John Deere 6810 - Loadsensing doet het alleen als ik een ventiel op druk zet

Ik heb loadsensing opgebouwd op de 6810
En heb hem aan de opraapwagen gedaan.

Nu werkt alleen de bodem ketting heel zachtjes. Of als ik een ander ventiel onder druk zet dan werkt alles wel

Wat kan dit wezen ? Slecht signaal van de ls aansluiting opraapwagen ?
DTenHave

Reacties

+1
varken
Dan is je snuffelaansluiten
De kleine niet goed…
Of de opraapwagen staat op rondpompen?
DTenHave
@varken de opraapwagen heeft altijd op 1 dubbelwerkend ventiel gedraaid
varken
@DTenHave
Da heb je aangepast?
2850Johndeere6R
@DTenHave waarschijnlijk moet je de opraapwagen aanpassen op/naar LS. Meestal gaat dat met een schroef oid. Maar er zijn hier leden die daar meer kaas van hebben gegeten.
DTenHave
@2850Johndeere6R de schroef heb ik al uitgedraaid ging wat beter maar niet het gewenste resultaat
mdoornekamp
@DTenHave heb je een Strautmann? Die houdt niet zo van jd. En die 6810 is nog niet zo'n LS monster
+2
DTenHave
@mdoornekamp
Ja een strautmann super vitesse 2 H
mdoornekamp
@DTenHave
Quote:
super vitesse 2H

Die Ls deed het bij mij wel goed. Nieuwere types hadden meer problemen. Moet je de knop niet juist indraaien? En er is ook nog iets met een kogel en een veertje achter de Ls slang
stephan-inter
@mdoornekamp wat is dat voor onzin. Hier al jaren strautmann probleemloos achter de jd
mdoornekamp
@stephan-inter
Quote:
onzin

Bij collega trage hydrauliek met strautmann silage wagens achter jd. 7530 en R serie. Heeft te maken met stuur druk. Mijn wagens loopt de bodemketting ook sneller met een Valtra ervoor
Mauritsdb
@mdoornekamp je kunt de stanbydruk iets opschroeven van de trekker dan geeft ie al sneller liters. Een andere optie is een ls versterker op het werktuig bouwen.
mdoornekamp
@Mauritsdb standby druk kun je niet van alle trekkers bijstellen. Bij de R serie ook niet geloof ik. Ls versteker is wel genoemd voor de nieuwe trekkers
Mauritsdb
@mdoornekamp ik heb meerdere 30 en R trekkers de standbydruk opnieuw afgesteld waardoor de ls beter ging werken.
mdoornekamp
@Mauritsdb
Quote:
standby druk

Ok. Bij de 6620 en 6820 konden ze er hier al niks mee. Later nog wel een paar keer aangegeven bij de dealer hier int hoge noorden. Maar bleef lastig volgens hun😪
Mauritsdb
@mdoornekamp het gaat om de verschildruk tussen pers en ls. Die is in zulke situaties meestal aan de lage kant. Af te stellen bij de regelaar op de pomp en die heeft is vanaf de 10 serie kwa uiterlijk en plaats niet veranderd.
trekkerdockter
@mdoornekamp vanaf de 30 serie is het belangrijker dat er meer flow over het LS slangetje gaat als z’n voorgangers, het trekker ventielenblok heeft meer inwendige afstroompunten zo gezegd.
+1
mdoornekamp
@trekkerdockter bij de 7800 hebben ze een inwendig bypas gaatje dichtgemaakt. Anders deed de strautmann het gewoon niet
@Mauritsdb bij de Valtra T234 is het andere uiterste. Trekker smoort flink en de bodemketting loopt heel hard.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Trekker smoort flink

Dat lijkt mij ook niet de bedoeling
930triplemaaier
@trekkerdockter zou een groter diameter ls slang dan niet helpen? Dan hen je minder drukverlies als er veel olie via de ls slang weg stroomt
trekkerdockter
hobbyboer
Quote Reactie van @DTenHave:
de schroef heb ik al uitgedraaid ging wat beter maar niet het gewenste resultaat

