Mc cormick d439 inspuit moment diesel

Beste leden

Op dit moment heb ik mijn mc cormick d 439 helemaal uit elkaar gehaald gereviseerd en weer in elkaar gezet alleen zit ik met een probleem. Ik krijg hem niet meer lopend. De brandstofpomp staat verkeert maar ik krijg hem niet op het juiste inspuit moment gezet. Ik heb op andere topics het werkplaats handboek bekeken alleen heb ik een brandstofpomp zonder handpomp dus ik weet niet precies wanneer mijn pomp op inspuiting staat. Als ik aan de pomp draai heb ik 4 slagen waarvan 2 slagen inspuiten. Bij een slag komt er een heel klein beetje diesel uit en bij de tweede slag een stuk meer, daarna 2 slagen weer niks, tevens heb ik 2 merken op mijn krukas poelie staan. Welke van deze 2 is het inspuit moment dc of ib? En welke inspuit moet hij dan krijgen de kleine of de grote inspuit. Alvast bedankt
brian31072004

Reacties

brauheist
2x inspuiten?
brian31072004
@brauheist ja een keer komt er een heel heel heel heel klein beetje diesel uit samen met een paar hele kleine luchtbelletjes en de tweede keer gewoon de normale hoeveelheid diesel
redeagle14
@brian31072004 dc is dead centre ofwel bovenste dode punt. IB is injection begin ofwel begin inspuiting. Daar moet de krukas staan als de inspuitpomp met eerste pompelement afsnijdt.
brauheist
Ik heb bij mijn 432 het inspuit moment gecontroleerd door het als het merkteken op de krukas poelie gelijk staat met de pin op de distributie dan moet die op de pomp uit ds eerste gaan druppen. Ik heb zover ik weet dan maar 1x het inspuit moment
brian31072004
@brauheist maar welk teken op de krukas poelie dc of ib er staan er 2 op. En moet hij dan beginnen met druppen of moet hij dan klaar zijn met druppen
brauheist
@brian31072004 dan moet die beginnen met druppen, ik dacht zelf ib weet het niet 100% zeker.
Ik had zelf de verstuiverleiding eraf gedraaid en keer gedraaid tot er al diesel tot bovenin zat. Toen weer gedraaid zodra die overliep en was bij het merkteken klopte het
+1
Klein Rot
@brian31072004
Als de krukas op IB staat en de eerste zuiger staat op compressie dan moet de eerste plunjer van de brandstofpomp net stoppen met druppen. Zorg ervoor dat het persklepje van het eerste element eruit is zodat de diesel vrij kan stromen. Persklepje na afdruppelen weer terug plaatsen
brian31072004
@Klein Rot ben gisteren de hele avond bezig geweest alleen stopt mijn pomp niet met druppelen het word wel minder op een bepaald bunt maar hij stopt niet dus de pomp heeft zijn beste tijd gehad verwacht ik
brauheist
@brian31072004 kun je het niet proberen zo te starten? De verstuivers gaan toch pas open bij een bepaalde druk.
Ik heb mijn pomp laten reviseren was ongeveer 1500,-
brian31072004
@brauheist de verstuivers gaan ook gewoon open maar als je de pomp op het juiste inspuit moment wilt zetten blijft hij druppel de ruimte waar de druk wordt opgebouwd lekt een beetje door naar de kamer waar deze opnieuw worden gevuld
Klein Rot
@brian31072004
Staat de gashendel wel op volgas in iedergeval niet op stop
brian31072004
@Klein Rot ja heb hem op volgas gezet alleen de diesel lekt langs de plunjer af. Als je met de tractor rijd maakt dat niet uit aangezien de plunjer zo snel beweegt dat de diesel geen kans heeft om er langs te lekker. Alleen met het afstellen draai je langzaam waardoor hij er toch langs af lekt en dus nooit stopt met druppelen
brauheist
@brian31072004 maar dan klopt het inspuit moment nu wel toch? Ik zou t gewoon proberen
brian31072004
@brauheist ja hij loopt nu ook alleen slecht omdat de pomp niet helemaal top staat maar dat is in dit geval lastig om precies het juiste tijdstip te vinden omdat hij langs de plunjer af lekt
brauheist
@brian31072004 liep die hiervoor wel goed dan?
brian31072004
@brauheist ja voorheen liep hij prima
brauheist
@brian31072004 als je de as een slag verder draait word het niet beter?
Klein Rot
@brian31072004
Dan liep hij redelijk maar dan lekte de inspuitpomp toch behoorlijk want alles wat langs de plunjer komt loopt onderin de pomp
brian31072004
@Klein Rot ja klopt heb de pomp weggebracht naar een oude diesel monteur plunjers zijn gaar. Nu heb ik de opdracht gekregen van de desbetreffende persoon om zelf de nieuwe plunjers perskleppen en pakkingset te gaan bestellen. Hij kan er namelijk niet aankomen
brauheist
@brian31072004 bij een bosch diesel service informeren, dit was bij mij geen probleem zover ik weet
Klein Rot
@brian31072004
U kunt het eens hier proberen: einspritzpumpen-gutknecht.de/
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden brandstofpomp , werkplaats handboek , pomp , werkplaats , diesel , cormick , poelie , slag en Krukas geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!