Krampe gaat nieuwe kaweco radiums maken
Originele beschrijving
Eind 2024 nam Kotte Landtechnik GmbH und Co. KG alle productierechten, evenals de afdelingen service en reserveonderdelen, over van Kaweco, een Nederlandse producent met een lange geschiedenis.
Krampe neemt silagewagens van Kaweco over Nieuwe Krampe Radium wordt op de Agritechnica voorgesteld (trekkerweb.nl)
Eind 2024 nam Kotte Landtechnik GmbH und Co. KG alle productierechten, evenals de afdelingen service en reserveonderdelen, over van Kaweco, een Nederlandse producent met een lange geschiedenis. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden kaweco en krampe geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Zullen ze in Reusel blij mee zijn!
Krampe verkopen zitten laatste jaren al behoorlijk in de lift. Dat gaat met deze wagens alleen maar meer worden! Sluiten mooi aan op het assortiment afschuifwagens dat Krampe al enkele jaren heeft. Je kunt zien dat de nieuwe generatie Krampe flink investeert in de toekomst.
Had het dus goed ingeschat dat het een goede aanvulling voor Krampe zou zijn.
Over kwaliteit in ieder geval geen zorgen!
Wens ze heel veel succes daar bij die prachtige fabriek in het mooie Coesfeld!
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TF trekt het niet met alle Wayback Machine links, dus als je me niet gelooft: je weet dus nu zelf waar je t nakijken kunt 🤪
Via Google kom je op www.veenhuisnorthamerica.com een website van Sunova implement Ltd uit Lakeside Ontario. www.sunova.ca
Deze website zegt Veenhuis kippers te maken voor de Noord Amerikaanse markt. Bekijk je de folders, dan zie je Europese specificaties en afmetingen.
(Edit: Inderdaad dus ook 3m brede kippers specifiek voor Amerika, die had ik nog niet gezien, bedankt voor de aanvulling!)
De website zelf zegt dat de componenten uit Nederland komen.
Ook zie je de kippers in de "oude" Veenhuis kleur rood, ipv donkergrijs.
De oudste vermelding van deze website op de Wayback Machine (archief van oude internetsites) is van 2011: destijds nog zonder dat Sunova genoemd werd
web.archive.org/web/20110202025955/…
In 2012 wordt op deze website de naam Sunova genoemd, dat ze vanaf 1998 importeur zijn en in 2012 assemblage en spuiten doen voor Noord Amerika
web.archive.org/web/20120823092054/…
Helaas trekt TF het niet, hij loopt vast, dus je moet t zelf maar nazoeken met de Wayback Machine als je me niet gelooft:
op de archiefopname van 18-02-2023 zegt Sunova dat ze Jan Veenhuis voor de Noordamerikaanse markt "from the ground up" produceert. Op de archiefopname van 2021 nog niet.
Sinds December 2022 is Jan Veenhuis dus overgenomen door SV group/ Wadinko.
Conclusie: Inderdaad is sinds Jan Veenhuis overgenomen is door SV Group eind 2022, de Canadese importeur begonnen met Jan Veenhuis ontwerpen, helemaal in eigen beheer te produceren voor de Noord Amerikaanse markt.
Natuurlijk weten wij er niks vanaf wat de overnamevoorwaarden waren: Is het bedrijf verkocht, is alleen het intellectueel eigendom verkocht, of zijn alleen de rechten op het gebruik van het intellectueel eigendom op de Europese markt verkocht ?? Of heeft de Canadese importeur schijt aan alles en produceren ze ze lekker zelf ?
We weten het niet, en zullen het ook wel niet te weten komen.
Het enige wat we wèl weten is dat de Canadese importeur, Nederlandse Jan Veenhuis kippers in eigen beheer bouwt...
Iets beter kijken inspecteur. Kiepers van 3m br maken ze hier niet hoor
(klik om te vergroten)
Als we ze zelf in de fabriek monteerden voor de klant, was de voorbereiding op n Kaweco of Samson ook veel beter.