Heb je wel een extra slang eraan?
+2
mdoornekamp
@DTenHave moet wel iets omzetten op je ventielen blok van de opraapwagen
deJong
Is de opraapwagen wel wel op ls gezet
trekkerdockter
Kan je een foto plaatsen van de opgebouwde LS?
+2
valmet
Heb je wel in het ventiel een smoorplaatje geplaatst
Dennis_dB
@valmet Je bent mij net voor.
DTenHave
@valmet Nee waarvoor is dat dan ?
Dennis_dB
@DTenHave De precieze werking weet ik niet. Maar het heeft met de retour olie te maken. Ik heb het zelf begin van het jaar gehad met het repareren van een ventiel dat er 1 van tussen gevallen was. Het gevolg was dat je niet meer kon sturen omdat de retour olie van de orbitrol niet weg kon. Als er een ventiel aan gezet werd, werkte alles wel naar behoren.
DTenHave
@Dennis_dB en dit is dan alleen een smoorplaatje in de persleiding/ventiel?
+1
Mauritsdb
@Dennis_dB je bedoelt zon rond schijfje wat tussen de ventielplakken op de trekker zit. Dat zijn de ls wisselklepjes. Als die er niet tussen zit geeft hij niet meer de signaaldruk door naar de pomp maar lekt deze weg via de niet actieve schuif.
Dennis_dB
@Mauritsdb Die bedoel ik idd.
+1
mdoornekamp
@Dennis_dB dubbeltje noemen ze die toch
Dennis_dB
@mdoornekamp zou kunnen. Hier de naam niet gehoord maar afmetingen kloppen wel ongeveer.
Kubota
@valmet
Zoals ik het begreep heeft hij de LS op het linker einddeksel aangesloten, daar hoeft geen smoorplaatje tussen. (Tenminste zo heb ik het ook bij mijn 6320 aangesloten, zonder smoorplaatje en werkt goed)
Zie ook dit topic.
tractorfan.nl/topic/301877/
+1
JD 6110
Volg... benieuwd naar de oplossing
+1
janc
Wij moesten de bout indraaien volgensmij met de strautmann voor de LS
Om zulk iets voor elkaar te krijgen kost wel even tyd

Zo zaten wij met de maaiers die draaien ook op ls maar is nu inmiddels wel klaar
BuvaM
Duidelijke indicatie dat stuurdrukaansluiting niet functioneert. Ergens in ventiel opraapwagen komt stuurdruk niet door. Dat moet je stap voor stap doornemen.
Analyse van hydrauliekschema geeft vaak mogelijke oorzaak weer.
Misschien is LS-druk trekker te laag en weerstand van opraapwagen naar trekker te hoog, maar dat komt tegenwoordig zelden meer voor.
Mauritsdb
Je zou eens kunnen uitsluiten of de ls op de trekker goed werkt. Door een verbinding te maken tussen de pers en ls aansluiting moet de trekker vol gaan pompen. Dit kun je goed horen, hetzelfde als je een ventiel aantrekt waar niks aanzit. Als dit werkt moet je het in de strautmann zoeken. Die moet in z'n ventiel een verbinding maken van de p naar ls slang.
+5
DTenHave
Ik heb het probleem gevonden. op het blok van de ls zit een stelschroef deze moest helemaal in staan en dan 1 slag terug. dat was het hele probleem. nu werkt alles naar behoren.

iedereen bedankt voor het meedenken.
DTenHave
@DTenHave en dan bedoel ik het ls blok van de trekker
+2
Mauritsdb
@DTenHave dat is de schroef waarmee je bepaald hoeveel de ls weg mag lekken. Als die helemaal ingedraaid is valt de druk niet weg als je de functie stopt met bedienen. Als die teveel weglekt dat komt het signaal niet meer bij de pomp.
Mooi dat je de oplossing deelt.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden opraapwagen , john deere , john deere 6810 , loadsensing , druk , bodem , aansluiting en ls geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!