Weer eentje minder

De maandelijkse kanteling, weer eentje minder:

De melkwagen van FrieslandCampina schoot woensdag in de ochtendspits van de snelweg af en eindigde zwaar beschadigd en op zijn kant in de berm en de sloot naast de weg. De truck eindigde in het water langs de snelweg, de oplegger lag op het talud en daaruit lekte de melk. In zo’n vrachtwagen past 36.000 liter.

Meer: gelderlander.nl/binnenland/…

Lees meer »

Grasbaal

Reacties

labella
Daar gaat de nabetaling! 😛
+6
Melkboer16
@labella wat een lol zeg?! Mag het je voormalige collega’s niet meer goed gaan of zo?
Neem toch aan dat ie verzekerd is en bovenal hoop ik dat de chauffeur geen blijvend letsel heeft.
labella
Quote Reactie van @Melkboer16:
Neem toch aan dat ie verzekerd

Als die dingen iedere keer omkieperen zal de premie toch ook vast mee omhoog gaan. Uiteindelijk betaal je het zelf.
Melkboer16
@labella ja nou dat zeg ik, mag het je collega’s niet meer goed gaan?
+7
Erik1979..
@Melkboer16 heel eerlijk. Dit is gewoon schandalig. Altijd over imago lullen. Maar de grootste melkverwerker gooit de ene naar de andere vrachtwagen om. Stel dat de volgende een jong gezin met kinderen ombrengt na zoveel ongevallen. Dit probleem moet snel opgelost worden en anders maar alle vrachtwagens van rfc anoniem maken als ze de veiligheid niet in de hand hebben. Dit moet na het zoveelste ongeval de hoogste prioriteit hebben.
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979..:
Maar de grootste melkverwerker gooit de ene naar de andere vrachtwagen om.

Hoeveel zijn het er dit jaar dan al, stuk of 10?
Als een boer z'n trekker omgaat, dan reageren we natuurlijk ook zo?
+2
labella
Quote Reactie van @arie.j:
Hoeveel zijn het er dit jaar dan al, stuk of 10?

Ze moeten die gekantelde tankwagenchauffeurs onmiddellijk het rijbewijs afnemen, ze zijn een gevaar op de weg!
arie.j
Quote Reactie van @labella:
Ze moeten die gekantelde tankwagenchauffeurs onmiddellijk het rijbewijs afnemen, ze zijn een gevaar op de weg!

Hoeveel waren het er nou dit jaar?
+3
labella
@arie.j Maakt mij niet uit hoeveel het er waren. Je zou maar naast zo'n brokkenpiloot fietsen, dan ben je zo plat als een dubbeltje!
arie.j
Quote Reactie van @labella:
@arie.j Maakt mij niet uit hoeveel het er waren. Je zou maar naast zo'n brokkenpiloot fietsen, dan ben je zo plat als een dubbeltje!

Geen weet hoeveel het er waren? Alleen behoefte om er eens flink op af te geven? Dat is iets wat pubers doen
+3
Twentsch Land
Toch heb ik het idee dat het de laatste jaren meer is geworden, zowel melkauto’s als overig vrachtverkeer.....denk dat die 24 uurs economie met telkens wisselende tijden dicht dicht op elkaar hier wel eens mede oorzaak zijn.

@arie.j
+2
Erik1979..
@Twentsch Land dat weet ik niet. Volgens mij zijn ze weer ver over gereguleerd. Gewoon betutteling denk ik. Zoveel verplichte pauze en zo. Een beetje ervaren chauffeur weet toch beter hoe hij de pauze moet inplannen als een ambtenaar. Maar dat weet ik niet omdat ik geen chauffeur ben en ik het alleen hoor van de mannen die hier dagelijks komen met hun vrachtwagens.
+1
newholland6640
@Erik1979..

Niks over gereguleerd. In transport moet je je mond houden en pauze is voor mietjes. Regelgeving is er niet voor niks gekomen
Erik1979..
@newholland6640 gisteren was er een nederlandse chauffeur bij ons. Hij vond de regelgeving prettig.
newholland6640
@Erik1979..

