International 844 S - Startprobleem warm en koud
Als je de trekker wilt starten met een koude motor gaat hij wel rond maar slaat niet aan. Met wat remmenreiniger slaat hij wel aan.Als de motor warm is en je wilt hem dan starten slaat hij nogsteeds niet aan. Wel met remmenreiniger
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , motor , warm , starten , international 844 , startprobleem , koud , Koude motor en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nÊt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Zuurstof: Als de trekker normaal loopt zonder roken, zit het met de zuurstof wel goed.
Brandstof: Als ergens een klein lekje zit in de leiding, loopt de brandstof terug. De motor zal dan niet aanslaan. Mogelijk zit er een probleem in de opvoerpomp of de brandstofpomp. Misschien een nieuw brandstoffilter gemonteerd en de rubber ring zit niet helemaal goed?
Warmte: Als de motor niet loopt, is er geen warmte. Die ontstaat pas als de lucht in de cilinder wordt samengeperst doordat de zuiger omhoog komt. Precies op het goede moment wordt dan brandstof ingespoten (verneveld), die direct wordt ontstoken door de warmte.
Als de zuiger niet goed aansluit (zuigerveren versleten), gaat compressie verloren. Dan is er minder warmte en zal de motor minder goed starten.
Wanneer de startmotor niet snel genoeg rond draait, ontstaat er ook niet genoeg compressie. Dat kan wanneer de accuspanning onvoldoende is of de startmotor aan zijn eind is.
Tsja, wat is hier nu het probleem? Als het plotseling is ontstaan, gok ik op een klein lekje in de brandstofleiding. Als het al langer voorkomt, gok ik op slijtage van de motor (zuigerveren).
Na revisie aan tikke lopen