Atlas 1204 - Atlas 1204 1986

De stabilisators van de kraan werken niet waardoor ze zeer onstabiel werkt. Heeft er iemand een idee waar ik eerst naar moet kijken? Of heeft er iemand een werkplaatshandboek van de kraan?
Thor

Reacties

stephan-inter
Heb je genoeg lucht?
Thor
@stephan-inter ja de kraan komt zeer goed op druk
Thor
Ja de kraan komt zeer goed op druk
JD3010
Heb ze wel geblokkeerd staan?
Thor
Hoe moet ik ze juist blokkeren?De rem staat opgedrukt en heb de schakelaar met het rode vierkant ook al omgezet
JD3010
@Thor Er zitten 2 schakelaars achteraan naast elkaar bij mijn Atlas. Bij 1 is de vooras altijd geblokkeerd en bij de andere schakelaar is die vrij als je de rem intramt. Gewoon even proberen, ik weet zo niet welke, ik gebruik het zelden.
Thor
@JD3010 heb deze beiden al geprobeerd maar stabilisators blijven nog steeds vrij dan. En staat uw kraan dan niet zeer onstabiel als je ze maar zelden opzet?
JD3010
@Thor Ik bedoel dat ik die schakelaars zelden gebruik, ik laat de vooras altijd blokkeren als die op de rem staat. Dat is ook wel noodzakelijk.
roscho
Zit er wel olie in de stempelcilinders of moet hier misschien wat ontlucht worden?
Thor
@roscho weet niet als die bijgevuld moeten worden of als dat mee gaat met de hydraulische olie uit de tank?
roscho
@Thor Bij de Fuchs waar ik mee werkte, was het gewoon een kwestie van communicerende vaten. Wat uit de ene steuncilinder werd gedrukt, liep door leidingen naar de andere kant. Als je stempelde, ging er gewoon een kraan tussen die twee cilinders dicht, zodat de olie niet meer heen en weer kon. Als ik het me goed herinner, had elke cilinder een ontluchtings/vulplug, het systeem moest daar helemaal vol staan. Zat er lucht in, dan was die samendrukbaar en stempelde het systeem niet goed en veerde het enigszins.
Die stempelcilinders waren enigszins beschadigd door de hamerwerking van de aanslagen op de as, ik zou me kunnen voorstellen dat de keerringen zouden beschadigen als je de over een hoop zand reed, waardoor de cilinder helemaal ingedrukt werd. Onze Fuchs lekte dan ook een beetje bij die stempels.
Hoe dat allemaal bij een Atlas zit, weet ik niet.
Thor
@roscho op de stempels zitten er inderdaad pluggen dacht ik inbus bouten zal deze eens proberen opendraaien en kijken om deze op te vullen/ontluchten mag daar hydraulische olie op of best iets anders? En voldoen tot de plug of zou ik ergens anders olie moeten bijvullen?
roscho
@Thor Op de Fuchs moesten ze helemaal vol. Ik denk gewoon hydraulische olie. Wat voor de pomp en de cilinders goed is, doet het voor de stempels ook wel.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden kraan , atlas en werkplaatshandboek geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!