Deutz-Fahr Opraapwagen - K5, K7, Stolpen
Ik had al een vraagje gesteld maar aangezien het in een bestaand topic was met een wat onhandige titel, hier nog een keer:Ik ben op zoek naar een kleine opraapwagen voor als mijn pottinger faro te zwaar is. Het is nog een beetje een probeersel dus ik wil nog niet het geld uitgeven van een pottinger euroboss, gruber of een kleine stolpen.
Het moet het liefst zo klein en licht mogelijk zijn maar wel een vracht messen erin, met een stuk of 12 zou ik het wel redden maar ik zou er liever meer dan 20 hebben. Mijn oog is gevallen op deutz-fahr want er is veel aanbod, onderdelen lijken geen probleem te zijn (want stolpen) en de horrorverhalen lijken ook wel mee te vallen.
Vraag: is de achterklep alleen hydraulisch te openen en niet te sluiten? is een k7.32 heel anders dan een k550, afgezien van het formaat?
En natuurlijk, is er een beter alternatief?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden opraapwagen , vracht , onderdelen , hydraulisch , pottinger , deutz-fahr , geld en licht geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nรฉt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Die van ons kostte ook maar 1000 euro, frame was gescheurd dus daar hadden we wel eerst werk mee. Die van ons had ook de klep en messenbalk hydraulisch maar wel enkelwerkend allemaal dus het duurde even voor die in de vergrendeling viel wat ook wel resulteerde in denken dat er opeens veel meer in kon ๐คฃ
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De 7 serie is niet veel anders dan de 5 serie. Hier en daar wat updates door voortschrijdende inzichten of moderner componenten.
De mijne had 17 messen, daar konden er nog 16 bij. Theoretisch heb je dan een snijlengte van 8 cm. Maar elk sprietje dat er recht door gaat is nog steeds 50 cm lang. Kort genoeg, vond ik tenminste altijd, om fatsoenlijk te kunnen verdelen op de kuil. Of als vers gras voor het voerhek.
De achterklep valt dicht door het gewicht. Als je 10 meter vanaf de kuil begint op te rapen, zal de klep niet dicht zijn. Nadeel is dus dat je dan moet wachten tot de klep dicht is, de vergrendeling ook, voordat je de pick-up kunt laten zakken. Dit door het elektrisch kastje, wat dan als voordeel heeft dat je op de tractor maar 1 ventiel nodig hebt. Heb je de luxe versie, dan kun je de bovenbouw hydraulisch omhooggevallen zetten of de messenbalk er hydraulisch in duwen.
Smeren van de invoer balken niet op besparen. De mijne had een centraal blokje op de middenas daarvoor.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
marktplaats.nl/v/zakelijke-goederen/… vond dit ook wel een leuk karretje zo
Vind het uit die tijd die beste Balken wagens.
Geen looprollen zoals mengele, mooi licht en onderdelen zat.
Die wagens met 16 messen kunnen meestal nog 17 bij in, dus 33. Voor versgras lat ik die messen balk gewoon zakken dat er niks gesneden word.
Heb alle wagens met boden aandrijving achterop, vind dat met vsnaar op niks letten. Daar zijn ze ook met snelgang. Een wagen verbouwd up enkelas met dikke banden, die andere volgt nog.
maar hoe de onderdelen voorziening van een miedema is geen idee
edit: onderdelen zijn een ramp hoor ik net
(klik om te vergroten)