Ik kan er ook prima mee leven. Goeie stok achter de deur om rust te pakken
bio boer
@newholland6640 rmo heeft dat niet om ze met bederfelijk spul rijden dus rij tijden worden niet geregistreerd bij rmo onze route duurt 10 uur zeggen ze
weurding
@bio boer ze rijden geen 10 uur achter elkaar, laden, lossen, genoeg afleiding, zit vast zoals geopperd wordt een fout in de constructie
cjw73
@bio boer ze moeten hun rustpauzes wel nemen hoor. Komt hier bij mij regelmatig voor dat ze een kwartier staan te wachten voor ze weer vertrekken.
bio boer
@cjw73 die van ons niet vertelde ze mij kunnen onbeperkt door rijden hebben geen meter in de auto
cjw73
@bio boer kom ze wel eens tegen savonds laat als ik nog een rondje door de stal doe. En dan doen ze de auto uit, pompen op elektrisch en maken het kwartier vol en dan gaan ze weer. En dan zeggen ze meestal, haal de fabriek toch niet voor ik moet rusten.
bio boer
@cjw73 hebben zij die wel in de auto maar met rauwe melk is niet verplicht onze fabriek heeft geen tachograaf in de auto die rusttijden en rijtijd registreert
+1
RaHeados
@bio boer als ze er mee naar België of Duitsland gaan moet t wel dacht ik.
bio boer
@RaHeados dat zou best kunnen daar komen ze niet
newholland6640
@bio boer

10 uur kan nog best binnen de regelgeving hoor
bio boer
@newholland6640 max 1 dag
arie.j
Quote Reactie van @Twentsch Land:
Toch heb ik het idee dat het de laatste jaren meer is geworden, zowel melkauto’s als overig vrachtverkeer.....denk dat die 24 uurs economie met telkens wisselende tijden dicht dicht op elkaar hier wel eens mede oorzaak zijn.

Hoeveel keer heb ik geen idee van
Wel weet ik dat de RMO's steeds groter zijn geworden, wat weer minder handzaam is.
Maar de keus hoe en met wat , dat zal bij uitbesteed vervoer wel grotendeels bij het vervoersbedrijf liggen.
Waarom de kunde van de chauffeurs minders zou zijn dan gemiddeld (zoals hier door sommigen gesuggereerd) zou ik niet weten.
+3
Erik1979..
@arie.j ik beweer niet dat de kunde van de chauffeurs minder is. Ik vind dat rfc hier degelijk onderzoek naar moet doen om dit te voorkomen. En met een plan moet komen voordat er dode vallen. Een keertje een dode is tragisch. Maar bij regelmatig ongelukken is een dode een ramp!
Nielspas
@arie.j Dit is geen RMO maar een Intra die van fabriek naar fabriek rijdt
+1
labella
@Nielspas Zelfs dat kunnen ze nog niet dus die klojo's!
+4
Frans1
@labella wat een haat jegens RFC, zou haast denken dat je buiten bent gegooid🧐
labella
Quote Reactie van @Frans1:
wat een haat jegens RFC,

Niet specifiek haat tegen RFC, als het altijd Leerdammer tankwagens waren geweest had ik daar op gereageerd. Ik kan er ook niks aan doen dat die RFC melkwagens tegenwoordig allemaal omkieperen, dat deden ze vroeger bijna nooit.
trevor-z
@labella Leerdam chauffeurs en transporteurs komen vaker uit gebieden met betere werk ethos moeilijk woord , zijn meer met het werk begaan ipv mobiele telefoon of een oog in slaap sukkelen door uitgeknepen werkdruk van een grotere melkcooperatie.
+5
Elvis
@trevor-z wat een gelul...
+1
van Ittersum
@labella koekoek, het zijn geen Campina wagens, het zijn particuliere vervoerders in dienst voor Campina. Gaat er maar moeilijk in zeker
+1
kaas
@van Ittersum ja maar ze rijden wel met reclame van rfc en als er weer een auto op de zij ligtis datgeen reclame voorrfc
+1
van Ittersum
@kaas dat sws, maar dat is een zaak tussen de vervoerder en Campina. Je kunt er vergif op in nemen dat hier verantwoording voor afgelegd moeten worden en er misschien een "kruisje" achter hun naam/ter sprake komt bij de nieuwe aanbesteding
+3
weurding
@van Ittersum melkweg, niet te letterlijk nemen
+1
labella
Quote Reactie van @arie.j:
Dat is iets wat pubers doe

