Deutz-Fahr Agrotron 6185 - Vraag over een deutz-fahr agrotron 6185 en 6215

Beste leden,
Ik heb enkele vraagjes. Wat raden jullie me aan we hebben nu een tractor van 202 pk. Later zal ik iets anders moeten kopen dus?
brent-de-tobel

Reacties

Jeroen 86
De 6185 en 6215 zijn ongeveer hezelfde denk ik. Ik zou eerder voor de 7 reeks kiezen. Zijn veel zwaarder gebouwt.
brent-de-tobel
@Jeroen 86 een 6215 heeft normaal dezelfde bouw als een 7 serie. Ik vraag dit juist omdat we niks van ervaring hebben met 1 van deze 2 trekkers. Ik wou dit juist graag is weten vr later eventueel maar dat is toekomstmuziek
+1
Fendtje84
Moet je je nog niet druk om maken op jou leeftijd. #weekend
brent-de-tobel
@Fendtje84 weet ik maar ik ben iemand dat graag veel weet op dat vlak
Ronijn
6215 is het zwaarste type uit die serie. Tegenwoordig heb je ook de 6230. Die heb je in gewone uitvoering en in HD uitvoering. Dan heb je een 15 cm langere wielbasis en schijfremmen voor. Die is ook toegelaten voor 65km/h dacht ik. En je hebt 200 pk aan de aftakas
+1
brent-de-tobel
@Ronijn is de bouw van een 6215 niet beter dan die van een 6185 want bij een 6215 heb je zo plek vanachter tussen het spatbord en het wiel. Ik heb mij laten wijs maken dat dit is omdat een 6215 den bouw van een 7 serie heeft.
Ronijn
Ja klopt. Een 6215 heeft de s-matic bak. Die zit ook in de 7-serie
fredhopkinswa.com.au/wp-content/uploads/…
brent-de-tobel
@Ronijn dus wat raadt u mij aan? Een 6215?
+1
joop-same
@brent-de-tobel Tegen die tijd dat jij een nieuwe trekker koopt zijn deze modellen al weer klassiekers.
Ronijn
Dat ligt eraan wat je ermee gaat doen. En hoe oud mag ie zijn? Je kunt ook voor een 7-serie gaan. Das ook degelijk spul. Let er wel op dat je er dan 1 hebt met het nieuwe type cabine. Vanaf 2015 dacht ik. Die bakken regelen beter dan de oudere types
brent-de-tobel
@Ronijn hetzelfde als nu met onze grote. Ploegen met een 5 schaar. Zaaien zonder ploegen. Brekeren,.....
brent-de-tobel
@Ronijn we hebben nu een titan 165 maar doet er 202. We zouden niet graag verliezen of zeker niet veel
+1
mf 6150
@brent-de-tobel
Zet eens een trekker met standaard 200 pk naast die titan, durf te wedden dat die standaard trekker meer doet
+1
@mf 6150 waarom? Als die titan 202 (aan de stomp?) heeft zal die ook wel taai zijn…
+1
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Eigen gewicht, banden etc. Tuurlijk zal die behoorlijk giftig zijn, maar toch🤔 en 202 is dat niet ietwat teveel van het goede voor zo 1?
brent-de-tobel
@mf 6150 als je met je verstand rijdt mag j er 200 pk uithalen met die boîte.
+1
brent-de-tobel
@ronald-deutz-fahr ze moeten met een fendt 724 komen om te volgen. Wij laten er enorm veel achter ons hoor
mf 6150
@brent-de-tobel
Met watvoor werk? Ze zijn wel sterk die titans, m'n buurman heeft 2 190s
brent-de-tobel
@mf 6150 voor juist hetzelfde als wij. Ploegen met een 5 schaar zelfde breedte, diepte, snelheid, .....
brent-de-tobel