Dus na n jaar of twee is Veenhuis gestopt met exclusieve verkoop via die Kverneland dealers (die zich er totaal niet druk op maakten) en hebben ze er zelf weer n verkoper op gezet, terwijl ze vanaf 2018 met hun aartsrivaal uit Rijssen samengevoegd werden...
De Marchner tank in aangehechte foto van de Marchner website, is duidelijk géén profi tank, maar een low budget tank waarvan iedere deelstaat zowat n eigen fabrikant heeft, die heel lokaal verkoopt tegen geringe winstmarges. ...hoewel deze Marchner voor zon tankje nog best knappe banden heeft...
Meyer Lohne (Rekordia) bouwde ze 20 jaar terug nog simpeler, twee hoeklijnen 120x120 met beide benen tegen de tank gelast, aan de voorkant in n V vorm tegen elkaar gebogen waar het trekoog aan zat, koker 60x60 vanaf het trekoog naar de bovenkant van de tank om de "dissel" af te schoren, en dat is dan n 16 kuubs tandem... Daar sta je dan als Nederlanders bij te kijken en zegt "wat is dit dan joh, blijkbaar moet dit n tank voorstellen ? En die boer wil dat we aan dit blik n bemester aanbouwen ?
Als iemand 180.000 voor zon tankje neertelt, dan heeft ie waarschijnlijk hoge koorts 🤪🤣
(klik om te vergroten)
===edit: Aah kijk hier, het was Mecalac en geen Manitou...
mecalac.com/en/news-and-press/…
Maar naast Pinchon, heb je nog Maugin (mauguin-citagri.com/), Armor (armor-industries.fr/), Miro (miro.fr/), en Jeantil (jeantil.com/).
Hardox is engiszins buigbaar (liefst n zetstempel met n grote radius gebruiken) en het is goed lasbaar, een hoge treksterkte, en een hoge slijtvastheid.
Mangaan (het echte mangaanstaal, dus X120i en niet 42MnV7) heeft als bijzondere eigenschap dat het een "wear hardening effect" heeft, dus zoals treinrails: Hoe vaker er een treinwiel overheen walst (met zn hoge puntlast) hoe harder het Mangaanstaal wordt.
Voor toepassingen waar dat wear hardening effect niet optreedt, zoals kippers waar vooral zand overheen schuurt maar weinig inslag energie het wear hardening proces uitvoert, kun je beter Hardox dan Mangaan nemen.
Echter Mangaan is verschrikkelijk spul om te lassen: Het lassen wil wel, maar bij t afkoelen knappen er de eerste scheuren al in... Dus het is niet geschikt om kippers van te lassen..
Oh, en zetten van X120i is ook nogal een uitdaging, het wordt knetterhard als je t vervormt
Vaak wordt je 42MnV7 verkocht als mangaanstaal (er zit inderdaad iets mangaan in) maar het is niet echt slijtvast... een hogesterktestaal zoals Domex 700 is ook iets slijtvaster dan S355 maar dat is niet de reden dat je t gebruikt..
Ik heb ooit een rek gemaakt waar bladveren op gestraald werden in n robotliin (shot peenen noemen ze dat: De oppervlakte van n veer minder breukgevoelig te maken door er met vier 15Kw centrifuges, 2mm stukjes geknipt draadstaal tegenaan te smijten:
Hier ook de fout gemaakt 42MnV7 staven te bestellen ipv X120i... met 6 weken waren de 50mm diameter hangstaven al vrij dun, terwijl de Hardox vorken waar we ze in hingen, alleen gestraald waren... De bladen van die turbines werden ook om de 6 weken vervangen omdat t zo gruwelijk hard sleet
Er is wel eens n merel mee de fabriek in gevlogen met n medewerker. Domme ding vloog de shotpeen installatie in: Je vond er hélemaal niks van terug