John Deere 6230 - Trekker houd in en mist vermogen.

Al een aantal maanden houd onze john deere 6230 in op de weg. wanneer hij 40,5 km/h rijd houd hij soms willekeurig in en gaat hij strak 39 km/h rijden en merk je dat hij in houd. dit gebeurt willekeurig zowel met warme/ koude motor en met of zonder aanhanger. 2 weken geleden voor de waterrem gehad en bleek hij maar 71pk op de aftakas te hebben. dit hoort minimaal 85pk te zijn. alle filters zijn vervangen, turbo heeft geen speling en brandstofpomp houd de juiste druk. iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
stanottevanger

Reacties

+1
iantx1500f
Tankontluchting verstopt
Of een verborgen verstopping in slang
+1
JD 6110
@iantx1500f platte poreuze brandstof slangen.
+3
spotmelker
Even de opvoerpomp controleren of die voldoende brandstof geeft en aanzuigzijde schoon is. Kan bacterierommel zijn.
+1
JD 6110
Mijne had ook zoiets. Soms iets in houden. Was het een rail druk sensor meende ik. Instap kant bij het motorblok
+1
stanottevanger
@JD 6110 die is bij ons al een paar x vervangen. zit geloof ik ook al een nieuwer type van op. toen deze kapot was gaf de trekker ook motor storing en dat geeftie nu niet.
+1
JD 6110
@stanottevanger ik weet niet of het slangetje in de diesel tank nog een gaasje bevat. Die kan misschien ook dicht zitten dan . Dan meteen ff rotzooi aftappen onder de tank. Onze 6820 had vernauwde poreuze brandstof slangen.. vanaf de bochtjes die de tank in gaan is dat onderand al vernieuwd tot aan het filter
+1
stanottevanger
@JD 6110 nog niet aan gedacht. zal hier eens naar gaan kijken. misschien sowieso niet verkeerd om de slangetjes allenmaal te vervangen. zitten er toch al zon 11 jaar op.
+2
stanottevanger
@JD 6110 slangetje tussen de tank het het filter zojuist even gevolgd en tussen de kabelboom uit gehaald. vlak na de tank zweet de slang een beetje (rondom de slang was wel alles netjes droog) en als je er in drukt druk je de diesel er uit. dank voor de tip
+1
JD 6110
@stanottevanger maar hoe reageerd de trekker nu ? Loopt als een zonnetje ?

Heb je nog een paar foto's? Ben benieuwd naar jullie uitvoering 😎
stanottevanger
@JD 6110 zal binnenkort foto’s sturen luchthoorns zijn besteld en een nieuwe led koplampen. Enigste is dat onze koplampen zijn verkleurd. Heb al naar nieuwe zitten kijken maar zijn nog best veel uitvoeringen van die op elkaar lijken weet niet precies welke past.
+2
stanottevanger
@JD 6110

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
2850Johndeere6R
@stanottevanger op het oog oogt hij spatzuiverπŸ‘Œ
johndeere6230
Hoeveel uur heeft die en blijft die verder goed lopen? Geeft die verder nog storing? Of gaat dat gloeispiraal lampje branden? (Als het een basis is)

Hier de injectoren gehad met 5500 uur, beetje hetzelfde idee, alleen liep die af en toe behoorlijk rauw. Toen hebben ze hem voor de waterrem gezet, laptop eraan en de injectoren gecontroleerd.

Van de zomer trouwens de sensor onder het dieselfilter met de waterseperator kapot gehad, dan gaf die dezelfde symptomen als jij omschrijf, dan dacht die dat er water bij de brandstof in zat, alleen brandden dat gloeispiraaltje als waarschuwing
stanottevanger
@johndeere6230 staat bijna 11 000 uur op de teller. zit nu een brandstof drukmeter tussen. maar als hij in houd dan zakt hij niet tot 0 bar en dus volgens de dealer zit het probleem ook niet in de verstuivers. verder gaan er ook geen lampjes branden. zijn ook al eventjes aan het zoeken naar het probleem.
johndeere6230
@stanottevanger

Ah okΓ©! Misschien heeft @john deere 7810 nog suggesties
stanottevanger
@johndeere6230 het is inderdaad een basis trekker
stanottevanger
@johndeere6230 het is inderdaad een basis trekker
stanottevanger
@johndeere6230 het is inderdaad een basis trekker
+2
FONHOF
@johndeere6230 hier ook een 6230 die soms zo vrij rauw loopt en lui is.
Voor de 3 meter frees op 540 eco geeft die geen krimp en voor de smaragd ook niet, maar bij transportwerkzaamheden oa voor de kieper lijkt het alsof die geen vermogen levert
Dennis_dB
Zitten de brandstof filters in de juiste volgorde gemonteerd. Al eens meegemaakt dat de fijne eerst zat en dan de grove. Trekker trok toen soms ook ineens niet meer en later weer wel
stanottevanger
@Dennis_dB deze passen maar op 1 manier er op dus zouden niet fout moeten kunnen zitten.
+1
Dennis_dB
@stanottevanger Bij een 6430 passen ze wel op 2 manieren.
JD 6110
@Dennis_dB er staat fuel filter op en fuel water seperator. De laatste zit aan de sensor met glaasje. Weet niet of het anderssom past. Zou lullig zijn.
+2
Dennis_dB
@JD 6110 Dat klopt. De separator zit het dichtst bij de radiateur maar past ook op de andere. Is wel vrij krap met de startmotor maar het gaat. Trekker was terug gekomen van een motor revisie en daarna bijna een jaar gesukkeld.
+12
KlaasM
Geen wolf in de buurt toevallig? Dan willen de herten ook nog wel is voorzichtig worden.
+1
stanottevanger
@KlaasM πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ hier nog geen gezien dus ook dat is het probleem nietπŸ˜‚
Laten we bij het begin beginnen.
Is je luchtfilter schoon? πŸ˜…πŸ˜Ž
stanottevanger
@ronald-deutz-fahr 2 weken gelden met de grote beurt alles schoon gemaakt en filters vervangen kon toen al niks geks vinden. Met het na kijken van de turbo ook alles leidingen gecontroleerd.
+1
trekkerdockter
Door een scheurtje in de slang van de turbo naar de intercooler wil het soms gebeuren dat hij een aantal pk’s mist.
+1
volvo430
Egr klep al uitgeschreven? Of werkt deze nog?
+2
john deere 7810
@volvo430