@mf 6150 laat ze maar komen. Ik durf er tegen veel te werken hoor.
Jeroen 86
@mf 6150 een titan is nog vrij zwaar. Ik den iets van een 8t.
mf 6150
@Jeroen 86
Zijn een 165 en super 190 onderhuids gelijk?
Jeroen 86
@mf 6150 normaal wel. Op enkele details na. Ik heb zelf een supertitan, titan 190 en rubin 135 en die zijn bijna identiek op sommige details na.
brent-de-tobel
@Jeroen 86 dit klopt. Juist dat een supertitan meer heft dan een gewone 190. En een rubin heeft meer elektronica
brent-de-tobel
@mf 6150 supertitan is hetzelfde als een 190 juist meer heffen en grotere banden
+1
Ronijn
Dan zou ik geen 6185 kiezen. Die is maar iets groter dan een 165 en heeft minder vermogen
brent-de-tobel
@Ronijn en wat zou u ervan zegge een 6185 en tot 205 zette. Want wij hebbe graag een compacte tractor
oanejorrit12
@brent-de-tobel een “oude” 6190 ttv
+2
Ronijn
@oanejorrit12 Een zwaarste type uit een serie zou ik niet te gek opdraaien
oanejorrit12
@Ronijn 6210 is zwaarste toch? 6190 was weer lichste uit zwaare 6? Ik bedoel die met de oudere neus zeg maar, die voor deze nieuwe serie is
brent-de-tobel
@Ronijn is het niet zo dat een 6185 dezelfde motor heeft als een 7250? Ik heb mij dit ook maar laten wijsmaken want zelf hebben wij geen enkele ervaring met deutz. Dus ik dacht topt 205 kan geen kwaad
mf 6150
@brent-de-tobel
De achterbrug moet dat vermogen nog wel fatsoenlijk kunnen overbrengen
brent-de-tobel
@mf 6150 de bouw van een 6185 is iets beter als die van een titan en wij hebben ng nooit problemen gehad.
PieterA
@brent-de-tobel De motor is het punt niet; daar kun je nog wel 100 pk meer uit halen.
brent-de-tobel
@PieterA dus 20 pk open zette kan geen kwaad
PieterA
@brent-de-tobel Voor de motor geen enkel punt, maar je hebt er niks aan, want hij kan er niet harder door trekken.
Ronijn
@brent-de-tobel Dan moet je hetzelfde doen als wij gedaan hebben: Een Fendt 700 serie kopen. Een 720, 722 en 724 zijn technisch gelijk. Dan heb je max 240 pk aan de motor én een compacte trekker
PieterA
@Ronijn Dat klopt, maar de Titan 165 is groter dan de Fendt 724.
brent-de-tobel
@Ronijn sorry maar wij zijn geen fendt fan.
brent-de-tobel
@Ronijn dus u zegt dan een 6215? Ik stel deze vraag ook maar juist omdat we dat niet zo mooi vinden met die plek tussen u spatbord en u wiel. Anders was het direct een 6215.
PieterA
Een kleine 7250 (niet de HD) heeft dezelfde wielbasis als de Titan 165. Dan zou ik geen 6 serie nemen. Dan ga je er niet op vooruit.
mdoornekamp
@PieterA zo'n 7250 is wel lomp zwaar. Een 6 serie is al 8 ton. Denk dat een Titan mischien 6 ton weegt?
+1
PieterA
@mdoornekamp Ja, dat klopt hoor; maar een lichte trekker is ook niet echt een succes voor het geschetste werk denk ik. Het idee om een 6185 op te voeren lijkt me ook geen geschikt plan. Dan krijg je een soort 6.30 TTV en daar weet jij ook alles van hoe dat waarschijnlijk af loopt.
mdoornekamp
@PieterA ja klopt. Woelen zaaien of 5 schaar ploeg is wel zwaar werk.

