Waarom worden laadpalen bij de snelweg nauwelijks gebruikt?

De Europese Unie wil op iedere 60 kilometer snelweg een laadstation voor elektrisch auto's. De vraag is alleen of de elektrische rijder er wel wil tanken. "Hoe beter de accu's worden, hoe minder we onderweg nog laden", zegt transportprofessor Bert van Wee. Toch is er hoop voor laadstations. "Thuisladen kan wel eens peperduur worden."
 Waarom is er zelden iemand bij laadpalen langs de snelweg? (rtlnieuws.nl)

De Europese Unie wil op iedere 60 kilometer snelweg een laadstation voor elektrisch auto's. De vraag is alleen of de elektrische rijder er wel wil tanken. "Hoe beter de accu's worden, hoe minder we onderweg nog laden", zegt transportprofessor Bert van Wee. Toch is er hoop voor laadstations. "Thuisladen kan wel eens peperduur worden."

Nieuwsgrazer

Reacties

Tinus
Dit is nogal een bewering:
Quote:
"Als straks iedereen elektrisch rijdt en bij thuiskomst in de avond wil laden, hebben we een probleem. Zeker als de stroom is opgewekt met de zon die dan niet meer schijnt. Dan gaan we ernaar toe dat laden overdag zelfs langs de snelweg wel eens goedkoper kan worden dan laden thuis."

Thuisladen biedt gemak en het opladen hoeft niet per sé tussen 18:00 en 19:00 te gebeuren. Dat kan ook tussen 04:00 en 07:00. Dat lijkt me een logische, eenvoudig te realiseren optimalisatieslag.

Misschien gaan we op den duur naar uurprijzen voor elektriciteit.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden laadpalen , Snelweg , tankstation , laadstation en thuisladen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!