Gelukkig voel ik mij ook nog heel jong.😝
+1
willemvanaaken
@labella fiets jij altijd op de snelweg? 😉
+3
Erik1979..
@arie.j één kan gebeuren. Twee is stomme pech. Drie gaat het normaal worden. Bij de volgende een dode en de melkveehouderij in nederland krijgt een klap. Dit probleem moet opgelost worden.
+4
cs-agrar
Quote Reactie van @Erik1979..:
één kan gebeuren. Twee is stomme pech. Drie gaat het normaal worden

hoeveel van die auto's rijden er? En hoeveel uur per dag? En op wat voor wegen? Ook ff rekening mee houden
+3
labella
Quote Reactie van @cs-agrar:
hoeveel van die auto's rijden er?

Steeds minder en er vallen er steeds meer om, dan gaat er toch ergens iets mis!
weurding
@labella zullen toch geen buitenlandse chauffeurs zijn?
Braboboer
Quote @weurding:
zullen toch geen buitenlandse chauffeurs zijn?

Hier zie je tegenwoordig wel Duitse kentekens melk laden.

Hebben in Veghel gelost en pakken dan een vrachtje rond de fabriek voor ze weer terug naar Duitsland gaan.
Kars
@Braboboer klopt bij laad altijd duitsers. Buurt er wel is mee. Komen net van over de grens. Rijden liever in Nederland rond zei ie.
Maar nemen volle wagen melk mee naar Veghel en maken hier dag vol en leeg naar dld
Frederika
@labella luchtvering afschaffen terug naar de degelijkheid van bladveren veel stabieler
+1
kaas
@Frederika dat is de enige goede oplossing de chauffeur verneemt in de cabine niet wat de trailer doet ,ik zag gister nog een volle,,zandauto op een rontonde dat ging zo hard dat die ook bijna op de kant lag
+1
hans-hans
@cs-agrar misschien zijn er steeds meer onervaren rijders op die auto s of heeft het een andere oorzaak , het is wel bijzonder
stel elke week viel er een vliegtuig uit de lucht dan zouden ze het toch ook willen weten wat nou de oorzaak is ?
+1
Weidezicht
@Erik1979.. tikken overdreven dat de melkveehouderij daar een klap van krijgt. Die hebben wel andere bedreigingen. Daarmee mag van mij het kantelen van die rmo wel stoppen, maar jij maakt het verhaal eromheen onnodig groot.
+1
Erik1979..
@Weidezicht nu kan het. Als er dode vallen dan ben ik stil. Ik ben iemand die liever voor het probleem grote woorden heeft die nooit uitkomen als er aan gewerkt word.
+3
Leo,s vriend
@Erik1979.. Nou nou, je kan ook doorslaan. RFC verwerkt 70% van de NL melk, dus in theorie zullen 7 op de 10 gekantelde auto's van hen zijn. Ik zie na even googelen al 2 van A ware op de kop dit jaar, en 3 RFC.
En een stuk of 10 gekantelde mestauto's.
+1
weurding
@arie.j de antireclame is sloopmelk, maar wat ze met de rmo's doen....
+8
Frans1
@Erik1979.. wat een flauwekulpost Erik, en nog een tikkie vals ook, zelfde taktiek die sommige linkse vrienden hanteren waar je dan zo fel tegen bent
+2
Erik1979..
@Frans1 ik neem er geen woord van terug. Een keertje is gewoon balen. Twee keer kan gebeuren. Maar dit gaat te ver en daar moet een eind aan komen. Gaat nergens meer over.
+5
robbies
@Erik1979.. hoeveel kilometer heb jij met een vrachtwagen gereden in je leven? Ik heb genoeg kilometers gemaakt in zo'n ding om te weten dat er heel veel meer slechte autochauffeurs zijn dan vrachtwagenchauffeurs. Dan kun je plots buiten je schuld op je zij liggen.
Erik1979..
@robbies ik heb zelf vrachtwagens gehad maar dan wel op 60km landbouw toelating dus begrensd. Een 90m3 wf en drijfmest transport. Afgelopen jaar laatste verkocht wegens personeel problemen. En ik kan je vertellen dat er een wereld van verschil is. Ook mensen die bij ons komen. Dagelijks staan ze op ons terrein. Als er een nederlandse chauffeur voer brengt is het 99%top. Oost europees meestal goed maar enkele een ramp. Duits zeg ik niets over. Maar bij sneeuw kun je het verschil zien. Die gene die de melk op haalt komt met grote opleggers overal waar de nederlandse met geen sneeuw ervaring brokken maken. Dus er is een wereld van verschil.
+2
robbies
@Erik1979.. lang verhaal, maar geen ervaring met 90 km/u op een snelweg of een provincialeweg
Erik1979..
@robbies 90km op een provinciale weg niet nee. Mag hier in duitsland namelijk niet. Maar goed dat weet je natuurlijk met jou ervaring
+1
Braboboer
@Erik1979..

