John Deere 6230 - Trekker houd in en mist vermogen.
Al een aantal maanden houd onze john deere 6230 in op de weg. wanneer hij 40,5 km/h rijd houd hij soms willekeurig in en gaat hij strak 39 km/h rijden en merk je dat hij in houd. dit gebeurt willekeurig zowel met warme/ koude motor en met of zonder aanhanger. 2 weken geleden voor de waterrem gehad en bleek hij maar 71pk op de aftakas te hebben. dit hoort minimaal 85pk te zijn. alle filters zijn vervangen, turbo heeft geen speling en brandstofpomp houd de juiste druk. iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , john deere , turbo , brandstofpomp , aftakas , vermogen , vervangen , filters , speling en aanhanger geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Of een verborgen verstopping in slang
Hier de injectoren gehad met 5500 uur, beetje hetzelfde idee, alleen liep die af en toe behoorlijk rauw. Toen hebben ze hem voor de waterrem gezet, laptop eraan en de injectoren gecontroleerd.
Van de zomer trouwens de sensor onder het dieselfilter met de waterseperator kapot gehad, dan gaf die dezelfde symptomen als jij omschrijf, dan dacht die dat er water bij de brandstof in zat, alleen brandden dat gloeispiraaltje als waarschuwing
Is je luchtfilter schoon?
Maargoed daarvoor moet die eigenlijk wel zn pk's leveren. de standaard zijn niet echt felle trekkers vergeleken met de premium, zit hem hoofdzakelijk in 2/4kleppen per cilinder.
Maar omdat je geen foutcode's hebt. kan het eventueel je scv klepje op de brandstofpomp zijn, deze gaan wel eens kapot en kunnen geen code geven. het kan ook nog zijn dat je de o-ring niet tussen je filter en waterafscheider hebt. dan kan die valse lucht trekken bij lang trekwerk. ook dat geeft niet altijd een code.
hoe loopt de trekker verder? netjes of loopt hij dan ook onregelmatig/3 poten?
(klik om te vergroten)