TTV 630 is ook gewoon te licht gebouwd voor het vermogen. En ze worden vaak ook nog getuned
brent-de-tobel
@mdoornekamp wij doen het ook met onze titan 145. Dus een 6185 en tot 205 zal niet veel minder zijn dan onze titan 165
mdoornekamp
@brent-de-tobel dan wil je die 6185 meteen opvoeren? Het tunen wordt tegenwoordig wel steeds lastiger met de schone motoren en adblue.
brent-de-tobel
@mdoornekamp 20 pk kan toch of niet?
mdoornekamp
@brent-de-tobel
Quote:
20 pk

Als je de ad blue niet aanpast kun je later problemen krijgen. De eerste elektronische brandstof pompen waren redelijk makkelijk op te voeren. Met de nieuwe motoren wordt het lastiger. Daarnaast hebben veel motoren een boost. De tuners weten niet eens wat er met die boost gebeurt
+1
brent-de-tobel
@mdoornekamp dus u zegt een 6215
mdoornekamp
@brent-de-tobel
Quote:
6215

Ja gewoon beginnne met een trekker die je nu nodig hebt. Als je bedrijfsvoering later verandert kun je altijd extra vermogen nodig hebben en dan tunen
@mdoornekamp met een goede tuner zal dat toch wel meevallen? Aan de waterrem, uitlezen, aanpassen, inlezen, weer aan de rem, weer uitlezen etc…
Gebeurt zelfs al op afstand, software even op de mail😅
+2
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr big business voor de tuners. Software verkopen voor 100 x de waarde/kosten. Maar ik ben als gebruiker wel aardig voorzichtig om m'n trekker te laten tunen. Ik zie de meerwaarde er ook niet echt van in.
@mdoornekamp tsja, wat is waarde van software…altijd lastig
Het is Indd makkelijk verdienen voor hun, maar doe het ze zeker niet na, mag graag wat uitdenken en beprutsen, maar de software blijf ik lekker vanaf 😅
Kwa rij eigenschappen heb ik wel goede ervaring met gechipte trekkers, stuk fijner rijden.
+2
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr lekker roppen met veel pk's gaat altijd wel mooi. Ik heb ook wel met dik opgevoerde 7530 gereden. Machtig mooi. Maar techniek heeft wel veel te lijden
brent-de-tobel
@mdoornekamp onze 165 was denk ik 6600.
+1
Jeroen 86
@mdoornekamp wij hebben een supertita, op de grotere maat banden na gelijk aan de titan. En wij hebben een ttv 7210 ( ttv630 met adbue) en daar zit maar 500kg verschil in
+1
2850Johndeere6R
Moet het perce een Deutz zijn? Als ik je berichten,o een beetje doorlees ben een een aardige SAME fanaat, omdat geval zou ik Uildriks uit Assen eens contacten als ik het goed begrepen heb kun je daar nog nieuwe SAME trekkers krijgen
brent-de-tobel
@2850Johndeere6R moet niet echt een deutz zijn. Maar ja nh is minder sterk en verder weet ik zeker niet wat. Ja een jd 7530 maar die zijn enorm duur en hebben veel uren
+1
JD3010
Ik zou zeker die 6215 kopen, die andere is te klein voor je.
mdoornekamp
@JD3010 6185 kunnen geen grote banden onder en heeft lichte vooras.
+1
JD3010
@mdoornekamp Daarom ook.
Derkmax
Je zou ook eens naar een Case Puma 175 of 185 CVX kunnen kijken. 180 pk minimaal en 220 met boost. De 175 is wat compacter. De 185 heeft een langere wielbasis. New Holland zal ze ook hebben, maar die types ken ik niet zo goed
+2
mdoornekamp
@Derkmax een puma 175 small frame hebben wel een beetje lichte vario. En lichte achter as flens. Die zijn niet echt geschikt voor zwaar trek werk. Dan een puma 185 kiezen. Die zijn een stuk solider
Derkmax
@mdoornekamp
Haha, jij hebt ook overal verstand van. Had hem erbij gezet omdat hij een compacte, wendbare trekker zocht. En vanaf een Titan 165 lijkt dit me wel een stap vooruit. Weet ook niet op welke grondsoort hij zit, maar op klei zou ik dan ook zeker voor de 185 of hoger gaan.
mdoornekamp
@Derkmax haha. De case dealer wou me paar jaar geleden ook een 175/185 verkopen. Toen hebben we de mogelijke prestaties uitgebreid besproken. Een puma 175 durfde hij niet aan .
Derkmax
@mdoornekamp
Ah, vandaar, Oosterhof denk ik..
Heb ik mijn Maxxums ook gekocht/ in onderhoud.
mdoornekamp
@Derkmax ja klopt. Oosterhof. Wij hebben daar wel een Beco dumper gekocht toen.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden tractor , motor , versnellingsbak , kopen , deutz-fahr en Agrotron geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!