Duurdere grondstoffen leiden tot krimpflatie: de fabrikant goochelt met verpakkingen en de consument krijgt minder waar voor hetzelfde geld

Dure grondstoffen betekenen hogere prijzen voor de consument, en dat merken we in het winkelwagentje. Supermarkten en fabrikanten halen daarom handige trucjes uit om te zorgen dat consumenten niet merken dat ze meer betalen, of minder waar voor hun geld krijgen. „De supermarkt is één grote marketingfuik.”
 Duurdere grondstoffen leiden tot krimpflatie: de fabrikant goochelt met verpakkingen en de consument krijgt minder waar voor hetzelfde geld (frieschdagblad.nl)

Dure grondstoffen betekenen hogere prijzen voor de consument, en dat merken we in het winkelwagentje. Supermarkten en fabrikanten halen daarom handige trucjes uit om te zorgen dat consumenten niet merken dat ze meer betalen, of minder waar voor hun geld krijgen. „De supermarkt is één grote marketingfuik.”

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden supermarkt en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!