Mijn fendt 304ls, start niet meer ,de accu is goed. Hij maakt bij starten een tikkend/ratelend geluid...wat kan dit zijn?
Fendt 304ls, accu goed, tikkend/ratelend geluid bij starten. Hij start dus niet .Bijlages
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden fendt , accu , geluid , starten en start niet geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
contactblokje goed, alle electische aansluitingen goed, geen corrosie, kabels goed.
Kan vanalles zijn.
Dingen die je kunt checken staan hierboven beschreven. Hier komt waarschijnlijk het probleem uit. Denk zelf iets in de startmotor. Denk het relais.
Hoor je de startmotor wel iets doen?
Of komt daar het tikkend geluid vandaan!
- Maak beide kabelklemmen aan de accupolen schoon en de polen zelf ook.
- Controleer of de accu voldoende capaciteit heeft en volgeladen is. Probeer het desnoods even met een andere, goed opgeladen accu. Sluit de hulpaccu met startkabels eerst op de + aan en daarna de -, niet meteen bij de accu (i.v.m. vonkgevaar), maar bijv. op de aansluiting van de - op het chassis.
- Controleer de bevestiging van de accukabel aan de negatieve pool op de bevestiging aan het chassis: draai de verbinding los, maak schoon en draai weer vast.
- Controleer de bevestiging van de + kabel aan de startmotor.
- Probeer eens te starten door op de startmotor een verbinding te maken tussen de dikke + pool en de kleinere + aansluiting (van de startknop/contactslot), bijv. met een schroevendraaier. Pas op voor kortsluiting! Start de trekker nu wel, dan zit het ergens in de kabels.
- Luister goed waar het tikken vandaan komt. Uit het startrelais (= de dunnere buisvorm op de startmotor), dan maakt het relais geen goed contact.
- In het ergste geval heb je een lekke cilinderkop, staat een van de cilinders vol water. Probeer de motor handmatig rond te draaien.
Lukt dat wel, dan staat er geen cilinder vol water.
- Heeft dit alles geen resultaat, dan moet je ervan uitgaan dat de startmotor of het startrelais stuk is. Zoek in Youtube op "startmotor reviseren" en je vindt een aantal filmpje.
Ik begrijp als jullie het nu horen donderen in Keulen maar dat is elektro.