines die je hebt.
Bij zo,n meerprijs MOET alles in perfectie zijn en dat is het niet, motoren die voortijdig sneuvelen, elastiek bakken die voortijdig vervangen moeten worden, brandstof verbruik dat niet het laagste is, en onderhoud per draaiuur niet het laagste.
Zullen we het nog maar niet hebben over het uurloon van Abemec dat nergens overgaat. En ja, ik spreek uit ondervinding, heb 4 merken laten offereren en uitgezocht qua onderhouds en brandstof kosten.
Afschrijving loopt hier standaard over 10jaar en dan tot afschrijven tot 5000 boekwaarde.
En inruil zegt mij niks, t gaat bij mij over de bijleg. En geen financieringen, kopen van eigen rekening
(Of is dat bij andere merken ook zo?)
ik vind dat wel zo jammer.