David Brown 990 - Hef werkt wel maar heeft geen kracht
Nieuwe olieNieuwe hydroliek pomp
Nieuw filter
Nieuwe Achterbrug
Plunges schoongemaakt
Maar helaas de hef kan nog geen grondbak omhoog tillen wat nu te doen
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Achter het hefhandle zit een blokje met zes of vier boutjes gemonteerd(sleutel 14) Op ditblokje zitten twee pluggen. De voorste sleutel 28 de achterst sleutel 19. Dit is een plug met 3/4 unf draad.Als j e dit blokje demonteerd zie je 3 pijpjes . Het middelste pijpje komt rechtstreeks van de pomp .Als je nu het achterste pijpje afplugd ( bv met een boutje en onder de kop een O ring). Draai dan in de plaats van de 3/4 unf plug een nippel om een manometer aan te suiten.Laat de motor dan stationair draaien en lees de druk af .Je kan hier ook eventueel een debietmeter op aansluiten. Als de druk hier goed is zit er misschie n verderop een lekkage.
Alles begint met meten, net zo als FransBrown zegt, begin met de olie pomp druk.
Maar niet iedereen is in het bezit van een meter, en heeft de juiste plug om af te blinden.
Ik wil je deze site onder de aandacht brengen, mocht je van het bestaan niet weten, dat praat wat makkelijker over welk onder deel je het hebt.
mycnhistore.com/us/en/…
Zou je voor mij ook het volgende willen testen, hef, leeg halve wegen laten komen in de hoogte regeling (midden stand selectamatic) tractor uit, en op de hef gaan staan, als het ventiel goed is, zou je niet mogen zakken.
Als dit het geval is, is hefcilinder, ventiel in orde, en zit het hem in de weg van de pomp naar het ventiel.
Zakt hij wel, dan kan bijvoorbeeld het ventiel intern gescheurd zijn, O-ringen op het ventiel doorgeslagen zijn, of de hefcilinder lek.
In het laatste geval zou je olie lek in de buurt van de hefcilinder moeten zien.
Overstort pomp was dacht is 180 bar, systeem druk david brown is 140bar.
Laat je jou bevindingen ons weten?