Ik denk dat het een complot is, kan geen toeval zijn dit!
Erik1979..
@Braboboer ik denk dat je als campina boer de eerste de beste mogelijkheid moet nemen om ze aan te spreken over deze ongelukken. Een keertje is het niet grappig meer.
+1
Braboboer
@Erik1979..

Ik googlede net eens op gekantelde rmo’s kwam er ook gelijk 2 van a-ware tegen.

Is klote dat het gebeurd maar zie niet wat RFC er aan kan doen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en als grootste zuivelverwerker is het ook logisch dat het daar vaker voorkomt.
+1
Erik1979..
@Braboboer dit is de derde in korte tijd. Als de volgende keer dode vallen dan heb je de poppen aan het dansen.
Braboboer
@Erik1979..

Wat kunnen ze er volgens jou aan doen?
+1
hans-hans
@Braboboer horizontale schotten ? er in
misschien een keer kijken naar franse melkauto die in de bergen rijden?
Braboboer
@hans-hans

Is dat niet al dan?
+1
Erik1979..
@Braboboer kan ik toch niet over oordelen. Als het bij hochwald was dan had ik ze morgen aan de lijn en verwachte ik in de eerst volgende maandelijkse info een plan van aanpak. En dat hoeft geen compleet rapport te zijn maar even kort dat ze er mee bezig zijn. Niets doen is geen optie!
+4
Framos
@Erik1979.. top avond Erik, ze bijten lekker 👍🤭
+1
weurding
@Braboboer er wordt meer mest gereden? En daar lees je niet zo veel die in de kant liggen
+5
T60401
@weurding dat zijn volle vrachten. half vol en rotondes zijn geen goede combinaties. komt omdat je als het waren slingerd dan klots die melk van links naar rechts.
+2
weurding
@T60401 daar moet je naar rijden, rest de vraag waarom ze ook de rechte stukken in de berm komen
Erik1979..
@T60401 daar kun je de vrachtwagens op aanpassen! Als dit de reden is dan is de transport ondernemer aansprakelijk lijkt mij.
Braboboer
Quote @weurding:
@Braboboer er wordt meer mest gereden? En daar lees je niet zo veel die in de kant liggen

Dat is een wonder als je ziet hoe lomp die ooit rijden.
weurding
@Braboboer betonautos weet ik wel, vooral draaiend met dikke specie zijn ze gauw uit balans
Kars
@Erik1979.. zal liggen dat jullie 44 ton meen ik mogen wegen en nederland 52,5 ton met voorloper.
+1
Erik1979..
@Kars echt niet. Zoals hier al geschreven. Bij mest gebeurt het niet zo veel. Dit gaat echt te ver.
RaHeados
@Erik1979.. dat is we grappig die dingen. Geen rij tijden gewoon gaan op zondag geen vrachtwagen op de weg behalve de landbouw kentekens. Als je niet over de snelweg heen hoeft kan je best wat afstand rijde in korte tijd. Mooi efficiënt transport en veel goedkoper als die grote dure trekkers voor een 3 Asser 👌
+1
cs-agrar
Quote Reactie van @Erik1979..:
ik heb zelf vrachtwagens gehad

dat vroeg hij niet..
Bennie Stevelink
Quote Reactie van @Erik1979..:
Maar de grootste melkverwerker gooit de ene naar de andere vrachtwagen om.

