Takeuchi TB 016 - Hydrauliekslang onder de cabine vervangen
Er is een hydrauliekslang gesprongen van mijn Takeuchi TB016. Ik heb eerder een hydrauliekslang vervangen, dus ik weet hoe dat moet (maar ben absoluut geen ervaren monteur).Echter is er nu 1 gesprongen die ik niet kan herleiden, heeft iemand enig idee waar deze slang voor is en waar die naartoe gaat? Als iemand weet hoe lang deze moet zijn zou het helemaal top zijn, aangezien de machine op 3 uur rijden staat en ik daar eigenlijk de volgende keer al met een nieuw slangetje heen wil gaan zonder eerst de boel te hoeven opmeten.
Ik hoop dat de foto's een beetje een goed beeld geven van welke slang ik bedoel, het is aan de rechterkant van de machine.
p.s. dat ding waar hij aan vast zit kan ik ook heen en weer bewegen, klopt dat?
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden cabine , verdeelblok , vervangen , machine en nieuw geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Een standaard slangenboer kan zo vanaf de foto niet zien welke lengte hij moet zijn. Maar zeker niet welke nippels.. misschien wel een dealer.
Als hij van 1 rijmotor is, kun je er toch gewoon met de kar tegenaan rijden en dan opladen. Misschien als je 1 kant op rupst dat er niet eens olie uitkomt
Hij moet dus gefikst worden op de plek waar hij staat helaas...
Mijn vraag was ook meer in de richting of iemand weet waar deze slang heen gaat en wat deze precies doet, aangezien hij aan iets vast zit was los zit.
De nippels lijken identiek aan diegene die ik eerder heb vervangen. Alleen gaat deze slang denk ik niet naar het centrale verdeelblok
Wellicht gaat die van de rijmotor naar het draaistuk onder de cabine. Effe beetje schuin zetten, beveiligen en losmaken.
Zo gaat het moeten. En dan met de volledige slang naar een mechanisatiebedrijf in de buurt, nieuwe slang op maat maken en terug monteren. Waarom de slang los zit, misschien is deze geraakt door iets waardoor de nippel los zit of zelfs gebroken is? Functie is zeker van het rijwerk, kan een drukloze retour zijn gezien de kleine diameter.
Mobiele services zijn er ook in België. Kost wel wat geld maar dan hoef je ook zelf niet of niet veel te doen, ze komen met hun bus tot waar je staat, fixen je slang en klaar. Pirtek, hansaflex,... Google kent er nog meerdere.
Je zou ook naar Verhoeven kunnen bellen en vragen om de maten en de maat koppeling van het slangetje.