MF35 4-cylinder start slecht
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller.Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden start slecht , startprobleem , inlaat en bouwen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
tractorfan.nl/topic/111653/
(klik om te vergroten)
Als je de trekker aansleept loopt ie met 1 meter.
Denk als je er een sneller draaiende startmotor opzet dat je meer doet.
1 gloeier per cijlinder in de kop , heb je daar na gekeken of dat dat erop zit
(ik heb meer mf 35/23c trekkers met vier gloeiers gezien als zonder) en als dat gloeisysteem goed werk dat starten ze redelijk.
De A6.354 was ontwikkeld eind jaren 50 om de Dodge V8 benzine te vervangen in British Dodge. Daarom was het n extreem compact blok met weinig vlees tussen de cilinders. Dat ging niet goed op 150pk.
In 1998 heeft MF Perkins verkocht aan Cat, een jaar voordat de 1000 serie geïntroduceerd werd: Voor zover ik weet was de 1100 serie een blok met nieuwe architectuur, met meer vlees tussen de cilinders, wat CAT tegenwoordig nog steeds gebruikt. Of de 1000 serie dit nieuwe blok ook al had, of een opgepoetste A6.354 was, weet ik niet.
een goede accu is een derde (niet 1 onder n stropak vandaan ach dij kin t wel doun)
een gezonde startmotor telt ook
dit alles bij elkaar moeten ze gewoon vlot starten en ja wat goede gloeierij werkt ook bijzonder goed
Kosten voor de 4 gloeibougies met bijpassende kabeltjes € 50.29 kosten voor de bijpassende resistor [voorschakelweerstand] €22.31 alles ex btw.
heeft Gerhard hier gelijk , wervel en voorkamer diesels moeten met gloeispiraal per cilinder worden voorzien omdat punt 1 de kamers compressie weg nemen punt 2 die diesel daar verstoven wordt , zoals bijv de Mercedes om636 dat heeft Hanomag D21 D28 etc en vele andere diesels gebouwd in de vorige eeuw, waren bij deze diesel t gloeisysteem defect kreeg je ze ook met grote moeite aan t lopen ;direct ingespoten diesels daarentegen starten direct zonder voorgloeien zoals moderne diesels dat vandaag de dag doen of evt in de winter bij koudstart een gloeispiraal in het inlaatspruitstuk , in de jaren 50 van de vorige eeuw hadden MAN Schlüter Ford Major en Hurlimann de eerste direct ingespoten dieselmotoren deze hebben geen gloeispiralen in de cilinderkop , (interssant zijn de koudstartoplossingen die deze fabrikanten hadden : MAN had het koude start potje om diesel in te doen , Schlüter de Schwenkkammersysteem (verdraaibare kamers) Ford de koudstartknop bij de pomp en Hurlimann de gloeispiraal in de inlaatbuis .) Ferguson / Standard 23c 138 had dus af fabriek altijd voorzien moeten worden met gloeispiralen ik de kop , 15 jaren geleden heb ik een Bührer tractor gekocht met zo'n 23c motor , daar hen ik destijds ook 4 nieuwe gloeispiralen voor gekocht , destijds een redelijk lang zoekwerk en met €60 stuk een prijzige aangelegenheid.