Die tankwagens zijn niet van RFC maar van zelfstandige transportbedrijven.
+3
weurding
@Bennie Stevelink het is vooropgezet, omgekocht, alles om schade te berokkenen aan de zuivel😉
+2
Erik1979..
@weurding kreeg net te horen dat ze de vrachtwagens aan het warm saneren zijn als voorbereiding op minder melk in nederland.
weurding
@Erik1979.. jij hoort de vreemdste dingen
+1
Erik1979.
@weurding te grappig bedacht om het niet te melden 😂😂😂
verse koe
@labella hoe is dat nu, voorheen waren de trucks van transport ondernemers en de meetapparatuur van RFC. Als dat nog zo is, is de grootste schade voor de Coop de verloren melk en misschien een lastigere planning
+3
van Ittersum
@labella ik zie het verband niet, leg uit. Het RMO' vervoer staat los van Campina. Het is een commerciële externe partij, Campina zal zijn melk nu op een andere manier vergoed krijgen. Dus dikke pech voor die bedrijven en hun opdrachtgever zal zeker weten om tekst en uitleg vragen
+2
DriveJohnDeere
Baas m'n spiegel is kapot 🙈
+1
Erik1979..
Kunnen ze een melkfabriek ombouwen om vrachtwagens te produceren? Lijkt mij zinvol!
+2
hip
@Erik1979.. Melk vermarkten vinden ze al moeilijk genoeg
+1
Erik1979..
@hip doen ze best goed. Ze maken er vaak een bende van. zijn onterecht veel te arrogant. Maar ik ben blij dat ze vaak behoorlijk uit betalen. Stuwt namelijk onze prijs ook op.
+2
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979..:
Kunnen ze een melkfabriek ombouwen om vrachtwagens te produceren? Lijkt mij zinvol!

Waarom zet je zelf geen RMO vervoer op?
Er is veel winst te behalen voor iemand die echt alles beter weet en doet
Erik1979..
@arie.j als ik er op reageer haal je het toch weg als moderator.
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979..:
@arie.j als ik er op reageer haal je het toch weg als moderator.

Schrappen van de lijst die hier prikken mogen, dat is dan veel eenvoudiger😛
+2
Erik1979..
@arie.j ja, iedereen die het niet met jou eens is eraf gooien. Goed idee. Blijven alleen jij en bennie over. En dan lukt het waarschijnlijk nog om de halve wereld te beledigen.
+1
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979..:
@arie.j ja, iedereen die het niet met jou eens is eraf gooien. Goed idee. Blijven alleen jij en bennie over. En dan lukt het waarschijnlijk nog om de halve wereld te beledigen.

Zelf met vrienden dan maar platform voor discussie op zetten
Dan kun je helemaal alleen de baas zijn.
+3
Erik1979..
@arie.j juist niet. Wat heb je aan een platform waar iedereen het zelfde denkt? Beetje saai. Leer je ook niets van. Zou alleen prettig zijn als mensen een beetje liever waren. Als ik een platform zou hebben zou ik na al die klote jaren die we gehad hebben met corona en fosfaat rechten proberen te stimuleren om elkaars standpunten te accepteren. Van mening veranderen doen we hier allemaal niet. Maar begrip tonen zou eigenlijk normaal moeten zijn. Hopelijk wordt het dat een keer.
newholland6640
@Erik1979..

Goed idee
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979..:
@arie.j juist niet. Wat heb je aan een platform waar iedereen het zelfde denkt? Beetje saai. Leer je ook niets van. Zou alleen prettig zijn als mensen een beetje liever waren. Als ik een platform zou hebben zou ik na al die klote jaren die we gehad hebben met corona en fosfaat rechten proberen te stimuleren om elkaars standpunten te accepteren. Van mening veranderen doen we hier allemaal niet. Maar begrip tonen zou eigenlijk normaal moeten zijn. Hopelijk wordt het dat een kee

