Case International 856 XL - 4wd pot afstelling druk/veerplaat

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de drukplaat moet afstellen van de 4wd pot? Het werkplaatshandboek zegt 50 graden maar kom er niet helemaal uit hoe ik dat moet meten.
brauheist

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

brauheist
Tevens zoek ik iemand die mij de werking kan uitleggen omdat ik probeer te begrijpen hoe de pot kapot gelopen kan zijn,
brauheist
Niemand?
Klein Rot
@brauheist
Ik heb heb workshop manual als u mij uw email stuurt zal ik hem sturen.
brauheist
@Klein Rot die heb ik ook maar kom er niet uit
Corne S
Wat is er precies kapot gelopen?
Volgens mij is het meest belangrijke dat je het doorslipkoppel test. Ik ben hier weleens mee bezig geweest omdat ik dacht dat het te laag was. Ik had al nieuwe platen en drukplaat besteld, maar die zijn er uiteindelijk niet in gegaan.

Zit je in het boek van de 844 van de versnellingsbak te kijken?
brauheist
@Corne S ik heb het boek van een 844 ja, binnenin was de afstandsbus die in de schakelmof zit ingelopen in de as en de plaat waar de lammellen op liggen heeft aan de andere kant groeven op het loopvlak van het druklager
brauheist
Ik ben er weer mee verder gegaan, enkel krijg ik het huis waar de lamellen in zitten niet gemonteerd op het huis wat tegen de versnellingsbak zit.
Zodra ik dit ga forceren door de bouten gewoon aan te draaien blokkeert de hele as? Net of er ergens iets tussen zit wat er niet tussenhoort waardoor het hele pakket te dik is
Hannesman
@brauheist klinkt als een lamel die verdraaid is of 1 te veel, heb je de oude platen geteld?
brauheist
@Hannesman het is hetzelfde pakket als er in zat, de lamellen koppeling draait wel vrij het is de doorgaande as die vast slaat. Ik vermoed nu iets met de conische lagers dus hoop er dit weekend tijd voor te hebben het weer uit elkaar te halen
Hannesman
@brauheist heel geklooi dus, net wat je zegt mogelijk de afstand tussen de lagers te klein, dat je de lagers klemt met de as... zou het anders niet weten
brauheist
@Hannesman het bijzondere is dat ik alles aan shims er tussen uit gehaald heb en de as dan wel te draaien is met heel veeel kracht erop
Hannesman
@brauheist de gehele assy zou vrij moeten draaien, met de slipplaat als veiligheid.?. mogelijk iets verkeerd om? Als je werkplaats handboek hebt zou ik het opnieuw op volgorde leggen en monteren. Iets omdraaien is snel gebeurd ?

(klik om te vergroten)

+1
brauheist
@Hannesman ik heb zojuist de oude lagers opgezocht en denk dat ik t probleem gevonden heb

(klik om te vergroten)

Hannesman
@brauheist ah, wat we al dachten de afstand tussen de lagers... in ieder geval de boosdoener gevonden, nu zoektocht naar goede lager, als er nog een code opstaat
Dairy-Special
Wij doen tijdens de montage van de complete lamellenkoppeling in het huis een drietal lange bouten met vol schroefdraad en moer aan de achterzijde tussen de flens waar de aandrijfas op komt en het huis waar de lamellenkoppeling in zit.
Het voorste lager wordt dan goed op zijn plaats gehouden en zo voorkom je dat er per ongeluk een lamel naar beneden zakt bij montage.
Als je alle bouten hebt aangedraaid van het huis kun je de lange bouten weer uit de flens halen.
brauheist
@Dairy-Special zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik de schotelveel het bestel afstel?
brauheist
Vandaag dan eindelijk de juiste lagers erin gezet en nu lijkt het te kloppen,
Ik hoop dat ik de veer goed afgesteld heb.
Ik moet nog wachten op nieuwe ontluchtings nippels voor de remmen en dan maar weer proefrijden
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden case , afstelling , afstellen , 4wd , meten , Case international , werkplaatshandboek en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!