Mijn mtd zitmaaier heeft teveel compressie weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Mtd 15.5 pk heeft teveel compressie dys start niet weet iemand hoe je dit kan oplossen
gijs-eitens

Reacties

roscho
Te veel compressie lijkt me haast onmogelijk, tenzij je een lekke koppakking hebt en een cilinder vol koelvloeistof staat.
Kun je de motor met de hand wel ronddraaien? Als hij dan met de startmotor niet rond wil, lijkt me dat de startmotor aan een revisie toe is.
+1
dx11
@roscho of een vastloper
Welgerap52
Of de vlotter van de benzine is blijven hangen waardoor de cilinder vol gelopen is of heel lang op zijn kant gelegen waardoor er olie boven de zuiger gelopen is
roscho
Quote Reactie van @Welgerap52:
Of de vlotter van de benzine is blijven hangen waardoor de cilinder vol gelopen is of heel lang op zijn kant gelegen waardoor er olie boven de zuiger gelopen is

@gijs-eitens In de handleiding staat ook dat je bij het schoonmaken het apparaat niet meer dan 30 graden mag kantelen. Je hebt hem toch niet helemaal op zijn kant gehad, want dan is er grote kans dat de hele cilinder vol zit met olie of benzine. In dat geval de machine een poos rechtop laten staan, bougie uitdraaien en dan een poosje starten, zodat ongewenste vloeistof via het bougiegat weg kan.

Misschien kun je nog wat meer informatie geven.
- Ik nam aan dat het een benzinemotor is. Klopt dat?
- Wat heb je voor bijzonders gedaan vóór het probleem optrad? Reinigen, kantelen, omvallen, ...
- Kun je de motor met de hand draaien?
- Zou je de accuspanning eens willen meten, ook tijdens een startpoging?
gerard-lunenborg
Kan wel teveel compressie dan doet de kleplichter op de nokkenas niet meer mee die drukt de klep los voor lichter starten de veer wil wel eens breken
roscho
Quote Reactie van @gerard-lunenborg:
dan doet de kleplichter op de nokkenas niet meer mee

Zou het een diesel zijn? Ik heb aangenomen dat het om een benzinemotor ging. Dit is dus een vraag voor @gijs-eitens .
+1
redeagle14
@roscho zowel diesel als benzine motoren op zitmaaiers hebben een decompresseur.
+1
redeagle14
@gijs-eitens als er een Köhler of B&S op staat dan is bijna zeker de decompresseur de veroorzaker. Dan moet de nokkenas vervangen worden. Maar ook belangrijk is om de juiste olie te gebruiken. Bij een Kohler 5W30 gebruiken die zijn echt gevoelig.
Kurv
Ik heb bij B&S motoren al meerdere keren een carburateur moeten reviseren i.v.m. slechte O-ringen/afdichting van de vlotter/de vlotterkamer waardoor de benzinetank leeg liep in de cilinder/het carter. Oliepijl al gecheckt en bougie er al uit gehad om te kijken of er geen benzine in gelopen is? Zo ja dan moet je de carburateur reviseren, kitjes zijn eenvoudig te krijgen en zijn te vinden op basis van t motornummer, mijn advies neem een originele revisie set! Ik heb ooit imitatie gehad dat paste voor geen meter.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden zitmaaier , mtd en start niet geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!