Ja natuurlijk erg lief voor chauffeurs zeker, en verder lekker dwars doen.
Je moet er maar zin in hebben
Vdejong
@arie.j van hetzelfde laken een pak
+1
Erik1979.
@arie.j heb ik hier iets over chauffeur ls gezegd? Ik heb het over rfc. Die horen hier wat aan te doen.
RaHeados
@Erik1979. is het allemaal zelfde transporteur dan? Als je naar het transport bedrijf kijkt valt het misschien mee kwa hoeveelheid pech. Tuurlijk kan niet altijd mee zitten maar er zijn wel veel transporteurs voor Campina natuurlijk
Erik1979..
@RaHeados allemaal leuk en aardig. Maar het is allemaal met het rfc logo. Dat staat op de foto's. Ik ben er bij gebaat dat rfc het heel goed gaat zodat rfc hard kan concurreren met hochwald. Laat ze maar vechten om de melk. Als rfc niets doet om zulke ongelukken te voorkomen en er gebeurt een keer echt wat dan kan het op de melkprijs en het imago slaan. En nogmaals wat is het probleem van rfc om niet eens te kijken wat er aan de hand is. Als het de halve vrachten zijn dan moeten ze het oplossen. Een keertje is het genoeg en moet er verantwoordelijkheid genomen worden.
Erik1979..
@RaHeados rfc heeft toch een eigen website speciaal voor leveranciers. Als ze daar zouden schrijven dat ze de verbanden aan het uitzoeken zijn is toch voldoende. Een verklaring moet er komen vind ik. Niets doen is stom.
RaHeados
@Erik1979.. is toch iets wat die transporteurs moeten uitzoeken rfc kan hooguit zeggen dat ze een onderzoek moeten doen naar de oorzaak van het ongeval
Grasbaal
Quote Reactie van @RaHeados:
is toch iets wat die transporteurs moeten uitzoeken

De combinatie die een maand terug op zijn kant lag was er trouwens een van Aware..
Erik1979.
@Grasbaal dat veranderd het wel een beetje, maar het klopt gewoon niet. Dit zijn er teveel.
+2
arie.j
Quote Reactie van @Erik1979.:
@arie.j heb ik hier iets over chauffeur ls gezegd? Ik heb het over rfc. Die horen hier wat aan te doen

" Dit is gewoon schandalig. Altijd over imago lullen. Maar de grootste melkverwerker gooit de ene naar de andere vrachtwagen om." dat las ik van jou
Jij wilt beweren dat geen chauffeur, maar RFC zelf van afstand die vrachtwagens omgooit?
Nog gekker
+1
Erik1979.
@arie.j dus jij denkt dat een vrachtwagen chauffeur meerdere vrachtwagens omgooit en het grootste deel van de melk uit Nederland verwerkt. Die kerel verdient dan wel een lintje. En dan zal die wel overwerkt zijn, misschien in slaap gevallen tussen het werken door????😂😂😂😂😂 Dit is echt de mooiste opmerking in jaren van jou . Houdt het hier leuk👍
+1
newholland6640
@Erik1979.

Het voelt een beetje alsof jij een hele sector aanvalt op dingen die incidenteel gebeuren. We schilderen jou toch ook niet af als dierenbeul als je een zieke koe hebt?
+1
arie.j
Quote Reactie van @newholland6640:
Het voelt een beetje alsof jij een hele sector aanvalt op dingen die incidenteel gebeuren. We schilderen jou toch ook niet af als dierenbeul als je een zieke koe hebt?

Ach het is de behoefte om weer eens lekker ergens tegenaan te schoppen
Blijven steken in zijn puberjaren blijkbaar
+2
hans-hans
@arie.j je kunt zijn reactie ook serieus bekijken , en denken wat zou er beter kunnen
arie.j
Quote Reactie van @hans-hans:
@arie.j je kunt zijn reactie ook serieus bekijken

Daar heb ik genoeg leergeld voor neergelegd.
Framos
@hans-hans dat is nou juist het probleem van Arie, hij bekijkt alle reacties serieus.
Erik1979..
@newholland6640 ik val niet een hele sector aan. Ik spreek op een openbaar forum waar ook de melk verwerkende sector mee leest aan om hun Verantwoordelijkheid te nemen. Een keertje is het niet grappig meer. Nemen ze hun verantwoordelijkheid is het goed. Doen ze niets en er gaan er nog een paar dit jaar en er vallen dode dan hebben wij als melkveehouderij ook een probleem. Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren. Een volgend kranten artikel met een ongeluk of een reactie vanuit rfc of het transport bedrijf dat ze het aan analyseren zijn. Dit is geen toeval meer.
newholland6640
@Erik1979..

