FrieslandCampina op de vingers getikt om ‘misleidende’ reclame
Zuivelcoöperatie FrieslandCampina moet geen reclame meer maken die de indruk wekt dat haar melkproducten goed zijn voor het milieu. Dat zegt de Reclame Code Commissie (RCC) in haar uitspraak over een paginagrote reclame voor Sterke Start-yoghurt.Op de pagina, die op 24 juni 2022 eenmalig in de NRC verscheen, staat naast een grote yoghurtbeker een boer met een koe afgebeeld, in een weide in de vorm van Nederland, met daarin margrieten, een atalanta-vlinder en een grutto. Over deze reclame is een klacht ingediend bij de commissie.
FrieslandCampina op de vingers getikt om ‘misleidende’ reclame (trouw.nl)
Een paginagrote reclame voor Sterke Start-yoghurt met een grutto, een vlinder en bloemen was misleidend. Niet meer doen, zegt de Reclame Code Commi... |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden reclame , koe , frieslandcampina , milieu , weide , uitspraak , Bloemen , grutto en nederland geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties