Massaprobleem of defect dashboard
Ik heb met mijn knegt df 404 het volgende probleem.Als ik de verlichting inschakel dan gaat de oliedrukmeter dalen + als die laag komt brand de olie lamp.
De toerenteller + urenteller doen beiden helemaal niks meer (zowel met licht aan als uit)
Als ik het licht uit laat en gewoon aan het werk ga dan gaat na een tijdje ook de oliedrukmeter dalen + op laag niveau gaat de olielamp branden.
Ik heb het oliepeil van de motor en achterbrug gecheckt en deze zijn allebei in orde.
Is dit een massaprobleem of ligt het aan het dashboard of is dit wat anders?
Ik vind het wel raar dat de oliedrukmeter daalt als de verlichting uit blijft. Lijkt alsof die naar mate de motor warm wordt de druk daalt.
iemand die hier verstand van heeft?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden olie , toerenteller , motor , brand , achterbrug , verlichting , dashboard , urenteller , defect en Oliepeil geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
- versleten oliepomp. Doordat de olie warm wordt, wordt deze dunner en loopt de druk terug. Als de pomp versleten is, is er op een gegeven moment te weinig druk om alles nog goed te kunnen smeren. Ik heb ook wel eens gehoord het filter onderin het carter losgeraakt was en de oliepomp daardoor valse lucht zoog.
- versleten (te ruime) krukaslagers. In de krukaslagers zitten kleine gaatjes, waardoor olie gaat om de boel te smeren. Zijn die lagers te ruim geworden, dan loopt de olie gewoon weg en wordt onvoldoende gesmeerd.
En natuurlijk kan ook nog gewoon de sensor stuk zijn.
Je zou dan op de plek van de sensor een losse oliedrukmeten kunnen aansluiten om te kijken of de druk werkelijk zo laag is.
Als je de motor meer toeren laat maken, draait de oliepomp ook sneller, dan zou er meer oliedruk moeten zijn en lampje uit moeten gaan. Heb je dan nog steeds onvoldoende oliedruk, dan is er een ernstig probleem en kun je er beter niet mee verder rijden.