zit bij de standaard niet op 😁
volvo430
@john deere 7810 aha dat had ik moeten weten als john deere monteurπŸ˜‚ wij hebben eigenlijk ook alleen maar premiums lopen
+1
Mauritsdb
Er zit zon draaiknopje voor de toerenbegrenzing. Kan daar niet iets mis mee zijn?
john deere 7810
Net zoals @Mauritsdb denk ik ook het eerste aan het cruise knopje.

Maargoed daarvoor moet die eigenlijk wel zn pk's leveren. de standaard zijn niet echt felle trekkers vergeleken met de premium, zit hem hoofdzakelijk in 2/4kleppen per cilinder.

Maar omdat je geen foutcode's hebt. kan het eventueel je scv klepje op de brandstofpomp zijn, deze gaan wel eens kapot en kunnen geen code geven. het kan ook nog zijn dat je de o-ring niet tussen je filter en waterafscheider hebt. dan kan die valse lucht trekken bij lang trekwerk. ook dat geeft niet altijd een code.

hoe loopt de trekker verder? netjes of loopt hij dan ook onregelmatig/3 poten?
JD 6110
@john deere 7810 wat gaat er kapot bij het cruise knopje ...? Het draai knopje of zit het dan dieper. Zelf gebruik ik die nooit, kan die ook niet kapot gaan zou je verwachten
+1
john deere 7810
@JD 6110

het draaiknopje zit een "dood" stukje in. dat idee krijg je er bij in ieder geval.
als je volgas rijdt en je zit er een beetje aan bij de max toerental en het max toerental is dan elke keer anders. is ie kapot.
stanottevanger
@JD 6110 ons is verteld dat als je dat knopje gebruikt hij meer brandstof verbruikt dan nodig is. zelf maken we er nooit gebruik van. wel is deze al een x vervangen omdat we toen ook dachten dat dat het probleem was.
+3
mdoornekamp
@stanottevanger
Quote:
draai knopje gebruikt je meer brandstof verbruik

Dat vind ik wel zo'n broodje aap verhaal. Ik gebruik hem altijd. Dan ben je sterker en altijd goeie toerental.

Trouwens als je vario gaat rijden doe je hetzelfde met toeren begrenzen. Dan gaat het gas ook open als ie het zwaar krijgt
stanottevanger
@john deere 7810 loopt zeer netjes 2 weken gelden is hij ook met 29 pk gechipt dus hij is nu 100 op de aftakas maar ergens moet het probleem zitten waar hij voor het chippen 15 pk niet heeft. Gaan nu eerst slangetjes vervangen. Deze zitten er ook al 11000 uur op
stanottevanger
Drukmeter brandstof pomp

(klik om te vergroten)

Wanneer de trekker naar 39 km/h is dit de brandstof druk.
+1
john deere 7810
@stanottevanger

ze hoeven ook niet veel druk te leveren. 1 bar is opzich prima. zou inderdaad beginnen met de slangetjes. had verwacht dat die al wel vervangen waren... meestal lekken ze wel eerder. kijk ook even naar de o-ring onder het filter.
stanottevanger
@john deere 7810 2 waren er al vervangen deze schijnbaar niet. Dealer zegt aan de hand van de drukmeter dat slangetjes het niet kunnen zijn. (We laten ze uiteraard wel vervangen). Zelf lijkt mij ook dat dit wel invloed heeft op het vermogen.

Filters zijn gecontroleerd.
+1
john deere 7810
@stanottevanger

wat denkt jullie dealer dan dat het kan zijn?
stanottevanger
@john deere 7810 ze hebben nog niks kunnen vinden. Wel gaan ze binnenkort de kleppen stellen(word elke paar jaar gedaan). Dan gaan ze ook verder zoeken.
+1
john deere 7810
@stanottevanger

Ik denk dat je bij je scv klep of injectoren uitkomt. Maar denk de injectoren.
Mauritsdb
@john deere 7810 hier net van een 6230 premium met een zelfde soort probleem. Uiteindelijk bleek de sensor die de inlaatluchtdruk meet vreemde waardes door te geven.
JD 6110
@Mauritsdb maar...... heeft een standaard die sensor ook ?
@Mauritsdb

Dat kan,maar de standaard heeft die niet. standaard is meer vergelijkbaar met een 20 serie premium.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden trekker , john deere , turbo , brandstofpomp , aftakas , vermogen , vervangen , filters , speling en aanhanger geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!