Wat is er dan aan de hand? En hoe kan dit voorkomen worden?
Erik1979..
@newholland6640 dat zijn de vragen die ik graag beantwoord wil hebben.
+3
Leo,s vriend
@Erik1979.. Googel eens op unfall milch LKW. Dan ken je de Duitse melkfabrieken er ook op aanspreken.
+1
oliofiat
Het is een intra oplegger en geen RMO. Dus geen gestuurde assen
+9
Weidezicht
Wat een enorm gezever hier zeg. Weet niet of het jullie al opgevallen is, maar volgens mij neemt het aantal prikkers wat meedoet aan discussies steeds meer af. Zou dat komen omdat een paar elke keer terugvallen opdezelfde onderwerpen en daar ook dagen over blijven drammen? Zie George niet veel meer, John spithoven ook niet en nog een paar die je maar weinig leest. Het loopt op z n eind zo.
Twentsch Land
Vooral ook in deze topic .... waar het gezegde geld van de beste ( vrachtwagen ) stuurlui staan aan de kant. @Weidezicht
+1
Vdejong
Quote Reactie van @Weidezicht:
George
heeft het enkel over zijn passies: electriciteit, Duitsland en bmw
+1
weurding
@Vdejong korrelmais heeft ie ook al laten varen.. .
koeboer
Erg leuk dat de brandweer van die drijfslurfen in de sloot doet .Alleen werkt dit bij olie omdat dit lichter is dan water is dan. melk is zwaarder en gaat er onderdoor. hier ook meegemaakt brandweer zag ook dat niet werkte maar was verplicht volgens het protocol.
Grasbaal
Het zijn niet alleen RMO's met melk die kantelen:

Vrachtwagen met uien omgekieperd op de Zanddijk in Kruiningen: pzc.nl/112-nieuws-reimerswaal/…
Grasbaal
En ook met appels kan het fout gaan op een rotonde:

Trailer met appels op de kant

Maandag rond 15.00 uur werd de brandweer opgeroepen voor een ongeval op Het Nieuwe Achterom in Est, in de gemeente West-Betuwe. Op de rotonde met de Bommelweg bleek een trailer met volle appelkisten op de zijkant te liggen. Bij het ongeval raakte de chauffeur niet gewond.
De rotonde is afgezet en later vandaag zal het voertuig worden geborgen.

Bron: gld.nl/nieuws/8194875/…
cjw73
En kiek alweer eentje!!
cjw73
@cjw73

(klik om te vergroten)

Framos
@cjw73 dit belooft wat voor aankomende herfst en winter 🙈
labella
@cjw73 En weer een RFC melkwagen op z'n kant @Frans1
vannorden1993
@labella verzekering flessen?
Erik1979..
@vannorden1993 warm saneren zeggen ze hier in duitsland. ......
+1
weurding
@labella het is een hetze, een complot, op afstand bediend🫣
+1
Erik1979..
@cjw73 gaat echt nergens meer over. Moeten doden bij vallen dan pas houd het op. Nu is het normaal lijkt wel.
cjw73
@Erik1979.. het zal wel bijna voor niks moeten en de ritten zitten ramvol gepland. Zie ze hier ook op tijdstippen komen waarvan je denkt, moet dit nou echt...
+1
Marco69
Zou het aan de vaardigheid van de chauffeurs kunnen liggen. Transportwereld kampt met gebrek aan rijders. Dat er minder gekeken wordt naar bekwaamheid en rijden met vloeistof anders is dan dikke bak met bietn'.
cjw73
@Marco69 speelt ongetwijfeld mee. Hier ook om de paar maanden weer nieuwe gezichten.
+1
bio boer
@cjw73 ze hebben ook geen tachograaf melk transport is daar voor uitgezonderd
Ook rijden ze op alle klote binnenwegen dag en nacht weer of geenweer
Nu was deze laatste foto geen binnen weg
Woon zelf ook aan weg wat geen 3 meter breed is waar je in de winter geen vrachtwagen naast de weg hoeft te komen dan kan er wel berger komen

