MF65 hoe horen de inspuitleidingen te lopen?

MF65 Perkins A4-192 waarom lopen alle brandstofleidingen tussen motor en uitlaat spruitstuk door?

de brandstofleidingen van en naar het dieselfilter, alle vier de Inspuitleidingen, de gasstang én de stopstang lopen allemaal bij en tussen de motor en het uitlaatspruitstuk door.
daardoor (met alle vibraties van de motor) schuren er ook leidingen tegen elkaar waardoor je ze uiteindelijk eens zult moeten repareren.

Weet iemand een manier /of bestaat er een tekening of zo hoe die leidingen zouden moeten lopen?
zodat ze niet meer tegen elkaar schuren?
Bert353

Reacties

Pauls
@Bert353 annatefka.nl/mf_ond_boek/trekkers/… Mss heb je hier iets aan, kan niet dadelijk zien over welke motor het gaat in de pdf. En mss is er op annatefka.com/ wel iets te vinden dat je kan gebruiken (merk op dat de nieuwere site .com links geeft naar de oudere .nl ).
Bert353
@Pauls ik had daar ook al gekeken, maar daar staat niet een tekening op zoals ze lopen door dat gat (tussen kop en spruitstuk door). en zoals die leidingen in de tekening staat kan ik er geen kaas noch vis van maken.
+1
kramer
@Bert353 Alle inspuitleidingen moeten even lang zijn, om druk verschillen te voor komen, dat is soms wel een gekrioel, maar je moet ze goed fixeren met klemmetjes om door schuren, door trillingen te voor komen.
Bert353
@kramer dat zijn ze ook bij mij, het gaat nog over de originele leidingen. wel zijn deze met brons gerepareerd op enkele plekken.
maar het gaat mij er eigenlijk om dat én de vier inspuitleidingen door dat gat lopen, maar ook de toevoer naar de pomp, én de retourleiding, én de stopstang!
Terwijl ik werkelijk het idee heb dat er gewoon de ruimte niet voor is, in dat éne gat tussen de cilinderkop en uitlaatspruitstuk????
kramer
@Bert353 Je zou @Kimi4evereen PB kunnen sturen.
+1
Bert-Landini
Foto

(klik om te vergroten)

Landini....perkins A4-192

(klik om te vergroten)

Is wel een Landini, maar dezelfde motor
Bert353
@Bert-Landini Ha, Gaaf! jouw carter heeft ook zo'n wig!
heb jij al eens het carter eraf gehad, met de vooras er nog aan? ging dat?
straks foto's eens afdrukken en vergelijken hoe dat precies zit, ook bij de mijne. merci!
+1
Bert-Landini
@Bert353 heb het hele motorblok uit elkaar gehad toen was dus de vooras er voorweg...dus hoe het gaat met vooras eronder zou ik zo niet weten.....
Bert-Landini
@Bert-Landini wig zit hier ook in inderdaad....grootste verschil met de MK2 motoren is dat deze voorkamers heeft en de MK 2 motoren, de A4-203, directe inspuiting heeft
+1
basia
@Bert353
Ik heb ooit eens een carter vervangen (wegens scheur ) eerst haal je de "wig" eruit ; en dan kun je het carter er tussenweg halen meende ik ( is al weer poos geleden ) dus ik heb de vooras laten zitten ; Voorste pakking op lengte maken en met een goede vloeibare pakking alles weer monteren , ging destijds goed meende ik .
Wel de trekker in het midden ondersteunen omdat voor het dragende carterdeel ontbreekt.

By de way ; alleen de 65 MK 1 heeft deze "wig" MK 2 en 3 hadden "recht" carter
Bert-Landini
@basia klopt Basia......het hele hoe en waarom die wig erin zit heb ik nooit echt begrepen trouwens...
Bert353
@Bert-Landini waarschijnlijk om juist dat te kunnen doen, het "makkelijker" te maken het carter eronder weg te halen?
Bert353
@basia Toen ik bij de installatie de motor op een bok recht voor me had, ondersteboven, was het al een ramp om die pakkingen, vooral die kurken strookjes goed geïnstalleerd te krijgen, ik denk dat ik daarom zolang gewacht heb met het te proberen opnieuw te doen, ik denk dat het risico dat ie ondicht word wel groot is?
Bert-Landini
@Bert353 en dan ook nog die koordkeerring.....heb hem pas nog vernieuwd.....is nu wel dicht....maar dat is vaak een beetje geluk hebben ook....er lopen op de krukas ook nog van die groeven naar het motorblok toe, die hebben als doel de olie naar binnen te verplaatsen.....wat een waardeloze constructie eingelijk
+1
Bert-Landini
Zal best kunnen.....maar ja...het zal wel geen fijne constructie zijn geweest want geen enkel model had het later nog
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden tekening , uitlaat , motor , spruitstuk , Repareren en perkins geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!