Vroeger gingen de bussen hier via kanaal weg hadden ze niet eens verharde weg naar de boerderij pas van af 1970 was er pas echte verharde weg gekomen door komst melk tank
+2
hans-hans
@bio boer ik heb zelf een keer omgelegen met voeraardappelen thuis met de kieper , was puur mijn eigen domme rij gedrag
met melk rijden is nog veel moeilijker , smalle wegen kan ook een voordeel zijn , je let goed op
het is met melk rijden goed opletten
Willem123
@Marco69 boer uit Drenthe rijd met tractor in groningen een huis in, dus dan maar alle boeren uit drenthe niet weer achter het stuur.
+2
weurding
@Willem123 was dat niet de deur van het provinciehuis❓️🤭
marcsterreborn
@Willem123 dat sowiezo
Jawis
Ze moeten de goeie chauffeurs meer betalen. Bij de voerjongens zie je dit zelden.
Rfc mag zich wel even achter de oren krabben.
+2
Twentsch Land
Toch zit er nogal verschil in transport met vaste stof of vloeibare middelen, vooral wanneer de tank niet vol is.

Een aantal jaren geleden ging melk vanuit met name oost Nederland ver Duitsland in, van meerdere chauffeurs gehoord dat ze aan die rit een enorme hekel hadden omdat ( ik dacht ) in Duitsland het totaal gewicht niet boven de 40 ton mag komen en hier ook veel op gecontroleerd werd, door niet geheel gevuld ware. Ondanks de tussenschotten toch flinke schommelingen wat erg onprettig reed.

@Jawis
bio boer
@Twentsch Land zouden ze geen lucht zak er in kunnen maken zo die onder druk de melk kunnen opsluiten
Erik1979..
@Jawis ik geloof persoonlijk niet erin dat het aan de chauffeurs ligt. Er is iets anders aan de hand. Wat weet ik niet. Constructie fout of zo. Geen idee maar dit moeten ze toch uitzoeken.
+1
cjw73
@Erik1979.. denk mede de oorzaak van de stuur assen. Soms makkelijk, maar ook vaak lastig doordat het gauw begin te slingeren
Grove den
@Erik1979..
‘s nachts rijden geeft ook meer risico. Een keer met je ogen knipperen kan bij een tankwagen al fataal zijn.
Vario512
Aantal jaar geleden van een chauffeur gehoord dat er bij vrachtwagens voorin een kleine, aparte tank zat. De eerste paar duizend liter gingen dan in deze tank, zodat je meteen gewicht op de truck en dus de aandrijf wielen had.
Vanwege het gewicht mocht die aparte tank niet meer in de nieuwere aanhangers. Hoe lichter de aanhanger, des te beter voor het milieu. Doordat die aparte tank ontbrak is de tank in lengte nu langer en kan de melk dus ook veel meer naar voren en naar achteren stromen.

Voerwagens hebben een aantal compartimenten, dus die zitten niet met het probleem van een bewegende lading.
Erik1979..
@Vario512 die gedachte had ik ook. Maar onderzoek moet dat uitwijzen. Je kunt ook zo doorgaan en de nieuwe beter construeeren. Met dit tempo heb je ze snel warm saneert.
+2
marcsterreborn
@Jawis bij de voerjongens zijn het allemaal brokkenpiloten...
Freddie1
omropfryslan.nl/nl/nieuws/… weer eentje, het houdt ook maar niet op...
Weidezicht
@Freddie1 toch dezelfde als waar dit topic vanmorgen mee verder ging?
Erik1979.
@Freddie1 een keertje wordt het extern niet meer geaccepteerd en dan houd het op. Aan de reacties van vorige week of de vorige of hoe je het ook wilt beschrijven te zien willen ze liever een keertje wettelijke maatregelen opgelegd krijgen. Goede reclame.
hookwood
Dit is waarom melkrijders extra moeten opletten: drie ongelukken in een jaar:

omropfryslan.nl/nl/nieuws/…
sorry
P="2307294"]omropfryslan.nl/nl/nieuws/…[/quote]
bemobv.nl/aanbod/…
bedrijfsauto.com/product_HOBUR_Lichtgewicht-intra-…
bio boer
@sorry kan ook wel stront in 😜
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden oplegger , water , vrachtwagen , melk , rmo , melkwagen , frieslandcampina , Sloot en Snelweg geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!